Super trage desktop met opstarten en afsluiten

Gestart door john, 20 februari 2017, 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Al een week zit ik ineens met een desktop (Windows 7 Home Premium) die met het opstarten nog trager is als een slak. Kan een app wel melden dat de systeem boottijd 45 sec. bedroeg, maar het duurt meer dan 10 min. alvorens het bureaublad verschijnt met alle pictogrammen en nog eens 5 min. meer voor er ook maar iets mee kan worden gedaan. Svchost.exe, voorheen nooit een stoorzender, gebruikt 25% cpu maar dan nog zou het opstarten van b.v. de browser geen "eeuwigheid" hoeven te duren.
Idem dito met afsluiten. Heb getracht dat te kunnen oplossen door de waarde van een register sleutel (Hkey_local_machine/system/currentcontrolset/control....WaitToKillServiceTimeout te verlagen van 8000 naar 200 maar ook dat gaf geen soelaas. Is hier wat meer aan de hand?

abbs

Hallo john,

Is dit ineens gekomen?
Is deze pc bedraad of via wifi aangesloten?


Doe eens een speedtest:

Ga naar de website speedtest en klik in het midden van het scherm op TEST STARTEN.
Wacht tot dit klaar is en klik dan op DIT RESULTAAT DELEN.
Klik vervolgens op het tabblad FORUM en daarna op KOPIËREN en plak de link in je volgend bericht.

Han

Er zullen verschillende versies van svchost.exe actief zijn. Een proces wat het aanspreekt zal verantwoordelijk zijn voor je hoge cpu-load.
Lees dit even voor meer info: http://computeropschonen.com/2010/08/svchost/ over hie uit te vinden welk proces dat is.

Zoals abbs ook al vroeg.... , is dit ineens begonnen of na installatie/deinstallatie van een programma?
Kan ook een virus betreffen maar dan hebben we het niet over Svchost.exe maar over Scvhost.exe (let op de omwisseling van de letters vc naar cv in de naam)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Citaat van: abbs op 21 februari 2017, 11:15:00
Hallo john,

Is dit ineens gekomen?
Is deze pc bedraad of via wifi aangesloten?


Doe eens een speedtest:

Ga naar de website speedtest en klik in het midden van het scherm op TEST STARTEN.
Wacht tot dit klaar is en klik dan op DIT RESULTAAT DELEN.
Klik vervolgens op het tabblad FORUM en daarna op KOPIËREN en plak de link in je volgend bericht.


Desk top is bedraad aangesloten op de WiFi. Kan er nog dit aan toevoegen. Er zijn recentelijk geen nieuwe apps geïnstalleerd. Vorige week wel, na aanzetten pc, dat een pop up venster verscheen voor een update van Adobe Flas player. Niks bijzonders eigenlijk. Klik op downloaden. Ga daarna naar de map om het te openen en klik op uitvoeren. Duurde vrij lang, dus klikte ik nogmaals op uitvoeren, krijg ik de mededeling kan maar een installatie te gelijk doen. Uiteraard duidelijk. Maar er werd niks geïnstalleerd......!! Uiteindelijk de download naar de prullenbak, dacht misschien corrupt.
Die dag niet verder meer met de pc bezig geweest tot ik de volgende dag die weer aanzette en toen een hele lange tijd nodig had. Daarna niks verbeterd. Maar vooralsnog zie ik eigenlijk geen verband, tenzij er een of andere conflict situatie is ontstaan, maar daarvoor ontbreekt mij de kennis and know how helaas omdat te kunnen beoordelen.

john

Citaat van: Han op 21 februari 2017, 15:10:04
Er zullen verschillende versies van svchost.exe actief zijn. Een proces wat het aanspreekt zal verantwoordelijk zijn voor je hoge cpu-load.
Lees dit even voor meer info: http://computeropschonen.com/2010/08/svchost/ over hie uit te vinden welk proces dat is.

Zoals abbs ook al vroeg.... , is dit ineens begonnen of na installatie/deinstallatie van een programma?
Kan ook een virus betreffen maar dan hebben we het niet over Svchost.exe maar over Scvhost.exe (let op de omwisseling van de letters vc naar cv in de naam)
Als ik taak beheer opstart zie ik enkel svchost. exe dus niet scv....wat af en toe bijspringt om de vreugde te verhogen is update.exe*32 die ook 25% cpu op eist dus met svc samen 50%. Ik ga die info, in die link, net even snel gekeken, op mijn gemak door lezen en vervolgens een of meerdere scans doen, mits Abbs zijn aanpak daarmee niet wordt verstoord. Wacht ik even nog op Abbs. Han, tot dus ver bedankt, werk genoeg aan de winkel, hier he he!!

Han

Klopt je download/upload snelheid met wat je via je abonnement zou moeten hebben?

Bedraad (dus met UTP-kabel op je router aangesloten) haal je een veel hogere download/upload snelheid dan dat je verbind via wifi.
Bedraad zou je de snelheid moeten halen waar je voor betaalt bij KPN.

Ik update flash alleen direct via de site van adobe en nooit na een popup omdat er fake updates in omloop zijn
Zie: https://www.google.nl/search?hl=nl&q=update+flash+virus&btnG=Google+zoeken&meta=&gws_rd=ssl
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

abbs

Hallo John,

We kunnen je pc wel even na kijken doe daarvoor de tool FRST en plaats de twee verkregen logjes in dit forum onderdeel: http://www.pcnavigator.nl/forum/index.php?board=33.0

Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Kopieer en plak de inhoud van de logbestanden in je het volgende bericht.(als de inhoud te groot is voor één bericht plaats het in meerdere berichten)

john

Zojuist de 2 scan resultaten gekopieerd naar de opgegeven link.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!