Probleem met pagina printen van PDF bestand

Gestart door john, 02 februari 2016, 02:00:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Onder het motto, niet geschoten is altijd mis, het volgende.
Ik heb een PDF bestand toegestuurd gekregen bestaande uit 8 pagina's.
Van deze 8 pagina's moet ik 4 pagina's met gegevens invullen en opsturen.
Het betreft de pagina's 3, 4, 5 en 6.
Wat me allereerst opvalt als ik pagina 3 uitprint dat de afdruk hiervan minuscuul klein is.
Wat ik ook probeer in het print menu van mijn HP printer, ik krijg het niet voor elkaar de pagina op ware grootte op een A4 af te drukken.
De print die er nu uitkomt, heb ik een vergrootglas nodig om de tekst te kunnen lezen.
Als ik dan, na pagina 3 en 4 te hebben uitgeprint, pagina 5 wil uitprinten, verschijnt de volgende melding.
Er is een schermtekenfout opgetreden, waarschijnlijk wegens onvoldoende geheugen.....???
Nou mijn HP notebook heeft 8Gb geheugen, is dat niet voldoende om een A4 van een PDF bestand uit te printen!
Ik heb het ook nog eens geprobeerd door de HP printer aan te sluiten op een andere notebook (Asus) maar zelfde probleem.
Doe ik iets niet goed...!!
De kwestie voorleggen aan de instantie van wie het PDF bestand afkomstig is, lijkt me vooralsnog weinig zinvol met een beantwoordingstermijn van 3 weken op vragen zoals deze.
Misschien dat iemand me uit de brand kan helpen.

Han

Lijkt me wat mis met die PDF of met je programma wat PDF's weergeeft bij jou op de PC.

Optie1:
Adobe verwijderen en opnieuw installeren

Optie 2:
Wat je zou kunnen doen is de PDF naar JPG converteren. Plaatjes kun je wel makkelijker groot maken. Die jpg's dan printen en tekenen.
Ik gebruik daar deze site voor: http://pdf2jpg.net/
Zou het niet online doen als het een contract of zo betreft. Je weet niet waar en of ze je info opslaan.

Optie3:
Maak een printscreen van de pagina's, bewaar die in een jpg, en print die.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Hallo Han, weer grote klasse.
Optie 1 niet gedaan, want heb eigenlijk nooit problemen met het uitprinten van een PDF als behalve deze. Tegenwoordig als je b.v. online een vluchtreservering maakt zijn de toegezonden tickets vrijwel altijd een PDF bestand en die print ik ook normaal.
Dus gekozen voor optie 2. Werkt perfect.
Optie 3 had natuurlijk ook gekund, maar dan is het 14"scherm van mijn notebook weer net even te klein om het alle maal erop te krijgen.
Inmiddels de pagina's uitgeprint zodat ik de gegevens handmatig kan invullen en daarna opsturen.
Han nogmaals hartstikke bedankt.
Topic wat mij betreft sluiten.

Han

Graag gedaan John en bedankt voor het compliment.  :tnx

Ik sluit 'm hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!