cannot find ini

Gestart door Format Arie, 06 oktober 2006, 21:36:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Krijg iedere keer bij opstarten computer een venstertje met uitroepteken en tekst Cannot find ini
Weet iemand hoe ik hier vanaf kom?

Han

Elk programma gebruikt ini-bestanden. Daar staan verwijzingen in over hoe het programma moet starten en waar hij bepaalde dingen kan vinden.

Om op te sporen welk programma het is wat problemen geeft.....Tja hetzelfde riedeltje als altijd hé.
- Check je applicatie logboek
- Wanneer is dat begonnen. Na installatie van bepaalde hardware of software?
- verwijder een voor een programma's die je sinds kort geinstalleerd hebt en start tussendoor
  steeds opnieuw op om te kijken of het weg is.
- probeer systeemherstel
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Had daar al het een en ander van gedaan. Van logboek wordt ik niet veel wijzer. Vastgelopen toepassingen (denk vooral door mijn ongeduld) zoals IE - ms..etc
Sur.Miy2.exe en Prism.3d.exe. Laatste 2 kan ik niet thuisbrengen. Verder wat application Hang errors die me niet verder brengen.
Verder heeft mijn laptop 2 dagen en nachten achtereen aan gestaan, en is er ook erg veel software geinstalleerd in die dagen. Zoveel dat ik niet weet allemaal. Maar ook het een en ander aan drivers, en vermoed dat het daar bij gebeurd is. Tja die drivers hebben geen uninstall. Heb wel wat software verwijderd, maar zonder resultaat.
Systeem herstel heeft om een of andere reden maar 1 datum, en wel die van gisteren. Die moet ik nog proberen. maar vermoed dat die van na het probleem is. Kortom, heb er dus een rommeltje van gemaakt. Misschien moet ik het zo maar voorlopig laten. Het venstertje heeft zo te zijn naast het verschijnen geen bijwerkingen.

Han

Wat je nog kunt proberen is om de logboeken leeg te gooien en dan opnieuw opstarten. Bij het opstarten krijg je steeds die error, dus hopelijk vind je dan in het log de juiste aanwijzing om het op te lossen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Da's een slimme. Heb nog 2 vraagjes Han.
Neem aan dat ik in logboeken  toch onder toepassing moet kijken he?
En, hoe verwijder je de inhoud van het logboek? Want je kunt al die toepassingen niet tegelijk selecteren, kom ik achter, en rechtsklikken erop leverd geen mogelijkheid van verwijderen op.

Han

Je ziet in het linker venstertje van computerbeheer het woordje "logboeken" staan.
Daaronder staan de 3 logboeken die er in WinXP zijn : Toepassing, Beveiliging en Systeem
Klik met je rechter muisknop op "Toepassing" en kies uit het menu wat je dan ziet "Alle gebeurtenissen wissen".



Er wordt je dan nog gevraagd of je wat je wist eerst op wilt slaan. Dat heeft in dit geval weinig zin want je bent op zoek naar een gebeurtenis die bij het opnieuw booten plaats gaat vinden. Antwoord dus "Nee". Gooi zo ook alle gebeurtenissen weg uit het beveiligingslog en systeemlog.

De error kan in alle drie de logboeken terugkomen.
* Toepassing : Daarin komen de fouten van programma's
* Beveiliging en Systeem : Het kan zijn dat het geinstalleerde programma wat problemen geeft
   onvoldoende lees/schrijfrechten heeft om dat ini-bestand te mogen lezen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Inmiddels gedaan, en na herstart geeft hij bij geen van de drie in logboek een fout of uitroepteken aan.

Han

Da's vaag. Windows ziet het dus niet als een fout.......

Heb je misschien met een anti-spyware programma of een virusscanner gescand en wat opgeruimd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ja, dat vindt ik ook gek. Had minstens iets in het rood verwacht.Wat de spyware en virusscanner betreft, nee, niet de afgelopen dagen waar het probleem in is ontstaan. Heb wel erg veel geinstalleerd en ook verwijderd. Zoveel dat ik niet meer precies weet wat allemaal. Misschien is met het verwijderen van een program, ook een gedeeld bestand verwijderd? Maar ja, weten we niks meer, moet er maar een slotje op Han.
Zoals ik al zei, is het storend, maar geeft het geen problemen.

Format Arie

 :goed Gevonden :goed
Blijkt van een (verkeerde) driver te zijn die ik geinstalleerd heb. Iets van Usb poort etc. Kan het niet helemaal lezen omdat ik venster niet groter krijg. Weet ook niet hoe te verwijderen, maar is geen probleem. Vinkje ervoor weg, en hij komt niet meer na opstarten computer. Gevonden via msconfig / opstarten.

Han

Top dat je het gevonden hebt. Hoe vond je het nou?

Welk venster krijg je niet groter?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Tip op het werk van iemand. Heb toen van alle zaken die ik niet kende bij "opstarten" 1 voor 1 uitgeschakeld en computer opnieuw opgestart.
Ik bedoel dat venster Han. Kan ik niet uitrekken, en zie dus niet de gehele tekst.

Han

In de menubalk van MSconfig (tabblad opstarten) zie je staan : Item voor opstarten | Opdracht | Lokatie
Als je met je muis op het streepje gaat staan tussen Opdracht + Lokatie dan zie je dat je muisaanwijzer verandert en dat je het vakje groter kunt slepen, zodat je kunt lezen wat er staat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Klopt, alleen dat ini is verdwenen   ;D
Maar zoals gezegt, ik krijg het schermpje niet meer, dus mag het wat mij betreft afgesloten worden. Nogmaals bedankt voor het meedenken.