PrinterProblemen Canon S400

Gestart door anykoen, 01 maart 2003, 16:01:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anykoen

Hallo iedereen,

Voordat ik mijn probleem op tafel leg, heb ik eerst bij andere problemen gekeken. Ik voelde me erg verwant met Caty:
Ook hier gaat het om een Canon S400. Na een tijdje (iets meer dan de garantie-termijn van één jaar) goed gefunctioneerd te hebben kwamen er steeds meer problemen; zwarte originele of We Care cartridges gingen allemaal in staking. Soms kwamen er wat vage lijnen op papier, meestal niets.

Vandaag heeft de printer iets anders verzonnen:
Als ik hem aanzet gaat na het gebruikelijke gereutel het groene lampje in het midden branden, om na een paar minuten oranje te gaan knipperen. Deze lichtshow houdt hij uren vol.
Dat lampje geeft aan dat in de printer geen papier zou zitten, maar dat klopt niet. Ik heb een enkel velletje ingevoerd, een flink pak ineens, iets lager in het printkanaal ingelegd; niets helpt.

Ik heb kort geleden een langere printkabel er aan gezet; deze weer vervangen door de oorspronkelijke. Geen verbetering.
Ik heb de drivers bij Canon opgehaald en geïnstalleerd; geen verandering.

Als ik de ervaringen van anderen lees ben ik bang dat er nog maar één ding helpt: een HP kopen.
Of iemand een goedkoper idee?

Dit alles doet mij denken aan een ervaring van enkele jaren geleden toen ik wel een goed functionerende Canonprinter had, maar zo dom was een andere pc te kopen die wat sneller was. Tot een bepaalde processorsnelheid ging alles goed, daarboven ging de printer in staking. Een paar mensen van Correct in Rotterdam hebben er bijna een hele middag aangezeten en kwamen er niet uit. Uiteindelijk hebben ze de Canon op een nette manier teruggenomen en mocht ik een andere uitzoeken.
Zou er iets aan de hand zijn met Canon printers?

>:(
Paul
Paul

Han

Het allergrootste nadeel van Canon-printers is dat de printerkop niet zoals bij HP op de inktpatronen zit, maar onderdeel van de printer zelf is. Zo'n printerkop kan kapot gaan of moet op den duur door slijtage vervangen worden.

Het zit er dik in dat bij jou de printerkop defect is.
Hoe je die vervangt in de S-serie staat hier beschreven.

In het boekje dat bij je printer zat staat het telefoonnummer van de Canon helpdesk. Die zijn (als ik het me goed herinner) ook in het weekend te bellen.
Als ik jou was, zou ik toch even overleggen met een helpdeskmedewewrker van Canon over wat te doen. Zo'n printerkop is nl een prijzige zaak. Misschien kan het alsnog onder garantie want hij hoort minstens toch wel een jaar of twee mee te kunnen gaan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

 >:(    :(

Bedankt voor het bevestigen van het vonnis; ik moet de patient maar opgeven.
Bij het vorig Canon-probleem (niet met een bepaalde snelheid CPU kunnen werken) werd gesteld: we kennen het probleem maar kunnen er niets aan doen. Ik heb dus geen vertrouwen in de Canon-service en heb zeker geen hoop op coulance.

Bovendien komen er nu per dag andere problemen bij. Ik vertelde al dat hij geen papier meer kan transporteren; toen ik vandaag de printer aanzette in het kader van "je weet maar nooit" en de motorkap open deed, gebeurde er niets. Normaal gesproken moet de unit met cartidges naar het midden van de printer gaan om bereikbaar te zijn; dat werkt nu dus ook niet meer.

Ik stel weinig eisen aan een printer, maar hij moet wel printen. Ik overweeg nu de HP3420 deskjet; weet ik gelijk hoe ik mijn FreeBees kan besteden.

Nogmaals bedankt voor de reactie.

Paul
Paul

Han

Ik heb met Canon apparaten, zowel privé als in mijn werk in de IT ook bijna altijd gelazer.
Canon komt er niet meer in, hier in huis.

De service van HP bevalt me een stuk beter. Ik heb hier al járen een HP-deskjet printer.
- Inktpatroon niet okee, mailtje naar HP en ze sturen je een nieuwe.
- Printer stuk in garantie, ze halen 'm op en brengen 'm weer thuis en in tussentijd
krijg je een leenprinter van hetzelfde merk.
Kijk dat is service !! Nadeel van HP-printers is dan de kleureninkt in één patroon zit. Is daarvan één kleur op dan moet je toch een heel nieuwe kleurenpatroon kopen en die zijn niet goedkoop.
Verder zou ik geen nadelen weten.

Als je toch een andere printer aan gaat schaffen, dan kan dit topic wel dicht zeker?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Hallo Han,

hier houd ik van, een ongezouten reactie!

Ik had gekozen voor een Canon ivm de aparte kleurcartridges, maar dat blijkt niet op te wegen tegen de andere bezwaren.

Hardstikke bedankt, ik weet genoeg en ja, dit topic kan worden gesloten.

Paul
Paul