Foutmelding: "beveiliging van lokale beveiligingsinstanties" niet ingeschakeld.

Gestart door john, 08 mei 2023, 06:12:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

In de laatste week van april jl. dan toch maar besloten de upgrade naar Windows 11 te doen.
Nog geen 2 weken later verschijnt er op de taakbalk een melding van Windows beveiliging.
Ik klik op beveiligingsdashboard weergeven en zie dat de melding verband houdt met Apparaatbeveiliging, beveiliging van lokale beveiligingsinstanties is uitgeschakeld. Uw apparaat is mogelijk kwestbaar.Vervolgens ga ik naar instellingen. Als ik geheugenintegreteit van uit op aan zet, verschijnt incompatibele stuurprogramma's controleren. Een overzicht van 7 wordt getoond en allemaal betrekking hebben op Huawei, een Adroid phone die ik gebruik. Zie echter  totaal het verband niet tussen de phone en notebook...!!!! Niettemin scannen lost niets op. Hoe nu verder?

Han

CiteerJe vraag was aan onze aandacht ontsnapt. Sorry voor de vertraging.  ;)
Ik heb de topictitel even aangepast. Zo kunnen anderen het via google ook terugvinden.

Op de PC van Bugs hadden we dezelfde foutmelding. Het is een fout in windows update KB5023706 van Microsoft die dit veroorzaakt.

Wij hebben hier de oplossing gevonden:
https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/all/beveiliging-van-lokale-beveiligingsinstanties/070a9c9a-4190-47c6-9c7d-e947c42d7d2e

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Je hoeft je niet te verontschuldigen, kan mij ook overkomen en per slot van rekening heb ik meer tijd als geld.
Ik heb de aanwijzigingen in je antwoord opgevolgd en ....foetsie, dus opgelost.
Weer klasse van je Han en uiteraard bedankt.

Han

Was puur toeval dat je hetzelfde probleem had als Bugs. Toen ik las dat het veroorzaakt werd door een windows update dacht ik dat er misschien
meer mensen last van zouden gaan krijgen en heb ik de link naar de oplossing maar bewaard. Ik kon de oplossing dus zo in je vraag plakken.

Okido, problem solved... :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!