ip camera

Gestart door habasoft, 01 juni 2013, 19:37:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

habasoft

Mijn dochter heeft een ip camera gekocht, en deze aangesloten op haar router. Zelf heb ik het zover gekregen dat deze via Wi-Fi op haar smart Phone, haar dochter(mijn kleindochter) kan zien. Nu wil ze deze ook buiten haar Wi-Fi bereik haar dochter zien. Gelezen dat je dan de camera op poort 8080 moet zetten, en dus hierop gezet. (lijkt zo gemakkelijk). Haar IP aders van Ziggo ingetoetst en dan :8080 er achter gezet, want dat zou een open poort moeten zijn. Hoe gemakkelijk het zou moeten zijn, het werkt niet. Kunnen jullie mij hierbij helpen.
Groeten Hans
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Ik vrees dat je het manual van de camera in moet duiken.

Je moet zo'n url hebben:
http://www.huppeldepup.org:8080/   en dan je usernaam:**** en je password:****

Je zal in ieder geval iets met de beveiliging moeten gaan doen om rechten te regelen. Het is in ieder geval niet wenselijk dat er zomaar ineens connectie is van buiten je wifi netwerk naar content binnen je wifi netwerk. Is dat wel zo dan staat de boel open voor iedereen. Username en password geven je toegang
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hallo Han. Ik heb mijn dochter naar aanleiding van je bericht gewaarschuwd, en we hebben besloten, om het netwerk niet open te gooien. Bedankt voor je raad.
Groeten Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt