upgraden pc (geheugen en snelheid)

Gestart door Walter, 07 juni 2005, 18:12:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Walter

Hallo,

Ik wil graag dat mijn pc meer geheugen krijgt en dat hij wat sneller werkt. Ik doe er geen spelletjes op. Wel veel muziek en films. In de toekomst wil ik ook e.e.a. doen met foto's en video-bewerking. Mijn computer heb ik nu bijna vier jaar en draait op xp. Verder heb ik wel een dvd-speler, en een cd-brander, maar ik wil ook graag een dvd-writer.

Wat kan ik dan het beste doen?
Trekt mijn computer dit?
Wat zijn de kosten ongeveer?

Dit zijn de specificaties die ik op de aankoopbon vond:
250 W
Asus266
128 MB SDRAM
Athlon 1000
DVD
Floppy
HD 20 GB
Geforce 32 MB 2 MX
Multimedia keybord
optical mouse
17" monitor
SBD128
speakerset
CPU cooler
cd-Rewriter
printer

Voor het geheugen dacht ik aan 200GB en voor de snelheid aan 256 of 512 RAM. (Al heb ik er niet zoveel verstand van)
Kan ik de dvd-writer gewoon naast de andere cd-roms plaatsen?

Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt voor het advies.

Groeten Walter

vassili

walter jong dat dit is zo oud, je kan het hier niet meer mee doen, want wil je werken met films en dergelijk moet he niet alleen nieuw geheugen kopen maar ook een nieuwe processor, grafische kaart en een ander moederbord. het systeem dat je nu hebt is te zwak  en alleen maar upgraden met geheugen gaat niet, je processor is te traag, de grafische kaart(die voor t beeld moet zorgen) is veel te slecht. koop liever een goedkope multimediapc van rond de 600 euro dan te werken met dat oud ding. Wil je toch door met wat je hebt raad ik je 512mb aan, die dvd kan als er nog plaats is van voor aan de kast gerust erbijgeplaatst worden(wel als er nog plaats is vanbinnen). Maar neem mijn advies zelfs met jouw upgrades zal je niet veel verschil niet merken door je andere onderdelen die te oud zijn.
amd64 3500, asus A8N-E, 1gig ram, x800xl 256mb

Han

Van wanneer is die PC eigenlijk. Aan de specs te zien is het al een oud beestje.
Misschien kun je beter even doorsparen voor een nieuwe i.p.v. deze updaten
Je blijft bij een oudere PC aan lopen tegen beperkingen. Upgrade processor en RAM
kan maar zeer beperkt op oude moederborden.
Voor foto en videobewerking heb je een goede en vooral snelle PC nodig met
heel wat meer opslagruimte dan 200 Gb en meer RAM en een betere videokaart..

Wat dat gaat kosten..... tja dat ligt helemaal aan jouw budget.
Qua vergelijking, een lelijke eend en een ferrari kunnen je allebei van A naar B brengen
alleen doet de een dat wat soepeler dan de ander. Zo is dat ook met hardware.


CiteerVoor het geheugen dacht ik aan 200GB
Ik neem aan dat je een harddisk van 200Gb bedoelt hiermee, en niet het geheugen?
Kan je PC wel overweg met grote harddisks?

Citeervoor de snelheid aan 256 of 512 RAM
Als je foto en filmbewerking wil gaan doen dan kom je er bij lange na niet met zo weinig werkgeheugen.
Hoeveel geheugen kan je kwijt op dat moederbord (staat in het boekje)

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Walter

De ene dag krijg ik goed nieuws (dat alles het weer doet) en de andere dag kan ik beter een nieuwe pc kopen. Blijkbaar is er toch wel heel veel veranderd in die vier jaar tijd. Ik heb hem namelijk gekocht in september 2001. (de 11e om precies te zijn, dat vergeet ik nooit meer)  ;)

Over budget heb ik het niet gehad, maar het leek mij een beetje zonde aangezien alles het verder nog gewoon doet. Ik hoef inderdaad niet de ferrari onder de computers, maar hij moet wel doen wat ik er mee wil doen. Dus niet halverwege er mee stoppen om het voorbeeld van de auto's aan te houden.

Upgraden is dus blijkbaar geen optie.

Waar moet ik dan op letten wanneer ik een nieuwe pc wil aanschaffen (voor hetgeen ik ermee wil doen) en wat ben ik dan ongeveer kwijt? De winkel waar ik hem heb gekocht destijds wil de oude eventueel wel inruilen, maar dan is het wel handig om de prijzen te weten, zodat ik weet waar we het over hebben. (Zij hebben de prijslijst op de site staan www.verdelpcs.nl  particulieren prijslijst onderdelen) Zijn dit schappelijke prijzen? De service is in ieder geval wel geweldig.

Groeten Walter

Han

Geloof me...., een PC uit 2001 is bejaard  ;)
Hij doet het nog wel maar hij voldoet lang niet meer aan de huidige maatstaven.
Het multimedia-gebeuren van nu was er toen nog niet.

Ga gewoon shoppen via internetsites. Nog niet kopen maar prijsvergelijken.
Spreek met jezelf een budget af en kijk wat je daarvoor kunt krijgen.
Wat voor mij een schappelijke prijs is, dat is voor jou misschien te duur of juist niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

vassili

 Artikelcode Omschrijving Prijs incl.
Kasten ATX300 ATX Voeding 300 Watt                                                   31.00 Euro
Moederbord K8N-S754 ASUS K8N-Skt 754 Nforce3, SATA,Raid                    73.40 Euro
Processor P43000478/800MH Intel P4 3.06 Ghz S478 800FSB 1Mb P           207.60 Euro
Cooler FANCOOLER CASE FAN                                                                8.70 Euro
Geheugen DDR512/400 DDR 512MB/400 MHZ                                         46.20 Euro
Harde schijf 160SATA8 Harddisk MAXTOR 160Gb SATA 8Mb                       99.90 Euro
Toetsenbord STDAZMM Multimedia toetsenbord                                     8.40 Euro
Muis OPTICAL BTC optical mouse                                                          7.90 Euro
Videokaart 9550256MB ATI ! 9550 256 MB pci express                            90.00 Euro
Monitor 17" crt                                                                                    100.00 Euro
DVD LACIE300980 Lacie 300980 dvd rw double layer 16                          129.00 Euro
                                                                                     Totaal Excl. 580.25 Euro
                                                                                               BTW 121.85 Euro
                                                                                    Totaal Incl. 702.10 Euro

Prijzen onder voorbehoud van wijzigingen.
Dit is van de winkel ww.lbcs.be pas wel op er zit geen pci kaart(netwerkkaart in)
de winkel die u gaf heeft complete systemen maat die kosten veel te veel , met deze bespaart u 200 euro voor een beter model. Laat hen een samnestellen die rond deze prijs hangt en met dezelfde onderdelen en mogenlijkheden. Laat je vooraal niet te veranderen want ze zullebnhet duurder willen maken dan nodig is. Een eigen samengestelde pc is veel goedkopper en beter dan degene die zij aanbieden die al samengesteld zijn.

dit komt wel van een belgische winkel namelijk lbcs of www.lbcs.be , in zonhoven(=belgisch limburg)
amd64 3500, asus A8N-E, 1gig ram, x800xl 256mb

Walter

Bedankt voor de info, dit kan ik mooi naast mijn aanbieding leggen. :)

Ik laat het voorlopg allemaal even op mij inwerken. Of ik een hele nieuwe koop, of toch een upgrade doe voor weinig en dan over 1,5 jaar nog eens verder kijk voor een nieuwe.

In ieder geval bedankt voor zover. :goed

Groeten Walter

(Wat mij betreft mag het topic dicht)





Bugs

Doen we. Mocht je het op korte termijn alsnog open willen, stuur dan even een pm naar één van de teamleden.
Groetjes van Bugs