Foutmelding NAV

Gestart door Gert, 14 juni 2002, 07:02:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gert

Ik krijg een foutmelding tijdens de start . Unable too localice virus engine. Ook na een nieuwe installatie. Alles staat aangevinkt bij ms config.
Nu start de pc wel verder door alleen bij Auto protect krijg ik het kruisje er niet meer af. Wil ik in de opties van Norton wat aanpunten dan krijg ik een scriptfoutmelding wilt U doorgaan ja/nee
Locatie: +21.3 NAP

Han

Gert dat zijn zoveel probleempjes inmiddels door NAV, dat het denk ik slim is om er eens een vraag erover te stellen bij Symantec.
Dat kan je hier gewoon in het Nederlands doen. Meestal heb je binnen 24 uur antwoord.

Draai voor alle zekerheid even het Klez-virustooltje om er zeker van te zijn dat je dat virus niet op je computer hebt staan. Als je dat virus op je PC hebt dat gaat je virusscanner zich heel raar gedragen.
In het topic van Thea staan twee url's naar een tooltje om op Klez te checken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Norton verwijdert en daarna het Rnav tool er over heen gegooid
Ik vermoed dat er na het verwijderen van Norton een onderdeel is blijven staan in het software menu.
Nu zag ik gisteravond dat er dubbele verwijzingen in de opstartmap stonden aangevinkt. Gisteravond alles in de veilige modes verwijdert en nogmaals geinstalleerd.
Op dit moment zit ik niet meer naakt op het internet  :) :D
Klez is ook niet aangetroffen, bedankt nog
Locatie: +21.3 NAP

Han

Tof dat het weer in orde is Gert  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Gert, wat is die Rnav tool? Is misschien handig voor de volgende keer. Want ik heb hetzelfde probleem gisteren gehad als jij beschreef. Na verwijdering en opnieuw installeren was hij bij wel in orde, en het kruisje bij auto protect eraf.

Han

Omdat Gert ff niet online is zal ik je vraag even beantwoorden Arie:

Als je NAV verwijderd van je pjoeter dan blijven er in het register nog delen van die installatie achter, in het register van Windows.
Je kunt NAV volledig verwijderd van je pjoeter met het RNAV.EXE tooltje
Daarna NAV opnieuw installeren en dan moet je autoprotect ook weer werken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Arie ik heb de laatste tijd iedere keer gedonder met Norton (2002). Werk jij toevallig ook met win 98? Met de versie 2001 hen ik vorig jaar niet 1keer last gehad. Ik ben er ook bijna van overtuigt dat mijn registerfoutmeldingen ook hiermee te maken hebben.
Locatie: +21.3 NAP

Format Arie

Gert, ik snap het verhaal van Han denk ik, maar HOE het werkt??
Het begint intussen wel te tollen in mijn hoofd. Want nu begin jij ook nog eens over register fouten. En juist dat krijg ik ook de laatste dagen. Hij zet dan wel een kopie(?) van een vorige versie erop als ik op O.K. druk en  opnieuw opstart, en dan is weer alles wel weer in orde, maar wat er nu werkelijk aan de hand is, of ik me zorgen moet maken??? :(

Gert

Arie ik worstel er al een hele tijd mee. Steeds ging mijn vermoeden in de richting van Norton.
Je moet het volgende eens proberen: maar hier desnoods eerst een printje van.
:'( Download RNAV.exe en sla het op waar je het weer kunt vinden
:'( Sluit de computer af ( niet kiezen voor opnieuw opstarten )
:'( Start de pc en hou de CTRL toets constant ingedrukt
:'( Nu kom je na de geheugentest in een keuze menu
:'( Kies of selecteer met de pijltjes toets voor opstarten in veilige modus
:'( Enter
:'( De opstartbestanden worden nu overgeslagen
:'( Beantwoord volgende mededelingen met oke
:'( Nu kom je weer in je bureaublad, deze ziet er niet uit
:'( Ga naar start/instellingen/configuratiescherm/software
:'( Selecteer Norton Antivirus 2002 en klik op verwijderen
:'( Daarna wordt er gevraagt om de pc opnieuw op te starten - oke
:'( Laat de pc nu normaal opstarten
:'( Ga nu weer naar configuratie/software en kijk als er nog iets van Norton in staat ( live reg of live update) van symantec. Verwijder dit ook
:'( Zoek nu die RNAV. exe op en voer het uit door erop te klikken
:'( Bij de vraag die je nu krijgt klik je op NO, NEE, NEIN of NJENTE
:'( Als er gevraag wordt om opnieuw op te starten moet je dit ook doen
:'( Zoek nu even je windows cd-rom op ( voor het geval dat je hem nodig hebt)
:'( Ga naar start - uitvoeren - typ SFC - druk op enter
:'( Vink aan controleren op gewijzigde bestanden en dan klikken op uitvoeren
:'( Als er om gevraagt wordt leg je de Windows cd-rom in de la anders niet
:'( Als het klaar is even kijken bij gegevens of er bestanden bijgewerkt zijn daarna kiezen voor afsluiten
:'( Ga nu naar start - afsluiten en kiezen voor opstarten in ms dos - oke
:'( Typ achter de cursor scanreg /fix (let op de spatie!!)en druk op enter. ( nu zit het / waarschijnlijk niet meer op de toets waar die hoort en moet je even zoeken op je toetsenbord. Denk er wel om dat je deze / neemt en niet deze \
:'( Je register wordt nu opnieuw opgebouwd en worden bepaalde fouten gerepareerd. Ongeldige registersleutels worden opzij gezet met behoud van al je instellingen. Het kan een tijdje duren
:'( Aan het einde type je exit of win, gevolgd door enter om weer terug te keren in Windows
:'( Sluit de pc nu af ( niet kiezen voor opnieuw opstarten)
:'( Start de handel opnieuw op en hou weer de ctrl toets ingedrukt totdat je weer kunt kiezen voor de veilige modus en doe dit
:'( Als je een screensaver hebt lopen sluit deze dan af ( klik rechts op het bureaublad/eigenschappen/schermbeveiliging)
:'( Zet de geselecteerde saver met het schuifbalkje op geen en klik op toepassen dan oke
:'( Ga naar start/programma's/buroaccessoires/systeemwerkset/defragmenteren en voer het uit
:'( Zet nu een kopje koffie op trek ergens de dop vanaf  :-[
:'( Na deze opdracht sluit je de pc af zoals je dat normaal ook doet
:'( Start wederom op en laat hem uitrammelen
:'( Leg de Norton cd in de lade en installeer het
:'( Volg de aanwijzigingen op het scherm en vooral opnieuw opstarten als daarom gevraagd wordt ( denk eraan om die cd dan uit de lade te halen)
:'( Laat na die opstart iedergeval de funtie van live update aangevinkt (systeen scannen op virussen kun je later wel)
:'( Zorg wel dat je met internet verbonden bent en haal die update op ( het gaat automatisch)
:'( Er is een programma update - virusdefinities - redirector update.
:'( Controleer na de installatie van die update of er geen rode kruisjes in de lijst staan anders live update nog een keer uitvoeren
:'( Je krijgt de melding van er zijn geen update beschikbaar als alles binnen is
:'( Klik op voltooien en start de pc wederom opnieuw op zodat de update's verwerkt kunnen worden


Het neemt even tijd in beslag maar met dit ritueel zit ik nu al een tijdje zonder problemen en foutloze opstarten.


   
Locatie: +21.3 NAP

Han

Combinatie Win98SE/NAV2002 of NAV2001 geeft hier geen problemen.
Ik heb hier thuis nog 2 machines draaien daarmee.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Heb je "handleiding opgeslagen Gert, voor het geval.
En ja, ik draai op windows 98. Maar kreeg pas afgelopen week voor het eerst die problemen. Vooralsnog draai ie weer als vanouds.

Gert

Handleidingen zijn altijd makkelijk Arie maar dan moet je ze niet in de prullebak opslaan zoals ik laatst gedaan heb :(.
succes ermee
Locatie: +21.3 NAP

Format Arie

Gert (of een ander). Had dus weer die problemen, dus besloten je nederlandse handleiding af te drukken, en eens uit te voeren. Heb een paar vraagjes?
Ik ben gekomen tot en met het register opbouwen etc, en heb op OK gedrukt. Dan staat er dat je achter de cursor windows moet typen en op enter klikken. Ten eerste, er staat al C:\Windows>. Bij enter doet ie niks, en bij windows er achter typen en dan enter, ook niet. Ik kwam dus geen bal verder, en besloot er dan maar exit achter te typen en enter te toetsen. Gelukkig starte hij gewoon weer in Windows op, en kreeg het bureaublad. VRAAG: kan ik nu gewoon verder met waar ik was gebleven in de handleiding? En vraag 2, ik heb 2 harde schijven, dus C en D. Ik neem aan dat ik alleen C hoef te defragmenteren in dit geval. (D is al paar dagen geleden aan de beurt geweest). Vraag 3, je vindt het toch niet erg dat ik MEER keren ergens de dop vanaf trek?? :-[

Han

Vraag 1
"Typ achter de cursor scanreg/fix en druk op enter."
Er moet een spatie tussen bij dat doscommando.

Moet zijn : scanreg /fix

Vraag 2
Yep, je hoeft alleen C te defragmenteren. Kan geen kwaad om D er af en toe bij te pakken.

Vraag 3
Als je moet wachten dan kan je dat zo vaak doen als je wilt. Blijf wel helder voor de stappen erna  ;D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

De scanreg /fix was niet het probleem. Die werkte prima. Hieronder een stukje van de handleiding.  De laatste 2 regels kon ik niet uitvoeren. Na OK klopte het niet meer. 1. omdat het er al stond, maar niet reageerde op enter. 2. Als ik het er toch achter typte, reageert hij ook niet op enter. Zodoende dat ik er alleen met exit erachter + enter eruit kwam.

stukje handleiding.
Typ achter de cursor scanreg /fix (let op de spatie!!)en druk op enter. ( nu zit het / waarschijnlijk niet meer op de toets waar die hoort en moet je even zoeken op je toetsenbord. Denk er wel om dat je deze / neemt en niet deze \
 Je register wordt nu opnieuw opgebouwd en worden bepaalde fouten gerepareerd. Ongeldige registersleutels worden opzij gezet met behoud van al je instellingen. Het kan een tijdje duren
 Als het klaar is klik je op oke
 Typ achter de cursor  windows en klik op enter, nu kom je weer terug in bekende regionen

Han

Ik weet ook niet goed wat Gert daarmee bedoeld, Arie.
Hij zal vanavond wel online komen en dit topic lezen.
Dan kan hij het je misschien even uitleggen?

Normaal start je na scanreg /fix je computer opnieuw op, om het geschoonde register dat je met scanreg /fix hebt gemaakt te laden in windows. Omdat je dan in dos-modus opgestart bent kan je je computer om opnieuw op te starten gewoon uitzetten - dan 20 sec wachten tot je harddisk uitgedraaid is - en weer opstarten.
Als je dan verder gaat met Gerts handleiding dan moet je weer opstarten in veilige modus.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Dan wacht ik gewoon af tot Gert online komt toch.
Bedankt Han.

Gert

Aan het einde van die registeropbouw type je exit of win gevolgd door enter om weer terug te keren in windows.
.

Locatie: +21.3 NAP

Format Arie

Dan heb ik het dus per ongeluk goed gegokt? stond niet in de handleiding.
Heb daarna compu opgestart en in veilige modus gedefragmenteerd. Dus ik kan nu Nav opnieuw installeren. 8)

Gert

Arie staat er nu niets meer in het software menu van Norton (symantec)
Even nog kontroleren  :)
Locatie: +21.3 NAP