Welk merk laptop is goed

Gestart door marloes, 27 juli 2007, 12:10:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marloes

hoi

een collega van me wil een laptop kopen
de laptop wil ze gebruiken voor internet bankieren en voor bridge
verder wil ze kunnen emailen

welk merk is goed
ze wilde een acer maar heb hier ergens gelezen dat die niet zo oke is klopt dat voor internet
ik zat te denken aan een hp, aces, packedbell.
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Acer heeft een poos een probleem gehad met z'n WiFi netwerkkaart voor verbindingen naar een draadloos netwerk, maar ik weet niet of dat nu nog zo is. Verder zijn het prima laptops.
HP en PackardBell hebben ook goeie spullen maar het nadeel van die twee merken vind ik dat ze zo héél erg compleet geleverd worden qua software. Daarmee bedoel ik dat er al zoveel op geinstalleerd staat als ie pas net uit de verpakking komt. Vaak staat er al software van symantec op en zijn dat trial versies voor slechts 3 maanden. Dat hoeft voor je vriendin natuurlijk geen probleem te zijn maar ik vind dat zelf niet prettig. Net na installatie kan ik dan de helft weer verwijderen en zit je dus meteen met een qua software vervuilde laptop. Dat is jammer.

Echt slechte merken laptops heb je niet meer een fabrikant zou zichzelf daar ook mee in de vingers snijden met de huidige Europese regelgeving. Ik zou het wel houden bij de wat bekendere merken omdat die qua garantie ook een naam hoog te houden hebben. Let er verder op dat de laptop stevig is (scharnieren en sluitwerk). Als hij bij aankoop al gammel lijkt dan zal dat alleen maar erger worden op den duur.

In een laptop vervang je minder snel componenten. Ga dus meteen voor ruim geheugen en een ruime harddisk. Ook al doe je daar in het begin niet zoveel mee, dat kan later veranderen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

dank han voor je duidelijke antwoord
ik zal haar dit advies doorgeven
en zal zeggen dat ze goed moet opletten op stevigheid van de laptop
zo lang bewegen nog kan dan doen