Windows7; reageert niet

Gestart door john, 06 maart 2015, 11:07:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Al 3 opeenvolgende dagen loopt Windows 7 vast met de melding reageert niet.
Gebeurde met 2 apps en Mozilla.
Met het notebook valt dan niks meer te beginnen als uitzetten met de aan/uit knop.
Kan er geen verklaring voor vinden wat er aan de hand is ineens.

Han

Ik denk dat je met abbs op deze pc alle temp-mappen al leeggemaakt hebt. Dan nu even verder trouble shooten.

1. Kijk of de Win7-betrouwbaarheidscontrole een probleem laat zien: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/how-to-use-reliability-monitor
    Je ziet rode kruisjes staan. Klik op zo'n kruisje en je ziet welk probleem er was op een bepaald tijdstip

2. Kom je er zo niet uit, gooi dan je logs leeg en ga dan met je pc werken. Als de error "reageert niet" verschijnt dan kun je na een reboot in je logs
    kijken wat er op dat tijdstip specifieke tijdstip gebeurde.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik heb de betrouwbaarheids- en probleem geschiedenis geopend en zie dat er t.e.m. 17/2 jl. geen vuiltje aan de lucht was, score 10.
Dan op 18, 21, 23, 25 feb. en op 5 en 6 mrt. een kritieke gebeurtenis.
Klik ik dan bij een van de hiervoor genoemde data op het rode kruisje staat er dat Windows niet goed is afgesloten.
Daar kan je eigenlijk weinig mee.
Overigens is het al de 3e keer keer dat ik dit antwoord invoert. Bij de 2 vorige pogingen liet Mozilla het afweten (reageert niet).
Ik kwam op internet het prog OTL.exe tegen. Ben jij daar bekend mee. Alleen moet er een script worden ingevoerd om een scan te laten uitvoeren.
Maar misschien heb jij nog een andere oplossing in gedachte.

Han

Ik zou NOOIT een programma waar ik niet bekend mee ben, een script uit laten voeren op mijn PC.

Heb je stap 2 uit mijn bericht al gedaan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Was ik ook zeker niet van plan om een scrip te laten uitvoeren.
Wat betreft stap 2. Heb ik gedaan en inmiddels ook weer een "reageert niet" gehad.
Welk logboek moet ik nu raadplegen?

Han

Allemaal. Kijken wat er gebeurd is en met de error-codes op zoek gaan via google.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ok Han, ga ik doen. Houdt me tenminste weer even van de straat. Laat je e.e.a. weten als ik wat gevonden heb.
Tot zover weer bedankt voor je hulp.

john

Ik moest ff moed verzamelen, je begrijpt wel wat ik bedoel.

In het logboek beheergebeurtenissen komt een repeterende fout voor.
In het tabblad Algemeen aangegeven als fout: 0xC0000000D met de omschrijving
De sessie Microsoft Security Client OOBE is beeindigd door de volgende fout (zie hierboven).
In het tabblad details krijgt het de error code: 3221225485.
File Name:\ProgramData\Microsoft\Microsoft Security Client\Support\EppOobe.etl

Ben met deze info gaan googlen en kwam uit op onderstaande link.

https://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/a0112f13-887c-47ad-8465-4fbd61e63aa8/eepoobeetl-error-code-3221225485-in-event-log-reappears-after-workarounds-from-forum-dated-5413?forum=w7itprosecurity

Dan verval ik eigenlijk weer in de procedure die ik onlangs samen met Ben heb doorlopen met het scan probleem van Malwarebyte en MSE i.c.m. real-time beveiliging van Spyware Terminator wat toen is opgelost door MSE te verwijderen en tijdens scannen van Malwarebyte de real-time beveiliging van Spyware Terminator uit te schakelen.

Omdat de fout is gerelateerd aan Microsoft Security Client OOBE zit ik me nu af te vragen of er soms nog iets van MSE aanwezig is wat deze repeterende fout veroorzaakt hoewel ik MSE met een removal tool heb verwijderd.

Hoor graag jouw mening.

Han

Waarom gebruik je twee malware detectie programma's? Die twee "bijten elkaar" kennelijk.



Wat het huidige probleem betreft, je zal de stappen moeten gaat uitvoeren om te troubleshooten zoals daar staat:

When does the issue begin to occur?
Since Windows system uses separated user mode and kernel mode memory space, stop errors are usually caused by kernel portion components, such as a hardware device, third-party drivers, backup software or anti-virus services (buggy services).

Please refer to the following steps to troubleshoot the issue.
1. Boot the computer in Clean Boot for a test.
2. Temporarily disable all unnecessary hardware devices in Device Manager, such as Modem, sound card or external device.


Dan een voor een weer aanzetten en kijken wanneer het fout gaat.



Of de makkelijke manier....., image terugzetten of windows herinstallatie.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik gebruik die 2 malware apps omdat de gratis versie van Malwarebyte geen real-time bescherming geeft in tegenstelling tot Spyware Terminator.
Maar het elkaar "bijten" moet zijn opgelost, door de real-time beveiliging van Spyware Terminator even uit te schakelen als ik Malwarebyte een scan laat uitvoeren. Sindsdien verloop het scanproces van Malwarebyute zonder problemen en blijft niet meer hangen.
Me altijd laten wijs maken dat niet een enkel programma alles kan detecteren, dus vandaar.
Dan ga ik de komende dagen alles weer een voor een aanzetten om te achterhalen waardoor het probleem ontstaat.
Overigens sinds zondag "reageert niet" niet meer gezien.
Wat me opviel dat elke keer als ik die melding zag verschijnen, maakte niet uit in welke programma en Windows dus geforceerd met de aan/uit knop moest worden afgesloten, na ieder herstart al snel de melding weer verscheen.
Sinds ik zondag Windows op de normale wijze kon afsluiten en als gevolg ook normaal kon opstarten, heeft het probleem zich niet meer voor gedaan.
Vreemde apparaten die computers etc.
Ik laat het je weer weten.

john

Han, ik heb het probleem nog niet opgelost, mede omdat het ik stappenplan volgens Clean Boot nog niet hebt gedaan.
Liep nog een keer door het logboek beheergebeurtenissen en het subboek pagina met samenvatting van gebeurtenissen.
Dat laatste subboek meldt 761 gebeurtenissen die allen betrekking hebben op Kernel-Event Tracing, gebeurtenis id 3, taak categorie sessie.
Maar dan komt het, de 1e twee gebeurtenissen vonden plaats op 18-2-2011......????????
Ik heb het notebook gekocht in maart 2013............ra ra ra!!
De 2 volgende gebeurtenissen op 24/2/2012..............
Bij alle 4 is de event data:
SessionName Microsoft-Windows-Setup
  FileName C:\Windows\Panther\setup.etl
  ErrorCode 3221225485
  LoggingMode 5

Betekent dit dat de fout er eigenlijk al in zat toen ik het notebook kocht en zo ja kan ik eigenlijk dan alsnog de leverancier aansprakelijk stellen hiervoor=

Zoals ik het nu zie, vind ik het een allervreemdste zaak. Maar misschien heb jij een verklaring hiervoor.

Tenslotte, ik heb de betrouwbaarheidscontrole nog eens door gelopen en het is toch overduidelijk dat de problemen zijn ontstaan op 18/2 en laat dat nu juist de dag/datum zijn waarop ik tig updates voor Windows en Office 2010 heb gedownload en geïnstalleerd?!

Han

Wat is de datum van je windows map. 18-02-2011 is kennelijk de installatiedatum of eigenlijk de datum waarop de "moeder image" gemaakt is waarmee alle apparaten nadien uitgeleverd zijn. Met windows update wordt ie na uitlevering dan verder up-to-date gebracht.

Ik wist het ook niet maar google vertelde me dat de Panther map een map blijkt te zijn, die gebruikt wordt tijdens de installatie van windows. Die errorcode zal dus betekenen dat er iets tijdens de installatie niet helemaal lekker verlopen is. Misschien een ontbrekend bestandje of iets anders simpels. In ieder geval niet iets, waar je huidige problemen nu mee te maken hebben. Het apparaat heeft toch ooit goed gewerkt?

Die jezelf een plezier, stop met speuren en zet het ding terug naar fabrieksinstellingen zodat je een verse start ermee maakt. Je schreef al dat je hem bijna nooit gebruikt dus wat zal je je dan druk maken erover, toch?  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Vanochtend nog een tijd bezig geweest met wroeten, maar kwam er niet uit. Schijnt een al jaren bekende fout te zijn waar, volgens diverse berichten op Google, Microsoft tot dusver niets aan heeft gedaan als lekker laten voortsudderen.
Dus is jouw laatste alinea meer dan terecht en er mee te stoppen nog naar een oplossing te zoeken.
Los daarvan baal ik toch wel want dit notebook, wordt amper gebruikt en uitgerekend na Windows en MSO updates beginnen de problemen. Bovendien had ik er graag achter willen komen waardoor de fout nu precies is ontstaan.
Om het verhaal af te maken, inmiddels Windows opnieuw geïnstalleerd.
Maar weer zien en afwachten wanneer ie weer strandt.
Han, nogmaals bedankt en gooi er maar een slotje op.

Han

Image-software is hier echt een uitkomst. Gaat het mis...., image terug en voila, alles weer okee.
Dan kijken wat je gedaan hebt waardoor het misging.

Is de foutmelding nu weg?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik zal de komende dagen het notebook wat intensiever gebruiken als normaal en kijken wat er gebeurt.
De melding <reageert niet> nog niet tegen gekomen, wel de melding Windows Verkenner werkt niet meer. Schiet niet op dus hehe....
Met Windows update (189 beschikbaar) zijn er 64 van mislukt......???
De mislukte updates ben ik nog niet opnieuw tegen gekomen in de lijst van beschikbare updates, maar dat komt misschien weer in de komende dagen.
Laat het topic nog even open. Ik laat je de ontwikkelingen weten.

Han

Opnieuw beginnen dus, want de probleem update heb je kennelijk al binnengehaald. Eerst een fabrieksherstel en daarna de updates geselecteerd, niet allemaal tegelijk. Dan weet je straks weer niet welke de problemen veroorzaakt. Eerst de belangrijke updates in groepjes van 5. Noteer wat je doet. Na updates niet alleen rebooten wat Windows Update graag wil maar een koude start (uitzetten en weer opstarten). Dan ermee werken en kijken of alles nog oké is. Pas dan de volgende set updates erop!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik werd er ook even niet vrolijker van natuurlijk. Enige voordeel bij <windows verkenner werkt niet meer> zoekt ie naar een oplossing en kan ik daarna gewoon weer verder dit in tegenstelling tot <reageert niet> want dan blijft Windows echt hangen.
Ik kijk het nog even aan en anders weer opnieuw beginnen maar dan met kleine stapjes tegelijk v.w.b. Windows update.
Wordt vervolgd.............

john

Nadat op 18 maart jl. tot 3x keer de melding <Windows verkenner, werkt niet meer> verscheen, daarna tot aan de dag vandaag niet meer gezien.
De betrouwbaarheids- en probleemgeschiedenis geeft ook aan dat het systeem stabiel is; score 10, dus lijn helemaal bovenin de grafiek.
Waarom het op 18 maart fout ging.......don't ask me.
Ik heb er weinig meer aan toe te voegen.
Han, jij vanzelfsprekend zoals altijd bedankt.
Zou zeggen, doe er maar een slotje op.

Han

Fijn  :goed

Ik sluit het topic hiermee af. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!