Computer start niet meer volledig op

Gestart door polymorph, 19 april 2006, 13:42:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

polymorph

hey allemaal,

ik heb een probleem met het opstarten

als ik op de knop druk begint de boel wel te draaien maar op het scherm blijft het woord "GRUB" staan, de bootmanager voor men SUSE/XP dualboot

Ik heb deze dual boot al een paar maanden denk ik ondertussen, en nooit probs mee gehad.

Gisteren nog virus en spyware check gedaan, daarna PC afgesloten.

Normaal zet ik men pc altijd op standby maar gisteren had ik hem dus echt afgesloten, maar nu wilt ie niet meer...

Heb bij dat grub scherm al op wat knoppen gedrukt en zo maar ik kan ook geen commandos invoeren...

Toen cd van XP sp2 erin gestoken, dan vroeg ie "wil je booten van CDROM?" Ja dus

"Hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd"

Dan zwart scherm en nix meer...

Iemand enig idee

thanks in advance

Polymorph

Han

Ik neem aan dat je met "Suse" bedoelt dat er een linux partitie op zit?
Dan heb je waarschijnlijk lilo o.i.d. gebruikt als partitiemanager. Die is kennelijk beschadigd geraakt door die spyware/virusscan waardoor de partities niet meer toegankelijk zijn. Dat is de reden waarom de installatie van windows ook niet verder gaat.

Hoe je dat oplost... geen idee. Het is niet voor niets dat we hier geen forumonderdeel voor linux hebben  ;)
Enige oplossing die ik me kan bedenken is de boel formatteren en opnieuw beginnen. Misschien weet iemand met kennis van de door jou gebruikte bootmanager een andere oplossing.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

polymorph

ja niet lilo maar Grub als bootmanager...

maar ok, ik zal eens op een linux forum proberen

thanks anyway

-close-