Windows Messenger verwijderen.

Gestart door Josette, 02 maart 2003, 14:09:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josette

Hallo,

ik wil Windows Messenger verwijderen, maar die ezel komt de hele tijd terug!
Heb Windows Xp Home Edition.

Heb al gedaan wat in tips en truks stond op pagina 33.
Heb ook al alles zo eens weggegooid.
Ook al via Regcleaner, maar als ik hem opnieuw opstart ja, daar is hij weer!

Wat kan ik nog doen?
Och ja in het systeem heb ik hem ook aangeklikt uitgeschakeld staan.

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Josette

Wie weet er iets van?

Heb het nog eens gedaan, maar de map met de hele boel staat iedere keer terug in Program- files.

Als ik outlook Express opstart ja, dan heb je het mannetje weer beneden staan.

Josette  :-X :-X
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Als je MSN niet wegkrijgt op de manier die in dit topic uitgebreid beschreven staat dan zou ik het verder niet weten.
Tot nu toe is het me zo altijd gelukt of ik nou met XP-home of XP-pro werkte.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Hoi Han,

niet MSN maar WIndows Messenger!
Is iets anders hoor.

Groetjes,
Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

marian

Zijn dat geen familie van elkaar :( ik word er ook ziek van,heb het eindelijk voor elkaar gekregen dat Messenger niet meer gelijk opstart als ik de pc aanzet.
Tig keer achter elkaar van alles aangevinkt en afgevinkt en uiteindelijk maak IK uit wanneer ik wil chatten.
Heb ook al die "hide"dingen weggehaald maar ook bij mij wil het niet lukken :-\
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Josette

Of die familie zijn weet ik niet!
Maar ik weet wel dat ik die Windows Messenger weg wil!

Met MSN Messenger heb ik geen problemen.

Groetjes,
Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Als je alle woortjes "hide" weghaalt uit het bestand "sysoc.inf" zoals beschreven in het eerste bericht hier dan zie je bij de uninstall van windows-onderdelen ook MSN-explorer staan. Onderdeel daarvan is die windows messenge. Als je dus de MSN-Explorer dé-installeert, dan ben je die standaard windows messenger ook kwijt.

MSN-Explorer staat standaard geinstalleerd na installatie van WinXP (pro én home versie). Pas na het verwijderen van de woordjes "hide" in sysoc.inf kan je het dé-installeren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ik denk dat jullie me verkeerd begrijpen!

MSN EXPLORER EN MESSENGER moeten blijven.

Het is WiNDOWS MESSENGER die er niet af te krijgen is!

Groetjes,

Josette  :-X

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Ik kan het hier niet nakijken want alles is er hier af wat dat betreft.
Al die namen van die MSN-bende lijkt ook zo op elkaar. MSN, MSN messenger, MSN Explorer, Windows Explorer, Windows Messenger. Ik weet zo onderhand niet meer wat welk programma is  ::)

Als je nou es de hele zooi eraf gooit wat betreft messenger, MSN explorer of Windows Explorer of hoe het ook allemaal mag heten en dan installeert wat je wilt gebruiken?  :-X
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

ik heb ook alles van msn weggehaald , maar je moet wel alle bestanden zichtbaar maken om die dingen te verwijderen omdat te doen doe het volgende en kijk of windows messenger daar staat : ga naar extra/mapopties/tabblad weergave en haal het vinkje bij beveiligde besturingsbestanden  verbergen weg en kijk dan of je windows messenger kunt verwijderen in windows onderdelen toevoegen/verwijderen.
als je klaar bent dan weer het vinkje terug plaatsen .
[move]there is no power like xp power[/move]

Josette

Bjo,

ik wil niets van MSN weg.
Alleen Windows Messenger!

Groetjes,
Josette  :-X
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

bjo

ik ook ik ook  ;)  want zo als ik het uitgelegt heb zie je twee keer windows messenger die met het groene pion kun je verwijderen , het grijze ruitje  niet want die heeft het besturings systeem nodig voor outlook express
[move]there is no power like xp power[/move]

Josette

Hoi,

ik zoek nog altijd verder eraf moet hij!

Josette  >:(
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Josette

Kan mij iemand dit vertalen.......durf het zo niet te doen,


Remove Windows Messenger
© Doug Knox - 3/30/02
This code may be freely distributed/modified.

This is a Visual Basic Script file which will remove Windows® Messenger from Windows® XP. It will also adjust your System Registry to prevent a long delay when opening Outlook Express when Windows Messenger is removed or disabled.

To use: Download the xp_messenger_remove.vbs file and save it to your hard drive. Close Windows Messenger if its open, or active in your System Tray.  Double-click the xp_messenger_remove.vbs file.  You will be prompted that Messenger must be closed to continue. Click Yes.  This script makes the same changes as the manual procedure, below.

If you prefer to remove Windows Messenger manually, click Start, Run and enter the following command:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%infmsmsgs.inf,BLC.Remove

Note: This will prevent a long delay when opening Outlook Express if you have the Contacts pane enabled.  To prevent this, click Start, Run and enter REGEDIT  Go to:

HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftOutlook Express

Right click in the right pane and select New, Dword value. Give it the name Hide Messenger Double click this new entry and set the value to 2.

Josette  :-X

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

bjo

als je dat doet zoals het boven staat geschreven gaat het heel lang duren voordat je outlook express word geopend.
maar je bent wel kwijt wat je wilt.
en je hebt mijn instructies ook niet gelezen want er staat wel degelijk windows messenger
lees de twee berichten van mij nog eens
[move]there is no power like xp power[/move]

Josette

Citaat van: bjo op 04 maart 2003, 15:50:58ik heb ook alles van msn weggehaald , maar je moet wel alle bestanden zichtbaar maken om die dingen te verwijderen omdat te doen doe het volgende en kijk of windows messenger daar staat : ga naar extra/mapopties/tabblad weergave en haal het vinkje bij beveiligde besturingsbestanden  verbergen weg en kijk dan of je windows messenger kunt verwijderen in windows onderdelen toevoegen/verwijderen.
als je klaar bent dan weer het vinkje terug plaatsen .

Bjo ik heb dit wel gelezen..........maar je begint met ik heb alles van MSN weggehaald!
Ik wil MSN niet weg!
Waar moet je ze zichtbaar maken?

Josette  :-X
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

bjo

in de verkenner sorry had ik vergeten erbij te zetten
[move]there is no power like xp power[/move]

bjo

oke nog 1 keer voor de duidelijkheid de volgende stappen

1: eerst alle woordjes hide weghalen zoals zandman zij

2: in de vekenner het vinkje weghalen zoals gezegt

3: bij software / windows onderdelen toevoegen/verwijderen het vinkje bij windows messenger verwijderen bij het groene pionnetje .
het grijze ruitje moet je laten staan anders word je outlook express extreem traag.
[move]there is no power like xp power[/move]

Josette

Hoi,

als ik Outlook Express nu opstart blijft hij weg.  8)

Ben benieuwd als ik de computer terug opstart maar dat is nu niet aan de orde geen tijd voor!

Nog een vraag, ik heb daar in die tekst die hide weggedaan, moet dat terug gezet?
Neen dus .......hihihi, ik heb alleen Windows Messenger weggedaan!

Maar toch wil ik nog graag even de vertaling van hierboven.

Groetjes en bedankt.

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

bjo

nou ik had het al een beetje vertaalt als je die stappen onderneemt zoals ze daar staan word je outlook extreem traag verder is dat niet interesant voor je .
je maakt je systeem er alleen onstabiel mee

dus dan doe ik er een ok op  ;)
[move]there is no power like xp power[/move]