Surfen via telefoonlijn

Gestart door Stofke, 13 januari 2003, 09:14:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stofke

Heb hier een pc in elkaar gestoken voor een vriendin van mij. Zij is van plan om te surfen via de telefoonlijn (geen adsl). Heb hier een modem geinstalleerd. Alles is perfect. Nu verbind ik de kabel van de telefoon met de modem. Er zijn twee plaatsen op de modem waar ik de kabel kan steken nl "line" en "phone". Heb deze op "line" gestoken en daarna een installatie cd van belgacom gebruikt, als ik een verbinding wil maken hoor ik de modem klikken maar zegt hij telkens, geen kiestoon. Hij heeft nochtans automatisch een inbelnummer gekozen. Ik heb dan eens de kabel op "phone" gestoken maar daar ook hetzelfde. Zou het kunnen dat men dat moet aanragen om met de vaste lijn op internet te surfen. 't is mij een beetje een raadsel omdat ik zelf telenet gebruik en das een heel makkelijker verbinding vind ik. Weten jullie raad?
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Zandman

Ook al heb je dan nog geen abbo met een provider dan moet het modem wel het gekozen nummer gaan inbellen
Je hoort dan die irri piepjes (hoor je die nu ook?)
Ik heb op de site van belgacom gekeken maar kan daar geen handleiding vinden over hoe je de inbelverbinding moet instellen om het te laten werken
Als ik het goed heb moet de telefoondraad in de  line van het modem
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Klopt, de telefoondraad moet in "Line". Op de "phone" aansluiting van het modem kan je evt. nog een telefoon aansluiten.
Is die telefoondraad naar het modem wel in orde, Stofke? Sluit er eens een telefoon op aan, om daarmee te kijken of je dan een kiestoon hoort. Hoor je die niet dan weet je dat daar je probleem zit.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

De kabel is ok, heb eens aangesloten op telefoon en ik hoor kiestoon. Nog altijd kan hij geen kiestoon detecteren.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Doy

Misschien werkt die modem pas, als hij doorgelust staat via een telefoon.
Bedoel, (sluit als test) even een telefoon erbij aan op de modem.

Stofke

heb ik ook reeds gedaan zonder resultaat.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Nee, dat moet niets uitmaken. Die Phone-uitgang is optioneel. D.w.z. dat je zelf kan kiezen of je 'm wil gebruiken of niet.
Waarschijnlijk toch iets niet goed gegaan met installeren.
Detecteerde windows zelf het modem en accepteerde de setup de driver die je gaf zonder problemen Stofke?

Bij een modem kan je niet zomaar zeggen "dat modem en op die poort". Dat zijn instellingen die vastgelegd liggen op de modemkaart. Sommige modems gebruiken com1 of 2 en er zijn er ook die een com4 op de modemkaart zelf hebben.
Ik zou als ik jou was, op zoek gaan naar de meest recente driver die je op internet kunt vinden en dan de installatie nog es over doen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

ok, ik zal hem dan nog eens opnieuw installeren, heb dit wel al 3 maal gedaan, bij die instellingen geeft hij daar wel automatisch com 4 aan.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Paar vraagjes :
- Geen conflicten in apparaatbeheer?
- PCI of ISA modemkaartje
- foutmeldingen bij installatie?
- resultaat modemtest?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

PCI modemkaartje, de rest positief
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Rest positief... bedoel je daarmee
- Geen conflicten in apparaatbeheer
- Geen foutmeldingen bij installatie?
- OK bij resultaat modemtest?

Test ie bij het laatste ook niet of er een kiestoon is?
Ik dacht van wel?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Pc is voor de moment de deur uit, moet volgende week nog eens proberen bij de persoon zelf.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Zou het zo 1,2,3 niet meer weten.
Misschien toch defect??
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Splinternieuwe pc met splinternieuwe modem ? Zou natuurlijk altijd kunnen hé maar heeft al op internet gewerkt, welliswaar met af en toe vastlopen.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Stofke

Ook deze is nu ok, opstart cd'tje gebruikt en nu ok
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Gert

Dat is nog eens snel reageren  ;D  ::)
Locatie: +21.3 NAP

Stofke

't is maar dat hem dan toe mag hé
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Martijn

OK, uw wens is ons bevel, ik zet um op slot :)
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest