Toetsenbordverlicht doet het niet

Gestart door john, 28 november 2025, 11:03:21

Vorige topic - Volgende topic

john

Je bedoelt ermee dat iets op het moederbord niet goed vastzit. Ik kan zo nodige de achterkant van de laptop proberen los te maken om te kijken of er idd. ergens iets los zit. Ik wacht even jouw antwoord af alvorens het uit te voeren.
Happiness is a good health and a bad memory

Han

Dat moet je niet zelf doen. Zo'n laptop is één grote puzzel met tig schroefjes. Je moet echt weten wat je doet en waar die aansluiting zou moeten zitten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Zal ik dan ook zeker niet doen en met mijn handen van afblijven.
Wel een adres zien te vinden die het kan en nog belangrijker, echt verstand van zaken heeft.
Wordt vervolgd.

john

Via het lokale internetforum een adres gekregen en zo waar van een ander forumlid nog een tip. Helaas gaf dat ook geen resultaat.
Maandag jl. dus met de laptop naar die andere shop. De man achter de toonbank begon met het testen van het keyboard daarbij viel op dat de Windows toets het niet deed.
Dat had ik al eerder opgemerkt maar verder geen aandacht aanbesteed omdat je de toetsencombinatie met de Windows toets ook met een andere toetsenboordcombinatie hetzelfde commando kunt geven.
Maar ook bleek nu dat >fn> toets het niet deed en dat is wel cruciaal om de toetsenbordverlichiting met de toetsenboordcombinatie fn+F4 te activeren.
De enige oplossing een nieuw toetsenboord.
Gezien de leeftijd van deze laptop plus het gegeven dat ik inmiddels toch een redelijk bedrag in het recente verleden aan reparaties heb uitgegeven (scherm en nieuwe SSD), besloten daar van af te zien. Op een gegeven moment wordt het zoiets als "trekken aan een dood paard" als ik dat gezegde mag gebruiken.
Alles bij elkaar opgeteld, het probleem als zodanig gedefinieerd maar helaas niet opgelost.
Had al eerder op maandag na bezoek winkel dit bericht willen plaatsen maar geen internet tot vanochtend; kan gebeuren, maar soms wel eens erg vaak hier.

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

abbs

Hallo John,

Bedankt voor deze terug koppeling, met de reden van het probleem.
Dit verklaart veel en ook de reden waardoor wij het niet konden oplossen.
Het is zeer vervelend voor je maar gelukkig weet je wel waar je aan toe bent.

john

Kleine moeite uiteraard dit nog even te laten weten voor alle moeite die jij, Han en Josette hebben gedaan mij te willen helpen met het oplossen van een probleem.
Zelf had ik ook geen flauw idee dat de uiteindelijke oorzaak van dat alles een niet werkende <fn> toets zou zijn. Dat de Windows toets het al eerder niet deed had ik voor kennisneming aangenomen en geen verdere aandacht aanbesteed zoals eerder uitgelegd.
Een onder het stof zittende staande schemerlamp van zolder gehaald en dat werkt ook maar wel anders.

Han

Dat is balen, John.

Topic afsluiten dan maar?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Kan natuurlijk altijd nog erger, de laptop als zodanig is nog steeds te gebruiken met de aantekening dat het in het donker wat lastiger zal worden zonder een bij geplaatste verlichting.
Sluiten maar, topic nog langer open houden, heeft geen zin.
Jij natuurlijk ook nog voor alles bedankt.