probleem bij opstarten acer

Gestart door snug110, 12 april 2014, 17:38:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snug110

beste allemaal, ik krijg bij het opstarten van een acer computer een foutmelding na de biosbeep.
De fout melding is : not enough space in runtime area . SMBIOS data will not be available. En de pc is een ACER X1920

de pc werkt verder naar behoren maar wil toch even weten wat er aan de hand is en moet ik het zoeken in de bios, of in win 7 ( 64 bit) home premium.

uitbreiden van het virtueel geheugen heft de melding niet op.
ook is de memory test gedaan maar geeft geen fouten aan.

de pc blijft vaststaan op de F1 toets om door te starten, dit veranderen in de bios heeft geen zin want hij blijft om die F1 toets vragen. ( om door te starten)

Het systeem is standaard geen printer of andere apparaten aangesloten ( wel muis)


Han

Wat heb je voorafgaand aan deze error gedaan met deze computer?

Ik heb deze melding in twee gevallen eerder gezien:
1) als het BIOS zijn data niet vast kan houden. Met F1 laat je hem opstarten met default bios opties. Is je BIOS batterijtje nog oke?
2) als je je bios geflashed hebt en dat niet goed gegaan is.

Check ook dit topic even: http://forums.mydigitallife.info/threads/3971-Bios-Problems-with-a-ASUS-M3A32-MVP-Deluxe-WiFi
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

snug110

er is verder niets met deze pc gedaan, dus moet het optie 1 zijn
zijn alle batterijen gelijk ? want heb er diverse liggen !

mvg wim

Han

Nee. Op de bios batterij staat een code. De CR2032 moet je hebben. Da's een 3V knoopcel
Deze: http://en.wikipedia.org/wiki/CR2032_battery
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

snug110

verdraaid, die heb ik dus net niet  ;D
zal hem bestellen bij de plaatselijke computer winkel alhier.

en dan hopen na plaatsing dat het euvel verholpen is, moet ik verder nog de link in het vorige bericht volgen Han ? ( opnieuw inzetten bios ) als de nieuwe batterij is geplaatst ?

mvg groet en bedankt voor de snelle reactie

Han

Als je het oude batterijtje eruit hebt gehaald dan heb je dik kans dat het bios vanzelf reset na de boot met de nieuwe batterij..
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

snug110

oke, dank je wel Han voor de opbeurende woorden, maar is het wel de batterij want heb het systeem zonder stroom gezet gedurende 2 uur en de tijd en instellingen waren behouden.
het eerste scherm was wel "verminkt" bij systeem info , allemaal rare tekens achter productnaam enz..

maar zal het batterijtje er eens uit pulken , nadat je je reactie bekend gemaakt heb ( ben er nogal huiverig voor)


Han

Da's apart. Maar je moet toch nog wel steeds F1 indrukken om door te kunnen met booten?
Ga je BIOS eens in en sla dan de huidige BIOS-settings eens op. Zet je PC dan helemaal uit, wacht even en start dan weer op.
Kijk dan of je nog steeds F1 nodig hebt om door te booten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

snug110

ga ik even proberen han, kom er op terug
bedankt dat je de zorgen deelt

mvg wim

snug110

hallo han de fout blijft erin vallen ook nadat de bios opnieuw is gesaved
dus nog steeds F1 gebruiken.

ben erg huiverig om in de bios veranderingen aan te brengen, dus ik doe de pc in reparatie
bij de computerwinkel in de woonplaats.

ik houd je op de hoogte wat het is geweest.
mvg wim

Han

Goed plan. Ik zou verder geen oplossing weten. Succes!
Ik ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

snug110

helaas weet de pc winkel er ook geen raad mee,
vermoedelijk een bug in de bios na een flash update
het verhaal is nog niet voorbij, apparaat nog steeds in reparatie !

het topic mag op slot. als storing bekend is gaat er een pm naar beheerder

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!