kenbaar maken cdrom aan windows nt4

Gestart door ingrid2003, 07 oktober 2003, 19:47:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ingrid2003

Goedeavond,

Ik ben bezig met een oude proliant als testserver in te richten. Ik kan booten vanaf de smart cd. Alleen in windows zelf wordt de cd rom niet herkend. hoe krijg ik hem aan de praat??

groetjes

Ingrid

Zandman

Je bedoelt dat de cdrom onder windows niet herkent wordt  ?
Op deze pagina staan wat drivers voor de proliant
Ik weet niet welke versie je hebt dus heb ik een algemene zoekopdracht gedaan op die site
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

ingrid2003

Dank je wel ik ga dr mee aan de slag je hoort het nog van me

groetjes

ps nog bedankt voor de snelle reactie 8)

ingrid2003

Daar ben ik weer even.

Het gaat om een proliant 1600R. De site die je me doorgaf kan ik geen driver vinden voor een cdrom.

Groetjes Ingrid

ingrid2003

nou hij wordt nog leuker. Boekjes dr bij gezocht alle kabeltjes na gekeken enz enz. drivertje stond al netjes in de map system32. Nagekeken bij andere (zelfde merk en serie) produktie servers nog wat gepikt van ze en geinstalleerd. Maar nee hoor.

Windows vindt de cd rom helemaal niet aardig en tovert hem dus ook niet te voorschijn.

groetjes

ingrid

Han

Al een andere CD-rom aan het kabeltje geprikt om even te testen.
Hij kan natuurlijk ook gewoon kaduuk zijn  :-X

Zit er in die proliant van jou een SCSI of een IDE cdrom speler?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ingrid2003

een ide en ja heb de kabeltjes getest. Windows wilt hem niet herkennen. k blijf hem leuk vinden. hij was standalone heb hem nu in de testomgeving gehangen en (was nl bezig om ff te oefenen om wat schijven bij te voegen 2 mirror 3 raid 5) en de array te vergroten,  en om het ntfs volume! te vergroten. Dit door middel van part magic. maarja daar heb ik dus de cd rom voor nodig. Ga het volume nu vergroten met part magic via unc pad (als dat trouwens kan zit ik nu zo te bedenken) hahha ben ff een chaot vandaag. En te leren voor mn examens voor mcsa komen dr aan pffffffffffffffffffffffffffffffff (leuk hoor netwerkbeheer haah)

Migratie win3000 komt dr aan ben alleen nog maar aan het testen.

heb je nog een ide(e) voor mn ide cd rom??

groetjes

ingrid

Han

Grijns....lekker chaotisch antwoordje heb je daar gesmeed joh.
Je verteld waarmee je bezig bent maar intussen geen antwoord op wat ik je vroeg  ;)

Citaat van: Han op 09 oktober 2003, 23:22:22Al een andere CD-rom aan het kabeltje geprikt om even te testen.
Hij kan natuurlijk ook gewoon kaduuk zijn  :-X

Zit er in die proliant van jou een SCSI of een IDE cdrom speler?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ingrid2003

he daar ben ik weer,

huuuuu ja sorry van mn chaotisch bericht ben nu wat minder chaotisch.haha

ja heb een ander cd rom er aan geprikt en ook hier geen reactie van meneer windows. een eens een scherm van "jhoehoe ik heb nieuwe hardware gevonden". Het is een IDE rom trouwens

groetjes


Han

Kan geen touw vastknopen aan je verhaal. Sorry  :-X

Citaat van: ingrid2003 op 18 oktober 2003, 14:54:12
een eens een scherm van "jhoehoe ik heb nieuwe hardware gevonden".
Kunnen we hieruit concluderen dat je cd-rom nu wel door windows gevonden wordt??
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ingrid2003

nee sorry verkeerde conclusie doet het nog steeds niet :(

Han

Okee, jammer. Blijft het feit staan dat ik geen touw vast kan knopen aan wat je verteld.... ,sorry.

- Hoe oud is die server? Nog garantie?
- Heb je contact opgenomen met de helpdesk van Compaq?
 Zij zijn doorgaans heel behulpzaam



Edit Han : Het is inmiddels 20 april 2004. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is. Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!