tijdens download niets anders meer kunnen openen.

Gestart door Format Arie, 19 januari 2015, 11:02:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Sinds een tijdje heb ik het probleem dat als een download bezig is, ik echt niets anders kan openen zoals een startpagina (Met IE11) , of iets opzoeken op google, of iets in het download programma zelf openen. Als de download klaar is, werkt alles weer.
Aangezien een ex college ook over ditzelfde probleem klaagt, vind ik het tijd hier een vraag over te stellen.
Heeft dit iets met werkgeheugen of zo te maken? Ik kan het me niet voorstellen. Heb die supersnelle laptop Asus G75V.
Mijn vraag is, is hier iets aan te doen?

Han

Nee, dit heeft niet met je computer zelf te maken, maar met een bandbreedte setting in je downloadprogramma. Kijk eens in de settings van het programma waarmee je download, of je iets terug kunt vinden qua prioriteit. Waarschijnlijk heeft je programma de hoogste prioriteit gekregen waardoor het de volledige bandbreedte verbruikt, die beschikbaar is. Meestal kun je instellen wat voor prioriteit je het programma geven wilt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

zitten zoeken op spotnet (waarmee ik download), maar niet gevonden. Ook verder op google gezocht, en iedere keer is terug te vinden dat die bandbreedte op spotnet niet is in te stellen. raar, want ik gebruik het programma al jaren, en heb niet eerder er problemen mee gehad. ik blijf door zoeken

Han

Je kunt proberen in Spotnet onder menu item "bewerken / provider" minder verbindingen in te stellen.
Per verbinding heb je een x-aantal bandbreedte (hangt af van newsnetprovider), dus minder verbindingen verbuiken minder bandbreedte.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

was het proberen waard, maar helaas.
Ben van 12 naar 6 verbindingen gegaan, maar zonder resultaat.

Han

Vraag eens aan je usenet provider wat de bandbreedte per verbinding is.

Lukt het daar niet mee dan zit er weinig anders op dan alleen de nzb op te laten halen door Spotnet en die dan te laten openen in GrabIt of Newsleecher of een ander downloadprogramma. Daarin kun je wel prioriteit instellen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

ik heb ook grabit Han. of ik de download met spotnet zelf of via grabit binnen haal, maakt geen verschil.
heb het ook al geprobeerd via een andere poort binnen te halen. ook geen verschil.
de andere vraag heb ik inmiddels bij  pureusenet gesteld.
Voor de duidelijkheid, werk al jaren met spotnet en grabit, en ook bij usenet provider pureusenet.
het probleem is sinds enkele maanden.

Han

Misschien heeft pureusenet dan een setting veranderd waardoor je maximale bandbreedte gebruikt op een paar connecties. Zou wel onhandig zijn.
Heeft Grabit geen prioriteit-setting? In newsleecher kun je aangeven hoeveel mb van je bandbreedte je voor newsleecher wilt reserveren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

antwoord van pureusenet: Een PureXL account heeft een bandbreedte per verbinding van 5Mbit, 60Mbit/12verbindingen.
Ik heb overigens via ziggo een down/upload snelheid van 90 / 9 Mbit/s
maar ja, doe het wel draadloos, dus dat haal ik niet. Maar mocht dat te weinig zijn, ik heb zoals je weet het downloaden gisteren met 6 i.p.v. 12 verbindingen geprobeerd.
Ik ga dadelijk eens kijken wat ie doed met bedraad interne.

Bij grabit is het enige wat ik ik de advanced setting kan vinden over priority onder Batch is download priority en decode priority die je met schuif kunt veranderen. Dit had ik gisteren al geprobeerd op slowest.

Format Arie

Ja hoor, bekabeld werkt alles wel >:(
Ligt het dus bij Ziggo. (?)
Kan dus wel gaan bellen (en dat doe ik ook) , maar heb al op internet gezien dat meer mensen dat gedaan hebben, maar Ziggo zegt niets met het probleem te maken te hebben.

Han

Tja downloaden mag officieel niet meer, dus Ziggo heeft er verder niks mee.

Gebruik Newsleecher i.p.v. Grabit. Werkt verder hetzelfde. In Newsleecher kun je scheduler gebruiken om de bandbreedte in te stellen.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Citaat van: Han op 21 januari 2015, 17:39:47
Tja downloaden mag officieel niet meer, dus Ziggo heeft er verder niks mee.

Gebruik Newsleecher i.p.v. Grabit. Werkt verder hetzelfde. In Newsleecher kun je scheduler gebruiken om de bandbreedte in te stellen.


Han, ben het niet met je eens. Downloaden mag wel. Illegaal downloaden mag niet  ;)

Vind het altijd moeillijk, na Jaren met nieuw programma beginnen. Heb net even gekeken bij handleiding newsleecher. snap er (nog) niet veel van. Is dat echt in plaats van Grabit. En spotnet dan? Vind daar juist zo prettig dat ik daar goed kan zien wat ik download, met alle gegevens erbij zoals duur, kwaliteit, info over download,genre,en reacties.

Han

En jij gebruikt spotnet voor legaal downloaden  ;)

Dat zie je in newsleecher ook allemaal. Ik heb er een screenshot van gemaakt voor je.
In spotnet geef je aan in de setting, dat je de nzb wilt downloaden en die nzb opent als ie binnen is automatisch newsleecher. Bestand wordt gedownload evt gerepareerd met PAR2 bestanden en automatisch uitgepakt en in een map gezet.

Een abbo voor newsleecher + supersearch heb je voor 3,99 per maand. Heb je altijd de nieuwste versie van het proggie en met supersearch kun je zoeken in de nieuwsgroepen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ik ga hem binnenkort proberen.
Sluit hem maar af Han, want heb verder geen oplossing.
Ziggo nog gebeld. "ligt niet aan ons"  :(

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!