PC-kast op zijn kant plaatsen, kan dat?

Gestart door pijltje, 11 juni 2011, 17:36:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pijltje

Hallo!  :)

Ik zou graag mijn pc-kast (Asus) op zijn kant willen zetten (ja ik weet dat het lastig wordt met de dvd/cd speler  :P)

Op internet kom ik verschillende adviezen tegen... 

Is het mogelijk, of kan er schade ontstaan?!

Alvast bedankt voor je reactie!   :D

groetjes Pijltje


Han

Officieel kan het wel maar ik heb het thuis nooit gedaan. Compaq had vroeger hele kleine desktopkastjes waarbij de hadrddisk zijwaards geplaatst was. Ik beheerde toen 320 PC's en had dus een behoorlijk overzicht waarbij je het random kapotgaan incalculeert. Daar bovenop merkte in dat de harddisks die rechtop stonden sneller stuk gingen dan harddisks die plat lagen in andere compaq computers. Ik heb wel eens een cd\dvd speler\writer rechtop gezet. Het werkt wel maar in het begin (voordat de drive op gang is) hoor je de cd/dvd klepperen in de drive. Als de dvd/cd op snelheid is dan ging het lezen verder prima.

Als je regelmatig backups maakt van je harddisk om sneller stukgaan te ondervangen en hier en daar krasjes op je cd accepteert, dan kan het op zijn kant zetten wel maar ik zou in jou geval liever een paar tientjes uitgeven aan een kast die gebouwd is om plat te staan. Daarin kan je hardware gewoon rechtop om te functioneren in de positie waarvoor ze gemaakt zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han,

Dankje voor je antwoord.

Ik ga een oplossing zoeken zodat mijn pc-kast gewoon plat kan liggen!

Nog een fijne dag!    :)

groetjes
Pijltje

PS: topic kan (al) gesloten worden!

Han

Okido, ik gooi 'm op slot  :)

Nog even een tip voor het zoeken naar computers die "plat" liggen.
Zo'n kast heet een "desktop case"


Gaat ie :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!