Home-page instellen bij Planet

Gestart door anykoen, 12 april 2003, 18:02:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Startpage levert dus in jou geval het bewijs dat er door Planet met je op hun cd geleverder versie van IE geknoeid is  ;)

Ben benieuwd of je nog iets hoort van Kassa !
Zou mooi zijn want wat Planet doet kan dus eigenlijk niet, vind ik. Ze beperken je in je keuze voor het instellen van je eigen voorkeuren.  ::)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Ik had laatst ongeveer hetzelfde (alleen niet van Planet), startpagina was ineens veranderd dus en heb gescand met Ad-aware. Na wat zaken verwijderd te hebben, was alles weer in orde. Dus wie weet haalt Ad-aware er nog iets uit?
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Lijkt me niet Remedy.
De startpagina die bij Koen steeds terugkomt is die van Planet.nl. Da's geen gevalletje van spyware dus..., alhoewel  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Je kan het altijd proberen, toch ;)

Baat het niet, dan schaadt het niet
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Aan alle meelevenden,

in plaats van Ad-Aware gebruik ik tegenwoordig SpyBot, die lijkt me agressiever dan Ad-Aware. Maar omdat Ad-Aware nog paraat is, heb ik die even laten zoeken; geen resultaat.
Dat een site een beetje beveiligd is vind ik niet erg, maar dat het zo goed is verstopt dat zelfs een doorgewinterde systeemanalist (die ik in de familie heb) er niet achter komt gaat mij te ver.
Van Kassa heb ik nog niets gehoord.
StartPageGuard wil ik ook eens vragen of zij deze uitdaging willen aangaan. Bij het inloggen op internet krijg ik de nieuwe homepage (Google) maar als ik daarna op "Home" klik, krijg ik....Planet.

Overigens kreeg ik vandaag (pas) een bevestiging van Planet dat ik gebruik heb gemaakt van hun helpsite en dat ze daarmee erg blij zijn.

Om met Ramses Shaffey te spreken: we zullen doorgaan...

Paul
Paul

freezetyle

heb je niet in de software die de adsl verbinding voor je maakt opgegeven wat je als startpagina wilt?

anykoen

Beste Freezetyle, wat zijn mensen toch inventief. Ik heb bij de externe verbinding gekeken en bij Alcatel; zijn er nog andere mogelijkheden want hier vond ik niets.

Paul
Paul

freezetyle

er staat bij alcatel in een venstertje een 'standaard-url', heb je dat kunnen vinden?

anykoen

Waar kan ik dat vinden? In de Alcatel-drectory niet. Als ik inlog start ie direct door, of snap ik het niet?

Ik heb wel een manier gevonden om er omheen te werken. Door Macro-runner start ik bij het inloggen een aantal veiligheidsprogs op; daarin heb ik ingesteld dat IE (=Planet) geminimaliseerd moet starten. Via Start Page Guard (dank aan PCN) wordt mijn home page naar keuze gemaximaliseerd gestart. Het werkt, maar is nog geen oplossing.
Paul

Han

Die instelling van alcatel vind je bij de eigenschappen van je inbelvenstertje. Dus niet in IE zelf.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen


Update:

Over dit fenomeen heb ik een klacht ingediend bij de NMa, de Nederlandse Mededingings autoriteit.

Wordt vervolgd.

Paul
Paul

anykoen

Update.

Tijdje stil geweest, wat geknutseld, wat geïnformeerd, op geen enkele klacht een reactie gehad.
Maar toch:
overeenkomstig een tip heb ik "Slim Browser" (een clone van IE) geïnstalleerd; Planet verwijderd, IE gewist en opnieuw op de pc gezet en zowaar: Planet heb ik niet meer gezien. Ook de uitgaande mail vermeld niet meer Planet maar een of ander getal met erg veel nullen.
Hoewel de onvrede blijft, ben ik toch blij dat ik van het Planet-gezeur af ben. Zo zie je maar weer, de aanhouder wint.

Paul
 :)  ;D  8)
Paul

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!