A:\ is niet toegankelijk. Er is geen ID adresmarkering gevonden op de diskette

Gestart door Helen, 13 augustus 2010, 19:26:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Helen

Ik heb nog stapels ouderwetse 3.5 " diskettes liggen met o.a. foto's erop. En ja... ook een diskettestation op m'n pc. Maar als ik er eentje instop, dan krijg ik de melding:

A:\ is niet toegankelijk. Er is geen ID adresmarkering gevonden op de diskette.

Uiteraard heb ik even zitten googlen, maar veel verder dan dat het een XP- foutmelding is, ben ik niet gekomen.

Overigens doet geen enkele diskette het.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Ik heb ook zitten lezen en zag dat het sommige merken diskettes deze foutmelding bij de ene diskette wel geven en bij de andere niet.
Heb je al geprobeerd in de diskette in de pc van hans te lezen, of heeft die geen diskdrive?

Heb je met deze PC ooit diskettes kunnen lezen?

Ik ben nu in het engels aan het zoeken
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Bedacht ik me nog (was vroeger een van de trucks van de kiddies op school) .......
Soms zit de floppy kabel verkeerd om aangesloten. Oudere kabels hebben geen uitstekend lipje waardoor ie altijd goed aangesloten wordt. Check de floppy-kabel aan de kant van de floppydisk eens en draai hem 180 graden en sluit 'm weer aan zodat ie "ondersteboven zit"
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Er staat geen merk op, Han en ik had ze ook al geprobeerd in de andere pc, maar daar krijg ik dezelfde melding. Zou het misschien zijn, dat die dingen gewoon niet meer leesbaar zijn, omdat we toen een antieke versie van Windows (95, 98) gebruikten..?

Ik weet niet zeker, of ik het diskettestation al eerder gebruikt heb... staat me wel iets van bij over recepten, die ik vroeger ook op die dingen bewaarde.

Een kabel, die verbonden is met het station, kan ik niet zo gauw ontdekken. Ik kijk nog even.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Deze kabel...., loopt van moederbord naar diskettestation.
Aan het gedraaide stukje in de kabel herken je oa een floppy cable.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Citaat van: Helen op 14 augustus 2010, 15:26:50
Zou het misschien zijn, dat die dingen gewoon niet meer leesbaar zijn, omdat we toen een antieke versie van Windows (95, 98) gebruikten..?

Yep dat zou kunnen. Wel balen van alle stuff die erop staat. Ik heb nog een laptop met win98 erop. Zijn het echt belangrijke dingen, stuur ze dan naar me op. Misschien kan m'n laptop ze nog lezen. Weggooien kan altijd nog.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Morgen eerst samen maar es kijken of m'n oude lap nog op wil starten.... , hehe  :cool
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

De oude lap deed het nog prima. Lezen met win98 bleek de oplossing.
Het lag kennelijk toch aan het bestandsysteem want onder win98 waren ze wel te lezen.

We sluiten 'm hiermee af :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!