Pop up schermen openen niet

Gestart door adhe55, 16 april 2003, 10:04:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adhe55

Hallo,

Na een format c: en een complete reinstall is mijn pc weer on-line.
Echter tijdens het surfen heb ik problemen bij enkele sites zoals
hetnet en vodafone. Als ik bepaalde keuze maak komen de popup screens niet of maar heel even ( leeg ).
Hetnet geeft geen hulp ( principekwestie ) en voafone zegt dat ze https zijn gaan gebruiken en mijn beveiligingsniveau in I.E. moeten worden verlaagd. Het niveau is normaal ( standaard ).
Versie I.E. = 6.0.28  windowsversie = W98 SE

Heeft iemand een tip?

Han

Misschien even de "Microsoft Virtual Machine" installeren?
In dit topic staan een paar links waar je 'm nog kunt downloaden.
Veel popups zijn gebaseerd op Java en zonder de virtual Machine werkt dat niet lekker. In Win98 zit standaard al een virtual machine na installatie maar da's een oudere versie als die in het topic gelinkt staat.

Geen programma's geinstalleerd staan waar een popupkiller ingebouwd zit die ongemerkt aan staat, zoals bijvoorbeeld "ZoneAlarm pro"?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

adhe55

Hallo dank voor het snelle antwoord.

Ik heb toevallig vanochtend vm gedownload en geladen echter zonder gewesnt resultaat. Verders heb ik geen pop up killers.

Ik las op tipwereld de volgende post: //
op www.goudenloeki.nl als ik die open staat er, pagina kan niet weergeven worden, maar bij iemand anders doet die site het gewoon, iemand een idee hoe dit komt.  \\

Inderdaad lukt het mij ook niet om te stemmen op deze site.
het nu stemmen window gaat niet open.

Han

Da's toch je java die "zit te klieren".
Zet je beveiliging voor IE nog eens een keertje op standaard via de internet opties, door op de knop te klikken.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Loop ook je internet-opties "geavanceerd" eens na.
Ik heb hier geen moeite met popups en heb het zo staan.
Let vooral op de "Microsoft VM" opties

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

adhe55

Hallo,

ik heb de beveiliging nogmaals op standaard gezet en de instellingen in de tab geavanceerd  gelijk  gemaakt aan bovenvermeld voorbeeld. Daarna een reboot echter de problemen met de niet verschijnende popups bestaan nog.


Het lijkt erop dat het probleem zich voordoet bij  het java script OpenPopup.

-Ad-

Han

Doe even nog even een system file check.
Misschien is er een beschadigd systeembestandje in Windows zelf.

De "System File Check" (SFC) voer je zo uit:
- start-knop, en dan de optie "uitvoeren"
- Tik SFC in het venstertje en klik op OK
Zorg wel dat je de installatie-bestanden van windows bij de hand hebt. Dus doe de WinCD in de cd-rom speler voordat je SFC start.
Als de System file check een bestand terug wil zetten dan vraagt ie daar toestemming aan jou. Je kan alle bestanden terugzetten van de cd-rom, alleen niet user.* bestanden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

adhe55

Hallo Han,

net een SFC uitgevoerd, deze meld geen problemen.
het vreemde is dat sommige sites met java popup scripts geen problemen geven. Ik heb me wat dieper in de materie gestort via: http://www.echoecho.com en hun uitleg over javascripts.

Helaas werken de beheerders van de sites waar ik ( en ik niet alleen ) problemen heb niet mee.


groeten -Ad-

Han

Alle interne Windows-zaken hebben we nu nagelopen. Als je geen software heb draaien die dit kan veroorzaken, dan heb ik heb geen idee meer.
Als het ene javascherm wel opent en het andere niet dan zou je java dus dan wel en dan niet werken. Zo werkt windows niet. Het werkt wel of het werkt niet  ;)

Misschien zit er toch iets geintegreerd in een van de programma's die je hebt draaien, wat invloed heeft op de afhandeling van Java.

Wat ook nog zou kunnen is het volgende. Zoals je misschien weet is Microsoft met Sun Java systems in een trust-zaak verwikkeld betreffende de "Microsoft Virtual machine (MVM)". Die trust zaak is de reden dat de MVM niet meer standaard geinstalleerd wordt bij de installatie van alle WinXP versies. De MVM is nog steeds op internet te vinden maar Sun heeft ook hun eigen Java Virtual Machine. Er zullen toch ook sites zijn gebouwd zijn om te werken met de VM van Sun. Java componenten op sites die gemaakt zijn voor de VM van SUN zullen soms niet werken als je alleen de MVM op jouw PC hebt draaien. Andersom is dat ook het geval. Lastig dus voor consumenten.
Je zou dus de VM van Sun er nog op kunnen zetten. Die kan je hier vinden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

adhe55

Hallo,

ik denk dat je gelijk hebt ( natuurlijk ! ).
ik ga net naar de site: http://www.obelix.wbwh.net/
op zoek naar een wallpaper en krijg de volgende message:
-
We have determined that you use pop up blocking software. This site is provided for free and depend on an income from these pop up ads. By blocking them, you make it impossible for us to continue keeping this website online for free. Therefore, you will not be able to access this website again until you uninstall or de-activate your pop up blocking software.
-

Punt is nu welke software zou dit kunnen veroorzaken.
Zoals gezegd is de pc net van scratch weer opgebracht en heb ik
amper iets geladen.

Ik loop nu mijn opstart map na op zoek naar de veroorzaker.

ik houd jullie op de hoogte

adhe55

 :blozen

Hallo, met het schaamrood op de kaken kan ik vertellen wat de oorzaak was.
Een versie DMSN die mijn kinderen geladen hebben bevat een optie die reclame boodschappen kan stoppen.
Nu we weer op de standaard MSN zitten is het probleem opgelsot.

Uren en uren gezocht ligt het antwoord vlak voor mijn neus...

nogmaals excuses en bedankt voor het meezoeken.

-Ad-

bjo

oke ad prima dat je het opgelost dan zet ik er ok op ;)
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Toppie dat het opgelost is Ad.
Kids, je zou ze soms  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!