BIVBX11.dll

Gestart door anykoen, 01 juli 2006, 16:02:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anykoen

Hallo,

momenteel ben ik herstellende van een C-schijf crash.
Mijn back-ups waren niet echt up-to-date, dus hier en daar zijn wat gaten gevallen.
Dat komt er nou van!
Het was een Maxtor van ca 1 1/2 jaar oud, maar kennelijk was dat geen beletsel.

Nu - en nog een hele tijd hierna - ben ik aan het uitzoeken wat ik wel en niet wil houden c.q. repareren.
Een progje vraagt om BIVBX11.dll.
Op internet heb ik gezocht maar het schijnt zo oud te zijn, dat het niet meer is te vinden.
Ook de leverancier reageert (nog?) niet.
Is er een manier om aan deze dll te komen?

Alvast bedankt,

Paul
Paul

Han

Tja, alles kan stuk dus ook een hd van 1,5 jaar oud. Vervelend maar waar :kweetniet

Is het niet gemakkelijker om dat programma opnieuw te installeren? Dan heb je ook meteen je dll weer terug....

Ik heb nog even gekeken op de site die in dit topic wordt genoemd, maar daar staat de door jou genoemde dll niet bij.

De door jou genoemde Bivbx11.dll heb ik op internet gevonden via de google zoekopdracht BIVBX11.dll download. Het blijkt een dll te zijn uit een borland developers-kit. Ik heb versie 1.0.5.6 uit 1995 van het bestand gevonden. Kijk maar even of het de goede versie is. hier downloaden. Ik heb het bestand even op de pcn-server gezet omdat de betreffende site nogal wat popups gaf. Zo is het gemakkelijker en het te downloaden bestandje is maar 80kb groot.
Het zit er trouwens dik in dat je PC wanneer hij dit bestand als goed ziet weer om een ander bestand gaat vragen, maar dat zien we dan wel weer  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Hallo Han,

Bedankt en: het klopt, hij vraagt nu om idapi.
Opnieuw installeren heb ik al geprobeerd. Het is een programma dat ik ongeveer een jaar of tien geleden heb gekocht. Aan de firma heb ik al om hulp gevraagd maar ik weet niet of ze nog bestaan. Dat was uitgeverij Schors in Amsterdam of Haarlem; het is geschreven voor windows 95.
Pas als het installeren lukt kan ik XP zeggen dat hij windows 95 moet simuleren.

Ik vrees dat dit een gedwongen grote opruiming wordt.


Paul

Han

Kan je vertellen waar nu percies om gevraagd wordt ...... idapi?

Ook idapi is een onderdeel van Borland database software. Waarschijnlijk is dat onderdeel van de softwareinstallatie van je programma.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Hallo Han,

er zijn van die momenten, als ik achter mijn pc zit, dat ik mij heel erg klein voel.
Dit is zo'n moment.
Gisteren heb ik geprobeerd om Merlijn (zo heet dat prog) te starten;l lukte niet.
Opnieuw installeren; ik scheen toen allerlei bestanden te missen.
Naar de uitgever gemaild; geen bericht.
Weer geprobeerd; weer ontbrekende bestanden.
Hulp gevraagd bij PCnav.
Daarvan is Merlijn kennelijk geschrokken want alles gaat ineens voorspoedig.
Nu na het eten opnieuw geinstalleerd; update (op diskette!) ook zonder problemen geinstalleerd.
Dus alle problemen opgelost.
Bedankt voor de zichtbare en onzichtbare hulp. (Ik denk dat het opnieuw starten ook wel een beetje heeft geholpen.)

Paul

javascript:void(0);
javascript:void(0);

Paul

Han

Misschien was die ene dll net het zetje wat ervoor zorgde dat het programma nu wel opnieuw wilde installeren? Enfin hoe het lukte maakt niet uit. Tof dat je het programma weer draaiende hebt  :goed

Zijn er nu nog meer weigerende proggies of werkt alles weer naar behoren?

Is "Merlijn" het door jou bedoelde programma? 
Op de supportpagina staat nog een update ervoor (Merlijn voor Windows 1.04.09 (423Kb))
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Hoe meer ik van pc's leer, hoe minder ik er van snap. Misschien zitten we al in de science fiction met machines die een eigen wil hebben. Computers vind ik maar erg eigenwijze apparaten; maar ze zijn wel makkelijk (als ze doen wat je wilt).

Er zijn nog een aantal progs die niet willen, maar Merlijn was voor mij de belangrijkste; dit is een gedwongen grote schoonmaak.
Merlijn is inderdaad het prog dat ik bedoel; ik heb er een update voor (op diskette!) met nr. 1.04.10, dus iets jonger. Maar toch bedankt voor de tip; hierdoor weet ik dat Schors nog bestaat.

Bedankt voor de steun, ik kan weer verder.

Paul

Paul

Han

Okee, dan sluit ik het topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!