Recente berichten

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Windows 10 / Re: De ondersteuning voor uw Windows 10 versie gaat stoppen
« Laatste bericht door john Gepost op 01 april 2021, 14:34:16 »
Er zit nog niet veel schot in dat alles. Zit eigenlijk te wachten op een reactie van ASUS die binnen 48 uur zou reageren maar dit deadline niet heeft gehaald. Maakt mij ook niet zoveel uit of het 48, 72, 96 uur of meer duurt. Vooralsnog wordt de huidige Windows 10 versie op mijn laptop nog steeds ondersteund.
Maar al rond neuzend op de ASUS website kwam ik een link tegen waarmee je een instructiefilmpje te zien krijgt op YouTube.
https://www.youtube.com/watch?v=HQXFd0CN4s8
Als ik deze video bekijk, lijk het op zich niet zo gecompliceerd en zou op deze manier de firmware worden toegepast waarna de Windows versie 2004 verder zonder problemen zou werken. Vooralsnog geef ik er de voorkeur aan dat het op een servicepunt van ASUS wordt uitgevoerd gelet op jouw BIOS ervaring uit het verleden in mijn achterhoofd. Hoe zie jij dit?
12
Alle overige hardware / Re: Netwerk kaart
« Laatste bericht door Han Gepost op 30 maart 2021, 10:09:34 »
Yep de oude even uitschakelen in apparaatbeheer.
Voor de meeste wifi adapters hoef je overigens niet eens de driver te installeren. Check even de beschrijving.
13
« Laatste bericht door john Gepost op 30 maart 2021, 09:28:01 »
Han, goede morgen. Prima artikel waar je me naar heb verwezen. Zo word je weer wat wijzer. Heb de keuze inmiddels bepaald en ga bestellen. Als de usb stick binnen is, laat ik je uiteraard weten of ie werkt...wel te hopen, he, he !!
Oh ja, de aanwezige netwerkkaart vanzelfsprekend uitschakelen of niet anders gaat het wellicht conflicteren??
14
« Laatste bericht door Han Gepost op 29 maart 2021, 22:13:51 »
Nee niet echt een suggestie qua merk.
Er is op internet veel over te vinden. Kijk even rond. Hier zie je waar je o.a. op moet letten: https://www.allesoverdraadloosinternet.nl/wifi-usb-adapter/usb-adapter/
15
« Laatste bericht door john Gepost op 29 maart 2021, 21:39:40 »
Op een desktop is dat wat eenvoudiger om zelf te doen en om op deze laptop nog een nieuwe moederbord te zetten is gezien de leeftijd geen optie.
Zo'n WiFi adaptor is de moeite waard om de gok te nemen of daarmee internet weer zonder problemen gaat.
Heb je nog een tip welk merk WiFi adapter ik het beste kan kopen.
16
« Laatste bericht door john Gepost op 29 maart 2021, 21:34:10 »
Ik heb het bestand inmiddels wel gedownload maar wijselijk nog niet geopend en meer.
Als de BIOS update correct is uitgevoerd zou het installeren van de Windows 10 mei versie 2020 dan blijkbaar geen verdere problemen moeten kunnen opleveren, of nog steeds maar afwachten?!
Jouw opmerking : als ASUS hardware anders enz....is veelzeggend.
De mei 2020 versie van Windows 10 is over een goede maand al weer een jaar oud en enigerlei software heeft ASUS totaal niet beschikbaar gesteld ondanks het feit dat ze op hun website duidelijk stellen dat je niet naar Windows 10 versie mei 2020 moet upgraden maar wachten (tot je dus een ons weegt) op firmware die niet beschikbaar komt. Weer een goede les, mijn volgende laptop never ASUS.
Trek ikzelf niet aan de bel bij ASUS gebeurt er dus helemaal niks, hun policy van zoek het maar zelf uit.
Ik ga een service punt opzoeken en kijken wat dat oplevert.
17
« Laatste bericht door Han Gepost op 29 maart 2021, 19:43:36 »
Het BIOS kun je zien als het centraal zenuwstelsel van je computer. Die stuurt alle hardware aan.
Als ASUS hardware anders aan willen laten sturen door het BIOS dan stellen ze normaal snel software (firmware) beschikbaar
die ervoor zorgt dat het apparaat anders benaderd wordt. In een txt bestand bij de firmware kun je zien wat deze update gaat veranderen.
Je kunt je voorstellen dat het updaten van het BIOS zorgvuldig moet gebeuren. Bij een fout kun je je hardware volledig "bricken" = onbruikbaar maken.
Misschien kun je een BIOS-update beter bij en ASUS servicepunt laten doen. Gaat het dan fout dan is het hun probleem en niet het jouwe.
Reparatiebedrijven geven bijvoorbeeld al nooit garantie af voor BIOS-updates. Ook al weet je wat je doet en lijkt alles van te voren bij de
voorbereiding ok, dan nog kan het misgaan. Maak voordat je een BIOS update laat doen dan ook altijd backups van je belangrijke stuff.

Ik heb zo ooit met een BIOS-Update de PC van mijn moeder verknald. Is al jaren geleden maar ik ben het nooit vergeten. Ik begin er niet meer aan.
18
« Laatste bericht door Han Gepost op 29 maart 2021, 19:28:43 »
Reparatie van een laptop loopt al snel in de papieren. Zelf vervangen gaat niet lukken. Netwerkkaarten in laptops zitten geintereerd op het moederbord.
Je zou dan voor het vervangen van een wifi adapter/netwerkkaart (is meestal een samengesteld apparaat) j moederbord moeten laten vervangen.
Voor een paar tientjes kun je een wifi adapter kopen.
Het lijkt me de moeite waard om dat uit te proberen. Je bent dan max een paar tientjes kwijt en geen heel dure reparatie die misschien niet helpt.
19
Alle overige hardware / Netwerk kaart
« Laatste bericht door john Gepost op 29 maart 2021, 18:36:25 »
Enige tijd eerder in een ander topic onder de categorie internet wat vragen gesteld over de problemen met de internetverbinding. Die leken te zijn opgelost, echter nu steeds weer terugkerend. Nu ikzelf ter plaatse e.a.a. heb gezien, heb ik een vermoeden dat het wellicht aan de netwerk kaart kan liggen.
In de laptop zit de volgende netwerk kaart: Realtek RTL8188EE 802.11bgn.
Ik heb de driver voor deze kaart vandaag nog bij gewerkt naar de laatste versie.
Verder heb ik via Apparaatbeheer in de eigenschappen, tabblad geavanceerd, de waarde van WiFiconfig gewijzigd van WiFi naar Performance.
Maar dat alles heeft niet tot een beter resultaat geleid. Deze laptop is ook de enige dit een slechte verbinding heeft. Alle andere apparaten hebben een goed signaal.
Is mijn conclusie derhalve juist dat de netwerk kaart moet worden vervangen en zo ja is dat eenvoudig zelf te doen of beter laten doen.
20
« Laatste bericht door john Gepost op 29 maart 2021, 15:57:55 »
Zojuist met ASUS gechat. Als eerste suggestie zei men om mijn BIOS te updaten. Dat is toch geen firmware of..??!! Daarna kreeg ik een link om een bestand te downloaden en installeren, waarna de Windows 10 mei versie 2020 zonder problemen zou moeten werken. Werd nog wel aan toegevoegd, als er toch problemen zijn weer contact op te nemen om dan een schone installatie uit te voeren vanaf een USB stick.
Is dit correct verhaal of iets wat ze op mijn mouw hebben gespeld om er vanaf te zijn.
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10