Internet-radio

Gestart door anykoen, 19 november 2006, 20:21:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anykoen


Een simpele ja/nee-vraag (denk ik):
Als muziekfreak (van jongsaf aan in bands gespeeld en zelfs nu nog - als vutter - in twee) wil ik altijd muziek horen. Tegenwoordig zijn er van die aardige prog's om via internet - tijdens het surfen - op zenders af te stemmen. Alleen vraag ik me af of er dan sprake is van downloaden. Zo ja, is er dan een risico dat je de limiet van je provider overschrijdt?

Ik twijfel omdat m.i. twee redenaties mogelijk zijn:
- het is geen downloaden want ik sla niets op;
- het is wel downloaden want ik gebruik het bestand om af te spelen, waarvoor ik het eerst moet downloaden; het maakt dan niet uit of ik het wel of niet op sla.

Ik kan altijd weer een cd opzetten; daarvan heb ik er genoeg, dus dat is geen probleem.
:)

Ik ben benieuwd,

Paul
Paul

Bugs

Je ontvangt data (de muziek), of je dat wel of niet opslaat doet er inderdaad niet toe.
Zelfs het openen van een internetpagina veroorzaakt dataverkeer. Ik weet niet hoe groot (of klein) je datalimiet is?

Er zijn breedbandabonnementsvormen zonder datalimiet. Die zou je in overweging kunnen nemen.
Groetjes van Bugs

anykoen

Hallo Bugs,

dus toch!  ;)
Maar als ik had nagedacht, had ik eerst gekeken naar mijn abonnement alvorens de vraag te stellen.
Dat heb ik nu gedaan, maar dat geeft niet veel duidelijkheid.
KPN/Planet internet-abonnement Plus met onbeperkt aantal vrije uren per maand; betekent dat ook ongelimiteerd downloaden?

Ondertussen luister ik wel lekker naar de radio!!!

Paul
Paul

Bugs

Ik heb even op de website van KPN gekeken en ik zie daar staan dat er geen datalimiet zit bij InternetPlusBellen.

Dan zou je dus goed zitten. Luisteren maar!
Groetjes van Bugs

anykoen

Hardstikke fijn, bedankt.

Ik heb Xstreamradio gevonden; flink wat zenders, een aardige sortering stijlen en nog gratis ook. Ik had er eerst een die maar enkele van de zenders kon doorgeven, de rest was ruis, vaak in de meest uitheemse talen; engels gaat goed, frans en duits is al wat lastiger maar dan houdt het wel op.

Wat miij betreft kan dit item worden gesloten en kan genieten,

Paul
Paul

Bugs

OK, ik sluit dit af.  :slotje
Veel plezier met het luisteren!
Groetjes van Bugs