Monitor doet niets meer

Gestart door Ad, 16 september 2002, 00:02:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

ik was vanmiddag bezig mijn administratie weer eens bij te werken toen hij het na anderhalf uur niet meer zag zitten (die monitor dus) alles wat ik de laatste anderhalf uur had gedaan was verloren, ik kon immers niets meer opslaan of wat dan ook. is er een manier om de monitor te testen of zo. hoe kan ik in de toekomst voorkomen dat ik mijn zojuist gedaane werk in een dergelijk geval niet kwijt ben ik was bezig in MS Excel

bjo

heb je de stekkers gecontroleerd ad ?
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

In Excel zit er een optie waarbij je automatisch je werk op kunt laten slaan.

Werkmappen automatisch opslaan terwijl u bezig bent
- Klik op Automatisch opslaan in het menu Extra.
- Bevindt de opdracht Automatisch opslaan zich niet in het menu Extra,
  dan moet u de invoegtoepassing AutoOpslaan installeren.

Hoe?
- Schakel het selectievakje Elke in.
- Geef het gewenste aantal minuten aan in het vak Minuten.
  De werkmap wordt om dit aantal minuten automatisch opgeslagen.
- Selecteer vervolgens de gewenste opties.

Tis zowieso géén goed idee om zolang te wachten met opslaan. Alles wat je aan het maken bent staat in je ram-geheugen. Een powerdipje en het kan weg  zijn!!  ;)

Je kunt ook opslaan zonder dat je de muis gebruikt, dus als je niets meer kunt zien. Gebruik daarvoor de toetsencombinatie <CTRL + S> en dan <Enter>

Doet je monitor het nu wel weer dan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

monitor blijft zwart ondanks dat de stekkers zijn gecontroleert,
ik heb die instelling nu in excel ook zo staan om de 10 minuten.
gelukkig heb ik twee komputers maar ze staan wel ver uit elkaar maar ik heb me kunnen behelpen

bjo

hoe oud is die monitor ad?

en heb je al een andere monitor geprobeerd ?
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Hij ging dus zomaar ineens uit en je computer bleef wel draaien.
Tja vrees dat hij dan kapot is Ad. Nog garantie erop?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

ik heb ze alletwee gewisseld maar er blijft er een niets doen op bijde computers en de andere werkt op bijde computers dus....
hij is ongeveer een jaartje of 5-6 zou dat nog binnen de termijn liggen denk je? Ik heb de aankoopbon nog wel ergens denk ik

bjo

ben ik bang dat je die monitor kunt afschrijfen ad , maar goed dat je gegevens bewaard zijn gebleven   ::)
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Op een 5-6 jaar oude monitor heb je geen garantie meer. Je zou eens met de leverancier kunnen overleggen hoe en wat, maar reparaties aan monitoren zijn vaak zo prijzig dat je net zo goed een nieuwe kunt aanschaffen.
Maar overleg met de leverancier is de moeite waard.
Soms kan de oorzaak iets heel lulligs zijn, zoals de aan/uit knop.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Hallo,

probeer eens de stekkers volledig erin en eruit te trekken als hij nog aanstaat. Aan de achterkant van de monitor.
Zo heb ik het eens moeten doen, nadat ik hun opgebeld had.
En hij deed het weer!!!!!!  8) 8)

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Gert

De symtonen doen me denken aan een zekering die door een defecte hoogspanninstrafo is door gebrand. Dit hebben we hier met een porteble tv gehad, zekering vervangen had geen effect. Toen geprobeerd met een 2" spijker, toen konden we puin ruimen  :-\
Locatie: +21.3 NAP

Ad

Puinruimen daar ben ik net mee klaar de verbouwing is net klaar
dus die spijker lijkt me niet zo'n goed idee maar met dat gewissel lijkt me dat er voldoende stekkers in en uit zijn geweest, wie kan me een goede adviseren

Zandman

Ik heb hier een philips monitor 17 inch
Ben er zeer tevreden over maar het is maar net wat jij voor een monitor over hebt ad
Wat je het beste kan doen is naar een winkel gaan en dan de monitor bekijken als hij aanstaat .Dan kan je beoordelen welke jij graag wil hebben.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Ik heb hier een "19inch iiyama CTR monitor" staan. Perfect rustig beeld.
Moet ook wel want ik ben een "migraine-klantje"
Kost wat (bijna €400, maar dan heb je ook wel wat. D'r zit 3 jaar "on site" garantie op. Dat wil zeggen dat ze hem komen halen, repareren en weer thuisbrengen als ie binnen die 3 jaar kapot mocht gaan. Ik krijg dan zolang een vervangende monitor als dat nodig is.

Nog even over je oude monitor. Heb je nog gechecked of je de instellingen van de monitor nog op kunt roepen. Zal wel niet, maar je zal de mensen de kost moeten geven die dachten dat hun monitor kapot was, terwijl het beeld gewoon op donker stond  :-X
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Bij mij zit onder aan de monitor een regelaartje om donker/licht te regelen.
Op een dag had ik ook een zwart scherm....bleek later, dat ik per ongeluk met m'n hand er langs was gegaan....heel lullig, maar je moet er maar opkomen :-X

**Ik heb een Rage Pro Turbo staan hier
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Ad

Ruim 14 dqgen heb ik er over gedaan, maar ik heb er een gevonden. 8) Maar nou komt het, hij was niet te duur slechts 25 € maar er zit geen driver bij. ik heb hem al aangesloten maar ik krijg alleen maar een gestreept beeld, alles gaat goed tot en met het openings scherm van W98 en daarna zie ik alleen nog maar strepen. :( waar ik hem van heb verzekerde me dat hij het wel moet doen, zoniet krijg ik mijn geld terug hij vertelde me ook dat ik waarschijnlijk eerst de oude driver er af moet halen en dan de nieuwe moet instaleren, maar ja hoe doe je dat zonder monitor :-X
 

Han

Een monitor zou het altijd moeten doen als ie niet defect is, Ad.

Hang je een andere monitor aan je PC dan zou Windows dat moeten zien en een detectieschermpje moeten geven. Vind je WinXP geen driver voor die monitor dan gaat ie voor de standaard driver en heb je gewoon beeld. Ik ben bang dat ze je een kapotte verkocht hebben of een oude VGA monitor.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Sorry Han het gaat hier om W98, het probleem is gedeeltelijk waar en gedeeltelijk niet want bij het opstarten krijg ik nu weer zo'n gestreept scherm maar als ik hem dan aan laat staan komt na een minuutje of zo het beeld toch normaal en blijft goed. ook na een hele middag ermee te hebben gewerkt ??.
ik heb binnen de instellingen van W98 toch de aangegeven driver geselecteerd van de monitor zoals het op het typeplaatje staat. Maar verder weet ik niet wat ik ermee aan moet, nog sugesties?

Han

Yep omruilen. Dat ding is stuk Ad.
Beeldschermen horen er niet 'n minuut over te doen voordat ze beeld geven. Ook niet in Win98. Dat is ook een plug&Play besturingssysteem.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ja je hebt natuurlijk wel gelijk maar die man had er maar twee staan die andere was een 14 inch, als je dan 17 inch gewent bent is dat toch een behoorlijke stap terug. Van de andere kant denk ik als ik hem nou die tijd gun van 1 minuutje, per slot van rekening gebruik ik die pc een keer of twee hooguit drie keer per week en meestal maar een half uur of minder zou ik me er dan in kunnen vinden om het zo te laten. T.z.t moet er toch weer eens bedrijfsmatig geinvesteerd worden als ik dan deze monitor waar ik dus nu naar kijk in de garage zet kan ik hier een mooi platte kopen en de fiscus laten meebetalen. voorop gesteld dat die andere het een tijdje volhout natuurlijk