Recente berichten

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Windows 10 / Re: De ondersteuning voor uw Windows 10 versie gaat stoppen
« Laatste bericht door Han Gepost op 22 maart 2021, 03:20:06 »
Sorry dat ik je heb laten schrikken. Dat was geenszins de bedoeling!
Inderdaad maar wachten tot ASUS over de brug komt. Is het lijdzaam afwachten of kun je nog iemand aanspreken op het bericht dat de firmware zou komen?
Het is alweer eind maart en firmware om de win10 versie van mei vorig jaar te kunnen installeren zou er dus allang moeten zijn. Extra functies in win 10 maar even
vergetend maar veel belangrijker is dat je veel beveiligingsupdates misloopt.
22
« Laatste bericht door john Gepost op 21 maart 2021, 20:05:46 »
Hi Bug, zoals Han het bracht was het vanuit een historisch oogpunt terecht opgemerkt dat de Core i5 processor voor het eerst in 2009 werd uitgebracht. Maar toen ik haar bericht las, dacht ik, lekker fris, koop ik eind 2017 bij CoolBlue een nieuwe laptop blijkt die al uit 2009 te zijn. Ik was in staat acuut naar de winkel op het Oostplein te rijden ware het niet dat ik momenteel niet in Rotterdam ben.
Ik verdiept me natuurlijk veel minder in dit soort materie als jullie. Ik zie dat momenteel al weer de 11e generatie is geboren en vanzelfsprekend dat blijft gewoon doorgaan. Een 1e generatie Core i5 uit 2009 zal zeker niet meer worden ondersteund.
Zoals ik al eerder opmerkte, kijk ik het even aan en ga weer aan de bel trekken bij ASUS als het daar stil blijft.
23
« Laatste bericht door Bugs Gepost op 21 maart 2021, 17:49:44 »
Han bedoelde dat de i5 processor in 2009 op de markt is gekomen. Daarna zijn er steeds andere versies van uitgekomen. Die van jou (Kaby Lake R, zo heet jouw versie) is uitgekomen in het eerste kwartaal van 2017. Dus schrik niet al te hard. Als Asus schrijft dat ze nog updates uit zullen brengen zullen ze dat heus wel doen. Maar verwar geen firmware met drivers.

Hier wat informatie over jouw processor (Engelstalig).
24
« Laatste bericht door john Gepost op 21 maart 2021, 13:05:43 »
Ik ben even geschrokken van je kanttekeningen m.b.t. het notebook. Na 2x slikken toch nog wat vragen/opmerking.
Ik kocht dit notebook in december 2017. Hij had toen de allernieuwste 8th generatie Core i5 processor. Vergis je je niet met het jaartal want kan me nauwelijks voorstellen dat 2009 correct is. Als ASUS totaal geen intentie meer heeft om voor dit notebook nog firmware uit te brengen,waarom wordt het dan wel op de website vermeld?
25
« Laatste bericht door Han Gepost op 20 maart 2021, 21:34:48 »
Afwachten wat voor antwoord je verder krijgt van ASUS, dan maar.

Je hebt dus deze laptop..
Hij is qua specs die nu normaal zijn best minimaal te noemen. De processor die hij heeft kwam uit in 2009. Ik snap dat ie nog doet waar je hem voor gebruikt maar eens raakt
de hardware zo oud dat fabrikanten stoppen met het uitbrengen van updates. Dat is na zoveel jaar toch best logisch. Ze kunnen geen updates blijven maken.
26
« Laatste bericht door john Gepost op 20 maart 2021, 16:05:26 »
Zojuist dus bij CoolBlue ingelogd met dit als resultaat.
Asus VivoBook S15 S510UA-BQ514T
Serienummer: ..........................
Zoals ik in een vorig bericht aangaf is het type nummer van mijn laptop niet die waarvan Han een link gaf.
Dus heeft mijn laptop idd. enkel een shared videokaart en geen dedicated want die laatste kon ik ook niet in apparaatbeheer vinden.

Edit Han: Serienummer verwijderd. Dat is persoonlijke info waar we verder toch niets mee kunnen doen
27
« Laatste bericht door Bugs Gepost op 19 maart 2021, 17:28:50 »
Als je een account hebt bij Coolblue kun je al je bestellingen inzien die je met dat account hebt gedaan, inclusief de koopbon.
28
« Laatste bericht door john Gepost op 19 maart 2021, 16:28:38 »
Mijn internetverbinding is vandaag verre van stabiel, ligt er om de haverklap uit. Ik zie dat ik jouw reactie#21 even over het hoofd heb gezien.
De link die je hebt bijgevoegd naar CoolBlue is niet de laptop die ik heb. Type aanduiding van mijn laptop eindigt op 514T en die afgebeeld op de website van CoolBlue op 194T. Ik heb apparaatbeheer van boven naar beneden helemaal door gescrold en alle hoofdbenamingen uitgeklapt maar ben nergens ook maar iets van Nvidia tegen gekomen. Dus denk ik, gezien het verschil in type aanduiding dat mijn laptop dus enkel een shared videokaart heeft en geen dedicated. Correct me if I am wrong.
De doos waar de laptop heeft ingezeten, hier nu niet bij de hand. Ik kan nog eens zoeken, online, of ik de aankoopnota ergens kan vinden. Volgens mij zou ik een account moeten hebben bij CoolBlue waar dit soort gegevens zijn opgeslagen. Daarna kan ik de ASUS website weer opzoeken en zo nodig e.e.a updaten.
29
« Laatste bericht door john Gepost op 19 maart 2021, 16:04:27 »
Ik zou dus eventueel die nieuwe driver voor de videokaart kunnen downloaden en installeren als ook die andere driver.
Voor de rest blijft dus datgene van kracht wat op de ASUS website als antwoord is gegeven voor de incompatibiliteit en het niet kunnen upgraden van Windows 10. Met andere woorden "lijdzaam" afwachten tot ASUS met de firmware over de brug komt.
Ik ga dat een week of 2 aanzien maar daarna toch weer aan de bel trekken bij ASUS.
Voor al jouw hulp en zoveel meer mijn gewaardeerde dank. Vanzelfsprekend houd ik je op de hoogte.
30
« Laatste bericht door Han Gepost op 19 maart 2021, 01:11:45 »
Die eerdere scan van de app Driver Easy bevat, zie ik nu pas, een driver update voor ASUS precision touchpad, wordt hier met een andere benaming dezelfde hardware bedoeld waar eerder wordt gesproken van ASUS screenpad...??!!
De plek waarmee je zonder losse muis je laptop kunt besturen met een ge´ntegreerde muis heet normaliter een "touchpad".
Op asus laptops heb je meer mogelijkheden op het touchpad. Er kan (zag ik op een filmpje) zelfs bewegend beeld en knoppen op afgebeeld worden.
Op die laptops heet het touchpad ineens een screenpad. Lijkt me dus inderdaad hetzelfde touchpad/screenpad al heeft de tweede meer mogelijkheden.

Maar je schreef dat ASUS nieuwe firmware uit zou brengen. Firmware is iets anders als een driver.
Met firmware kunnen ze de werking van hardware wijzigen. Eer driver (naam zegt het al) bestuurt alleen de hardware maar wijzigt niet hoe de hardware werkt.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10