Roze gloed over beeldscherm.

Gestart door Aspire, 11 april 2006, 23:58:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aspire

Vanmiddag was ik bezig op mijn pc toen plotseling de stroom uitviel.
Toen we weer stroom hadden startte ik mijn pc op, en het beeldscherm was roze.
Alles doet het nog behalve die roze gloed over mijn beeldscherm.
Weet iemand wat ik hier mee aan moet? Ik heb al geprobeerd om gebruik te maken van een andere kabel.

Met vriendelijke Groet,

Rick

Han

Wat je nog kunt proberen is :
- in het menu van de monitor de optie "degause" of "demagnetariseren" gebruiken
- de stekker van monitor naar PC even los en weer vastmaken
- de stroom even van je monitor afhalen en weer aansluiten

Wat voor monitor is het. Zo'n ouderwetse CRT monitor of een flatscreen?
Bij een crt-monitor kan het kleuren-kanon defect raken. Je krijgt dan een waas van een bepaalde kleur over je scherm. Dat is er eerst af en toe wel en af en toe niet. In een later stadium is die verkleuring er altijd. Reparatie kan, maar is prijzig.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Aspire

Ik had de twee van de 3 opties al geprobeerd. Die van de stekkers. Maar ik weet niet hoe ik bij het monitormenu kom, en weet dus ook niet hoe ik moet demagnetiseren. Het is overigens een platte monitor om precies de zijn een Iiyama ProLite E435S.

Han

Tja als jij er niet bijvermeld wat voor scherm het is en wat je al geprobeerd hebt dan hebben we die info niet hé. Bij een flatscreen heb je geen kleurenkanon (voor zover ik weet), en een degauss functie is er ook niet in het menu.

Manual van deze flatscreen (9Mb » laad traag). De menufunctie staat beschreven op pagina 9 + 12 van dit manual.

Ik hoop dat je nog garantie hebt. Neem contact op met het Iiyama service center - 0900-6664867. Als de flatscreen opgestuurd moet worden dan heb je originele verpakking nodig. Heb je die niet meer, vermeld dat dan. Dan regelen zij een verpakking. Als je nog garantie hebt dan wordt de flatscreen gratis bij je opgehaald, naar het service center gebracht + gerepareerd en weer thuisgebracht. Je kunt een vervangende flatscreen te leen krijgen voor zolang als de reparatie duurt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Aspire

Ik heb de gebruiksaanwijzing er al bij gehad en het blijft roze. Er zit in knop op de monitor genaamd Auto/Exit als ik daar op druk. Krijgt het beeld voor een second of 2 de goede kleuren maar dan wordt het weer roze. Hij is van Februari 2005 dus ik zal maar eens contact op gaan nemen met de leverancier.

Han

De leverancier verwijst je door naar een Iiyama service center, dus kun je die beter meteen zelf bellen.
Je krijgt daar eerst een soort helpdesker aan de telefoon. Als je uitlegt wat je ziet als je op "Auto/Exit" drukt dan kan hij of zij waarschijnlijk direct vertellen of dit probleem opgelost kan worden of dat hij daarvoor gerepareerd moet worden. Moet ie gerepareerd worden dan kan je daar meteen afspraken over maken en een tijdelijk vervangende vragen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bonami

Er is een oplossing voor het roze goed issue voor de IIYAMA TFT's.

INRUILEN BIJ DE DEALER, waar je hem hebt gekocht. Ze weten hiervan namelijk, het is een know issue bij de fabrikant.

Tijdelijke oplossing:

1. Monitor uitzetten
2. Tegelijk indrukken, de volgende toetsen: - , + en power (ofwel, monitor aan toets) in nederlands: min, plus en stroom aan.
3. Monitor staat aan, klik op menu.
4. Auto Color, ga daarop staan en klik aan: Menu.
5. Monitor reset.
6. Scherm geeft normale kleuren, echter werkt dit maar tot het scherm weer uitgezet wordt, je zult het dus meerdere malen moeten toepassen.

Han

Ik heb je antwoord hier even bijgezet bonami maar ik betwijfel of aspire dit nog gaat lezen.
Deze vraag is namelijk al twee maanden oud en de topicstarter is sindsdien niet meer teruggeweest op PCN.

Toch bedankt voor je info. Misschien heeft iemand anders er nog iets aan.

Ik sluit het topic hierbij opnieuw af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!