Upgraden naar Windows 10

Gestart door Han, 01 juni 2015, 12:24:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Vandaag hier na het opstarten van Win7 en Win8.1 ineens bij het klokje rechts onderin in de systeembalk, een icoontje met een wit Windows logo. Als ik daarop wijs, staat er "windows 10 downloaden'. Als op het icoontje linksklik komt er een pop-up windowtje tevoorschijn met daarin 6 pagina's upgrade info. Als ik rechtsklik op het icoontje krijg ik een menuutje met linkjes met info.

Zie je het icon niet dan kan het volgende aan de hand zijn:
* Windows 7 SP1 of Windows 8.1 Update is niet op je apparaat geïnstalleerd.
* Je hebt een zakelijke versie van Windows, deze vormt geen onderdeel van dit aanbod.
* Automatische updates van Windows is niet op je apparaat geactiveerd.
* Je apparaat voldoet niet aan de minimum systeemvereisten.
* Je apparaat is niet op internet aangesloten.
* Je apparaat komt wel in aanmerking, maar Microsoft werkt nog aan updates die de prestaties van het apparaat zullen verbeteren, zoals een nieuw stuurprogramma.

         




















Zoals eerder al geschreven klikken wij vooralsnog helemaal nergens op. Ieder moet voor zich weten wat ie doet, maar wij wachten eerst af wat de gebruikerservaringen zijn bij een upgrade naar windows 10. Ik geloof niet dat er geen addertje onder het gras zit. Microsoft moet er op de een of andere manier toch aan verdienen. We hebben nu goed werkende PC's en je moet maar afwachten of dat na een upgrade naar 10 nog steeds goed gaat.

Vragen die wij beantwoord willen hebben voor dat we upgraden naar Win10 zijn:
* Kan ik nog terug naar Win7 als het nieuwe Win10 niet bevalt. Is mijn Win7 licentie nog steeds legitiem
* Werkt al mijn randapparatuur na de upgrade nog. Zijn er nieuwe drivers nodig en zijn die er?
* Werkt alle software waar ik licenties voor heb nog in Win10
* Kan ik in Win10 hetzelfde doen als wat ik nu kan of is er content waar je dan voor moet betalen middels maandelijkse abonnementen?

We verwachten op internet antwoord op dit soort vragen te krijgen door gebruikerservaringen van anderen te lezen en door artikelen te lezen in computerbladen. De media zal er ongetwijfeld bovenop springen.


Ik zal hieronder steeds links met info bijwerken zodat de belangrijkste info hierover bovenin dit topic blijft staan:
- Tweakers.net - Microsoft laat Windows-gebruikers Windows 10 reserveren
- Tweakers.net - Windows 10 komt 29 juli uit
- ComputerIdee - Windows 10 op 29 juli beschikbaar
- Microsoft antwoord op vragen over Windows 10
- Seniorweb
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Als je op "Reserveer je gratis update" klikt dan krijg je net als destijds bij de upgrade van Vista/XP naar Win7 een programmaatje
wat de compatibility of software en hardware op je PC test.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Als je links bovenin het popup windowtje links klikt op het icoontje, dan schuift er een menuutje tevoorschijn.



Je kunt hier klikken op "Controleer je PC". Hier geeft de tool aan dat ik mijn "Acronis True Image" software zou moeten verwijderen voordat ik de upgrade uitvoer.
Yeah right, laat dat nou net de software zijn waarmee ik mijn PC weer in de oude staat kan herstellen nadat er wat mis is gegaan. Dat sterkt alleen maar mijn
gevoel om af te wachten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Bedankt Han
voor deze uitleg.

Hier op beide lapjes dat venstertje.



Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Mijn desktop is 5 jaar oud en draait prima onder W7. Die ga ik echt niet "upgraden" naar W10. De laptop misschien, maar dat is afhankelijk van wat Microsoft gaat doen. Zoals ze in Amerika zeggen "there is no such thing as a free lunch".
En ze proberen je W10 aan alle kanten aan te smeren, nu weer met die popup. Eerst weten wat er voor hen in zit.
Groetjes van Bugs

marloes

windows 7 werkt hier ook prima
pas als ik aan een nieuwe pc toe ben ga ik over
zo lang bewegen nog kan dan doen

Helen

Ik heb er ook niks mee gedaan, ik wacht de ervaringen wel af. Zullen nog genoeg kinderziektes in zitten en ik zit echt niet te wachten op een systeem, dat straks niet meer draait.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Josette

Hier kan je er al een hele boel
over lezen:

KLIK HIER MAAR
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Mooie link, Josette. Ik heb hem erbij gezet in het eerste bericht.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Graag gedaan, ik heb er ooit mensen geholpen.  ;)
Als Josette17.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Helen

NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Ik heb je link erbij gezet, Helen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ook ik heb ongeveer dezelfde vragen als Han redelijk in het begin van dit topic.

Vraag me daarnaast af of als je hem reserveerd eo omstreeks 29 juli download maar niet installleeerd, hij op een veel later tijdstip misschien nog gratis geinstalleerd kan worden.

Bugs

Ja, je hebt een jaar de tijd om gratis over te stappen. Dat ze zo pushen werpt bij mij alleen naar vraagtekens op. Over een tijdje een ander betaalmodel misschien? Ofwel, gratis software maar per maand betalen?

Misschien is het niet zo en heb ik het mis, maar ik zie geen reden om mijn pc's om te zetten naar W10. Ze werken allebei tenslotte prima en de desktop die 5 jaar oud is zal er echt niet sneller van worden.
Groetjes van Bugs

Han

Bij mijn windows update heb ik nu ook een windows10 logo en een "reserveer nu" knop.
Ze willen het echt door je strot duwen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Citaat van: Han op 07 juni 2015, 19:59:17
Bij mijn windows update heb ik nu ook een windows10 logo en een "reserveer nu" knop.
Ze willen het echt door je strot duwen.

Die bedoelde ik.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Aha wij hadden eerst een andere
dju die had ik je ook moeten laten zien.
Het verschil tussen


  en
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Nu staat er bij mij onder in de werkbalk
Windows 10 downloaden. :D
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette