Microsoft brengt definitieve versie IE7 uit

Gestart door Han, 19 oktober 2006, 17:38:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Bron: www.webwereld.nl

Microsoft brengt definitieve versie Internet Explorer 7 uit - Do 19 oktober 2006

Microsoft heeft de definitieve versie van de nieuwste Internet Explorer vrijgegeven. De Nederlandse versie verschijnt pas tegen het einde van dit jaar.

Internet Explorer 7 (IE7) zal uiteindelijk in 24 talen verschijnen, zo meldt Tony Chor, de programmamanager van het IE7-team op een weblog. "Binnen twee tot drie weken verschepen we ook de Arabische, Finse, Duitse, Japanse en Spaanse taalversies. De andere talen zullen gefaseerd worden vrijgegeven tussen november en januari."

Via de site van Microsoft kan de Engelstalige versie van de nieuwe browser worden gedownload. IE7 is overigens alleen geschikt voor systemen met Windows XP SP2, Windows XP Professional x64 en Windows Server 2003 (x64/SP1/ia64).

Veranderingen:
Grootste veranderingen aan de nieuwe webbladeraar zijn volgens de fabrikant de verbeterde veiligheid en gebruiksgemak en de nieuwe interface. Zo zijn de grote knoppen om te bladeren, naar de favorieten of startpagina te gaan, verdwenen. Deze hebben ruimte gemaakt voor een grote adresbalk, geïntegreerde zoekmachine en een rss-snelknoppeling.

Rss neemt in de nieuwe browser een belangrijke rol in. De gebruiker kan binnen de browser zijn eigen 'database' met rss-feeds aanleggen, waarna deze binnen Windows Vista zijn te gebruiken (bijvoorbeeld in Outlook).

Beveiliging:
Een andere, grote verandering in IE7, is de manier waarop Microsoft met de beveiliging omgaat. Zo bevat de browser een ingebouwd phishing-filter en de mogelijkheid om gebruikersgegevens (zoals geschiedenis, cache, cookies) in een keer te verwijderen.

Ook op gebruikersniveau heeft Microsoft een belangrijke wijziging doorgevoerd. Volgens de fabrikant draaien veel mensen Windows XP standaard met administrator-rechten, waardoor de browser ongewild soms ook extra rechten heeft.
Microsoft introduceert daarom, naast de reeds bestaande administrator en gelimiteerde gebruiker, een nieuw soort gebruiker: de gelimiteerde beheerder. Onder deze gebruiker draait IE7 in protected mode, waardoor exploits weinig tot geen kans meer hebben. Deze functie is overigens alleen beschikbaar als IE onder Vista draait.

Beheer:
Begin november zal Microsoft de nieuwe browser als automatische update distribueren. Systeembeheerders die liever zelf bepalen wanneer IE7 wordt uitgerold, kunnen de Internet Explorer 7 Blocker Toolkit gebruiken.

De nieuwe browser bevat overigens ook enkele nieuwe mogelijkheden om it-afdelingen te helpen bij het beheer van de software op desktops. Zo bevat IE7 verbeterde ondersteuning voor Active Directory Group Policy om de browser centraal te beheren en uit te rollen.
Group Policy kan zowel de XP- als Vista-versie van IE7 beheren zodat beheerders de verschillende versies niet apart hoeven te beheren.   

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik wacht nog even met het installeren van deze definitieve IE7-versie totdat de software er in het Nederlands is. Da's niet omdat ik niet overweg kan met engels maar meer omdat ik niet weet in hoeverre een engelstalige IE zich "in m'n systeem zal vreten". Veel functies in windows gebruiken namelijk onderdelen van IE. Ik heb geen zin om al te installeren en om dan tot de ontdekking te komen dat er een aantal zaken buiten IE om in het engels verschijnen. Misschien valt het mee, maar ik wacht toch liever even af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Bron: www.webwereld.nl

Microsoft geeft Nederlandse versie IE7 vrij -Dinsdag 14 november 2006, 10:02

Softwarefabrikant Microsoft geeft dinsdag de Nederlandstalige versie van Internet Explorer 7 vrij. De automatische update laat nog even op zich wachten. In oktober introduceerde Microsoft de Engelstalige versie van zijn nieuwe browser, met de boodschap dat andere talen in november en december zouden worden vrijgegeven.

Microsoft bevestigt nu tegenover Techworld dat de Nederlandstalige versie van zijn nieuwe browser klaar is om naar computerfabrikanten te worden verscheept.

In de praktijk betekent dit dat IE7 ook als download ter beschikking wordt gesteld. De nieuwe browser zal dinsdag via de site van Microsoft kunnen worden gedownload. Op het moment van schrijven was hier alleen de Engelse versie nog beschikbaar.
Volgens de huidige planning wordt de Nederlandse versie vanaf 1 januari 2007 als automatische update verspreid.

Systeembeheerders die de nieuwe browser nog niet willen uitrollen binnen hun bedrijf, kunnen overigens nog even ademhalen. De verspreiding van de Nederlandse versie van IE7 als automatische update laat nog even op zich wachten. Overigens kunnen beheerders er ook voor kiezen de uitrol van IE7 als automatische update in zijn geheel te blokkeren. Microsoft heeft hiervoor een gratis hulpmiddel ter beschikking gesteld.




Het is op het moment van schrijven zo druk dat de download niet eens start. Straks nog maar eens proberen, maar eerst maak ik even een ghost image "voor je weet maar nooit".  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik heb IE7-NL geinstalleerd. Het ziet er prima uit en hij werkt grotendeels ook goed.

Klein schoonheidsfoutje nog of misschien staat er een instelling niet goed bij mij.....
Als ik op een linkje klik dan wordt er geen nieuw tabblad aangemaakt maar dat opent IE nogmaals. Onderin de startbalk komt er dan een nieuw IE vakje bij.

M'n standaard tabbladinstellingen staan zo:


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Paar vraagjes. Met die tabinstelling, is daarmee dat genoemde probleem verholpen? 
En, geeft zo'n automatische update geen problemen met het overnemen van je adressen bestand in outlook express??

Han

Ik werk er nu een paar dagen mee en het tabbladprobleem bestaat nog steeds. Ik heb wat met de instellingen zitten spelen maar dat veranderd niets. De derde optie van boven "Altijd naar nieuwe tabbladen gaan als deze worden gemaakt" heb ik nu wel aanstaan. Ik klik nu met de rechtermuisknop op een linkje en kies dan "openen in nieuw tabblad". Da's een tijdelijke oplossing totdat iemand een andere oplossing weet. Da's de reden waarom ik een plaatje van de tabinstelling heb geplaatst. Misschien kan iemand er iets mee.

Verder bevalt IE7 hier heel erg goed.

Met adressen en outlook doet de update naar IE7 helemaal niets!!
In windows Vista zit een andere applicatie voor e-mail die als ik het me goed herinner "windows Live" heet. Dat programma heeft veel weg van Outlook Express en zal dus wel de opvolger zijn. T.z.t. zal dat programma misschien ook wel voor XP komen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

Bij mij werkt  o  zoo.. traag  :knuppel
straks gooi ik het  misschien er weer af :huh
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Dat ligt niet aan IE7, Quantum. Dan zou ik dat ook moeten ervaren  :kweetniet
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Dan ga ik de overstap ook eens proberen denk ik. ;)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Uiteindelijk moet je er toch aan geloven want binnenkort is IE 7 de standaard browser.
Dan worden ook alleen voor die versie nog updates + patches uitgebracht.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ik heb hem erop, is wennen hoor!  :-[

Maar Han dat tabblad waar jij een screen van hebt staan,
hoe geraak ik daar?
Vind het niet!
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Zie je bovenin de menubalk?  "Bestand - Bewerken - Beeld - Favorieten - Extra - Help"

Als je die niet ziet, klik dan met je rechter-muisknop op een leeg stukje van de bovenste balk en zet dan in het menuutje wat tevoorschijn komt een vinkje voor de optie "Menubalk".

- Klik in de menubalk op "Extra"
- Kies dan de optie "Internet Opties"
- Klik daar op het tabblad "Algemeen"
- Onderin staat info over tabbladen......., klik op de knop "instellingen" die daarachter staat
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ja menu zag ik wat stom, gewoon overheen gekeken op dat tablad amai zeg! :-[
Bedankt weeral.

Heb jij evengoed ook onderaan in je startwerkbalk zal ik het noemen, je linken openstaan?
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Het openen van tabbladen als je op een link klikt gaat in deze versie van IE7 nog niet helemaal goed. Soms opent een nieuwe link in een nieuw tabblad maar soms opent ie ook een heel nieuw browservenster. Ik heb er een gewoonte van gemaakt om met m'n rechtermuisknop op een link te klikken en daar kiezen voor "openen in een nieuw tabblad".
Dat lijkt in het begin omslachtig maar het went erg snel en dan gaat het automatisch.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ja dat had ik al door, maar komen ze bij jouw ook evengoed onderaan in je balk staan? :-[
In mijn ogen is dat dan dubbel toch hé.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Dat hoort ook niet. Hij hoort links in tabbladen te openen.
Da's nog een foutje in deze versie van IE.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Josette

Han,

ja, ik heb het bij mij komen ze nu niet meer onderaan staan, alleen die ene waarin je werkt!

Als je dbbelklikt op de overige witruimte naast je tabbladbalk en daar je adres neemt via je favo's
staan ze mooi bovenaan allemaal!

Josette  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette