Recente berichten

#71
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Han - 25 april 2023, 16:21:11
Zat te denken aan energiesettings van je laptop maar als het alleen gebeurt op je eigen wifi netwerk en elders niet, dan is het dat dus niet.
Verder zat ik te denken aan de lease die je modem toekent aan het IP adres waarmee je laptop verbind met internet. Is die leaseduur te kort dan valt je verbinding weg als de laptop even niet gebruikt wordt. Start je de laptop opnieuw op dan krijgt hij een nieuwe lease tijd en werkt het weer. Maar....., nu schrijf je in je laatste bericht dat het internet nu niet uitvalt.

Het een strookt gewoon niet met het ander. Ik tast nu ook in het duister. Het zou kunnen wijzen op een defect in jou modem/router omdat het elders wel blijft functioneren.
Leg het probleem eens voor aan je internetprovider. Geef ze desnoods de url van dit topic dan kunnen ze lezen waart we het al over gehad hebben.

Je zou met hulp van je internetprovider het modem ook eens kunnen resetten. ALLE ZELF INGESTELDE SETTINGS zijn dan weg en je begint met een schone lei.
Heb je zelf nooit settings aangepast dan zat het resetten niet gaan helpen.
#72
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Josette - 25 april 2023, 15:43:53
Namiddag de klep open laten staan, en niet uitgevallen.
Heel raar.
#73
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Josette - 25 april 2023, 13:30:33
Alleen hier thuis.

Als ik de klep een tijdje open laat staan.
Doe ik de klep naar beneden dan niet.
#74
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Han - 25 april 2023, 13:09:16
Hij valt dus ook helemaal uit als je "Secure VPN van Norton" uitgeschakeld houd?
Doet ie dat alleen als je thuis connect of ook als je op vakantie connect?
#75
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Josette - 25 april 2023, 10:18:40
Goedemorgen,

de hele 10 dagen is hij niet uitgevallen.

Gisteren hier terug weer uitval.

Vandaag ook weer hij doet het als ik
even de laptop open laat staan.

Als ik het deksel sluit, dan gaat hij nadien wel goed aan de gang.
#76
Internet / Re: Ernstig beveiligingslek in...
Laatste bericht door Josette - 20 april 2023, 06:21:15
Goedemorgen,

dank je wel, gedaan.  :goed
#77
Internet / Ernstig beveiligingslek in Goo...
Laatste bericht door Han - 20 april 2023, 02:43:19
Google dringt er bij gebruikers op aan Chrome bij te werken om een ernstige zero-day-kwetsbaarheid aan te pakken
Google heeft Chrome-versie 112.0.5615.121 uitgebracht om een kwetsbaarheid aan te pakken waardoor schadelijke code kan worden uitgevoerd op Windows-, Mac- en Linux-systemen.

Chrome bijwerken doe je zo:
Om Chrome bij te werken, kunnen gebruikers op het overloopmenu (de drie puntjes boven elkaar) helemaal aan de rechterkant van de menubalk klikken en vervolgens naar Help en Over Google Chrome gaan. Chrome controleert automatisch op browserupdates en werkt de browser standaard bij. Zodra de update is voltooid, moeten gebruikers de browser opnieuw opstarten.

Hieronder de meest bekende op chromium gebaseerde browsers. Zorg ook dat je voor die die browsers de laatste versie geïnstalleerd hebt.
Niet al deze browsers hebben al een update op de markt gebracht waarmee het Zero-day lek verholpen wordt. Voor MS Edge is de update er bijvoorbeeld nog niet.
- Microsoft Edge.
- Opera.
- Epic Privacy Browser.
- Opera Neon.
- Opera GX.
- Brave Browser.


De term "zero-day kwetsbaarheid":
Meestal gaat het om een beveiligingslek in de software die nog niet of pas nét bij een softwarebedrijf bekend is, maar die wel uitgebreid bekend is bij hackers of anderen
die er misbruik van willen maken. De software maker moet dus eigenlijk meteen "nul dagen/zero days" een beveiligingspatch op de markt brengen om het beveiligingslek te patchen.


#78
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Bugs - 19 april 2023, 09:47:23
Geen probleem.
#79
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Josette - 19 april 2023, 05:52:23
Ja wil je nog een paar dagen wachten?
#80
Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan / Re: Af en toe valt hij offline...
Laatste bericht door Bugs - 18 april 2023, 21:51:36
Afsluiten dan maar of nog even wachten?