Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Windows 10 / Re: De ondersteuning voor uw Windows 10 versie gaat stoppen
« Laatste bericht door john Gepost op 08 april 2021, 14:02:27 »
Ik zag de bui al een beetje hangen, in positieve zin dan wel te verstaan, dat het updaten en meer van BIOS buiten het bestek van forum ondersteuning valt.
Ik ben er nog steeds niet uit ondanks een nieuwe chat met ASUS. Links en meer die ze me sturen, hebben tot dusver niet bijgedragen dit alles op te lossen. Zal niks anders opzitten als het te laten doen. Han, hoe dan ook, bedankt voor alle tijd en moeite die je erin hebt gestoken mij proberen te helpen.
2
Windows 10 / Re: De ondersteuning voor uw Windows 10 versie gaat stoppen
« Laatste bericht door Han Gepost op 07 april 2021, 19:49:10 »
Ik kan je geen advies geven over het flashen van een Bios, John. Ik ken de procedure niet en er kleven teveel risico's aan in mijn ogen.
Je zal dat bij een Asus kenner neer moeten leggen.
3
Windows 10 / Re: De ondersteuning voor uw Windows 10 versie gaat stoppen
« Laatste bericht door john Gepost op 07 april 2021, 19:04:49 »
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken. Dat WinFlash is in Programma's onder ASUS al ge´nstalleerd op het notebook. Die app geopend en het zou dan idd., zoals de ASUS help desk man me zei, simpel en eenvoudig want er kan niks fout gaan. Maar, nu komt het, als die App opstart, geeft ie de mogelijkheid om of naar update/firmware op je notebook te zoeken dan wel online. Ik koos voor het laatste.Volgens WinFlash is mijn huidige BIOS versie 310 van modeldatum 04/19/2019 en de BIOS update ook versie 310 echter van 06/05/2019. Dan verwacht ik dat ik op bijwerken moet klikken en opgelost, fluitje van een cent. Maar wat meldt WinFlash dan: Het BIOS bestand is ouder dan uw huidige versie.......dat zie ik ook wel!!! Ik kan dan enkel op afsluiten klikken en ben dus geen cm opgeschoten. Ga morgen weer chatten met ASUS want ik begrijp er nu helemaal niks meer van.
In een van je eerdere berichten had je het over een tekst bestand. Hetgeen ik aan de hand van een van ASUS ontvangen link heb gedownload en uitgepakt, zit o.a. een tekst bestand.
Kan jij hier wijs uit worden.
[Version]
Signature   = "$WINDOWS NT$"
Class       = Firmware
ClassGuid   = {f2e7dd72-6468-4e36-b6f1-6488f42c1b52}
Provider    = %Provider%
DriverVer   = 04/19/2019,10.1.2.310
CatalogFile = X510UAR_310.cat
PnpLockdown = 1

[Manufacturer]
%Provider% = Firmware,NTamd64

[Firmware.NTamd64]
%SystemFirmwareDesc% = FirmwareInstall,UEFI\RES_{2298e6ea-135b-5a92-9ac6-0609d99c338b}

[FirmwareInstall.NT]
CopyFiles = Firmware_CopyFiles

[Firmware_CopyFiles]
X510UAR.310

[FirmwareInstall.NT.Hw]
AddReg = Firmware_AddReg

[Firmware_AddReg]
HKR,,FirmwareId,,{2298e6ea-135b-5a92-9ac6-0609d99c338b}
HKR,,FirmwareVersion,%REG_DWORD%,0x00000310
HKR,,FirmwareFilename,,{2298e6ea-135b-5a92-9ac6-0609d99c338b}\X510UAR.310

[SourceDisksNames]
1 = %DiskName%

[SourceDisksFiles]
X510UAR.310 = 1

[DestinationDirs]
DefaultDestDir = %DIRD_WINDOWS%,Firmware\{2298e6ea-135b-5a92-9ac6-0609d99c338b}

[Strings]
; localizable strings
Provider             = "ASUSTeK COMPUTER INC."
ClassDesc            = "Firmware"
FirmwareResourceDesc = "Firmware Resource"
SystemFirmwareDesc   = "System Firmware"
DiskName             = "Firmware Update"

; non-localizable strings
DIRD_WINDOWS = 10
REG_MULTI_SZ = 0x00010000
REG_DWORD    = 0x00010001
4
Windows 10 / Re: De ondersteuning voor uw Windows 10 versie gaat stoppen
« Laatste bericht door Han Gepost op 07 april 2021, 18:38:48 »
Tja zit dan niks anders op om dat te doen als die PC winkels weer open gaan maar ook zij bieden geen garantie bij het flashen van een BIOS.
5
Windows 10 / Re: De ondersteuning voor uw Windows 10 versie gaat stoppen
« Laatste bericht door john Gepost op 07 april 2021, 10:38:52 »
Vanochtend opnieuw met ASUS contact opgenomen. Klantvriendelijk, vanuit mijn standpunt, kan ik het niet noemen. Ze sturen dan wel een link met een uitleg/handleiding hoe je BIOS aan te passen en als ik de persoon van ASUS mag geloven zou er met Winflash totaal niks mis kunnen gaan. Is dat zo??? ASUS schijnt geen eigen servicepunt te hebben. Zou in de garantie het notebook moeten worden gerepareerd gaat het naar een repaircenter. Mijn vraag, kunnen ze daar dan ook niet BIOS doen werd negatief beantwoord; dus niet. Hun advies, ga maar naar een pc winkel en laat het daar doen. Al met al ben ik niet bijster happy en laat ASUS je eigenlijk in de kou staan.
6
Internet / Re: Internet verbinding valt weg
« Laatste bericht door Han Gepost op 03 april 2021, 14:57:23 »
Nog even een nabericht opdat de oplossing voor dit probleem gevonden werd.
De netwerkkaart in de laptop bleek defect. Een losse WiFi adaptor bood de oplossing. Zie: http://www.pcnavigator.nl/forum/index.php?topic=87722.0
7
Internet / Re: wifi straalverbinding ubiquiti powerbeam 5ac 300iso lukt me niet
« Laatste bericht door Han Gepost op 03 april 2021, 14:53:05 »
Geen reactie meer dus tipic gaat op :slotje
8
Alle overige hardware / Re: Netwerk kaart
« Laatste bericht door Han Gepost op 03 april 2021, 14:51:21 »
Fijn dat het opgelost is, John :)
Wij hebben een usb dvd-speler in de kast liggen. Kun je altijd een cd-rom of dvd lezen, mocht dat nodig zijn.

Ik gooi d'r een :slotje op.
9
Alle overige hardware / Re: Netwerk kaart
« Laatste bericht door john Gepost op 02 april 2021, 17:37:30 »
Netwerkkaart vanmiddag keurig binnen de beloofde levertijd bezorgd. Dit type moest driver vanaf CD een schrijfstation worden ge´nstalleerd. Gelukkig had deze laptop dit nog. De zaak draait weer en daarmee het internet probleem opgelost. Lag dus niet aan de provider zoals ik in een ander topic meende. Han doe er maar een  :slotje op. En zoals altijd jij weer bedankt voor de niet aflatende help bij het oplossen van dit probleem.
10
Windows 10 / Re: De ondersteuning voor uw Windows 10 versie gaat stoppen
« Laatste bericht door Han Gepost op 01 april 2021, 21:26:23 »
Ik heb ook nooit beweerd dat het moeilijk is. Het is een risicovolle procedure. Als er iets misgaat en je bios stuurt belangrijke hardware niet meer juist aan dan kan er veel mis gaan.
Hij kan helemaal niet meer opstarten, geen beeld, geen toetsenborrd etc. Niet te voorspellen.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10