Persoon verwijderen uit MSN Messenger

Gestart door averheijden, 26 december 2002, 20:53:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

averheijden

Geacht Forum,

Ik zou een persoon willen verwijderen uit mijn MSN Messenger

Heb veel geprobeerd maar lukt me niet
Weet u misschien raad?
Dank bij voorbaat
Alfons :P
[move]AV[/move]

Martijn

dubbelkikken op het groene mannetje van msn, nu opent zich de contactlijst, dan een rechtermuisklik op de persoon die je wilt verwijderen, en dan kun je in het menu wat te voorschijn komt die persoon verwijderen :gert
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

averheijden

Geacht Forum,

Ik heb uw aanwijzingen geprobeerd maar kom niet verder.
Waarschijnlijk ben ik niet voldoende duidelijk geweest.

Het betreft dus MSN Messenger 5.0 in Windows-XP
Ik klik dus op de omschrijving "Klik hier om je aan te melden"
Dan opent zich een tabblad ".Net Messenger Service"
Daar staat onder "e-mail-adressen" iemand die ik wil verwijderen.

Hoe doe ik dat?
Groeten
Alfons :P
[move]AV[/move]

Helen

Een persoon kan je helaas niet helemaal verwijderen :-\
Eerst blokkeren en dan verwijderen, maar dan blijft hij wel in je lijst met geblokkeerde emailadressen staan, hij kan dan géén contact meer met je opnemen.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

averheijden

Mijn dank

MSN Messenger verwijderen en opnieuw installeren zal de enige oplossing zijn wil men die naam echt verwijderen :P
[move]AV[/move]

Han

Ik gebruik geen MSN, dus ik weet het niet zeker.... maar is het tegenwoordig niet zo dat de gegevens van je contactlijst net als bij ICQ tegenwoordig op een server bewaard worden en dat je die na herinstallatie dus gewoon weer terug krijgt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Locatie: +21.3 NAP

Gert

Ik heb nog even door het internet gespit en kwam eindeloze discussies tegen over dit onderwerp.
Onder aan die discussies stond dit bericht :

De optie om accounts uit Messenger te verwijderen is uitgeschakeld i.v.m. privacywetgeving van de EU (om de privacy van de gebruiker zelf te beschermen!). De optie zit er wel in en je kan ook het betreffende scherm tevoorschijn halen, maar als je op "Verwijderen" klikt gebeurt er niets. Geen fout dus, maar een moedwillige, verplichte aanpassing. Het geldt voor alle versies van XP die voor de EU-markt bestemd zijn. Niet uitgesloten is dat bij een volgende versie of bij een s.p. de aanpassing weer ongedaan gemaakt is.

De gebruikers bij wie het verwijderen wel is gelukt hebben dus waarschijnlijk gewoon een onaangepaste XP die niet voor de EU-markt bestemd is.

Dit is dus de verklaring van het probleem. Nu eens geen manipulatie door Big Brother M$, maar door Big Brother Brussel. Rijst natuurlijk onmiddelijk de vraag waarom "Brussel" denkt mijn privacy te moeten beschermen door het mij onmogelijk te maken van mijn eigen PC een account te verwijderen. Wellicht dat een juridisch onderlegde bezoeker hier nog iets over kan zeggen.

Misschien is het gewoon allemaal bedacht door een of andere Euro-ambtenaar die op zoek was naar een klusje om zichzelf bezig te houden en zo zijn dik(over)betaalde baantje veilig te stellen. Zou me ook niet verwonderen als diezelfde pennenlikker nu bezig is met een uitgebreide studie over de (on)wenselijkheid van het afschaffen van de maatregel.
Locatie: +21.3 NAP

Han

Hier snap ik dus helemaal niets van.  ::)

Je eigen privacy willen beschermen, heeft toch niets te maken met het wel/niet kunnen verwijderen van mensen op je adreslijst. Dat lijkt me iets wat elke gebruiker zelf moet kunnen bepalen. Die list blijft daar op de MSN-server staan en die kunnen de beheerders van die server inzien, als ze dat al zouden willen. Daar gaat je privacy....
Enfin dat hele MSN gebeuren vind ik al niks  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Weet je wat ik erg vind...er stond een vriendin op mijn lijstje, die overleden is, steeds kom ik haar emailadres weer tegen :-\
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Dat soort dingen houden ze dus gewoon geen rekening mee.
Rare zaak hoor. :-X
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Bij ICQ kan je zelf verwijderen wat je wilt, maar dat schijnt daar niet mogelijk te zijn. Ja okee...uiteindelijk zal dat adres wel verdwijnen, als het niet meer gebruikt wordt, maar toch...
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Gert

Het is alleen het geval in windows XP NL :-\
Locatie: +21.3 NAP

Josette

Hallo,

ik heb hier eens goed gelezen, wat ik niet begrijp is, ik werk ook met MSN en XP en heb nergens problemen mee!

Heb ook al verschillende adressen verwijderd gehad en zie er geen één van terug!

Groetjes,
Josette
 :-X :-X
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Gert

Vertel hoe je dat doet, waarschijnlijk ga je geschiedenis schrijven

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=71074&perpage=20&pagenumber=1
Locatie: +21.3 NAP

Josette

Gert,

gewoon........bovenaan in MSN Explorer als je die opent staat bij bij Messenger als je daarop klikt zie je mijn online contactpersonen weergeven.

Je gaat op de naam staan van degene die je wil verwijderen, en klikt dan rechts met je muis dan kan je kiezen, wat je wil doen.
Er staat deze persoon verwijderen, en dat lukt hier altijd!

Dat is alles.

Groetjes,
Josette  ::) ::)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Josette

En dan pas ga je naar het adresboek van je MSN personen en verwijderd daar dan ook het adres!

Groetjes,
Josette  8)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Gert

Je hebt het over msn explorer, zit die dan ook ingebakken bij XP of heb je deze zelf geinstalleerd? Volgens mij heeft de topic starter het over de msn messenger in XP
Locatie: +21.3 NAP

Josette

Die zat erin.
Ik heb er echt nog nooit problemen mee gehad!

Josette  :-X
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Gert

Welke versie (nl, be, eng) heb je van je XP
Locatie: +21.3 NAP