Auteur Topic: Snelkoppeling op buroblad  (gelezen 4663 keer)

Offline john

• Super Member
Snelkoppeling op buroblad
« Gepost op: 23 november 2012, 09:10:13 »
Ik sprak met iemand die bij hoog en laag beweerde dat hoe meer snelkoppelingen op je buroblad des te trager alles zal werken. Is dat zo??? En zo ja, geldt dan voor iedere snelkoppeling een bepaalde waarde waarmee b.v. je RAM naar beneden gaat! Geldt dat dan ook voor de pictogrammen die onderaan op de taakbalk staan en waarmee je een prog kan openen. Zou je dan dus beter de snelkoppelingen kunnen verwijderen en enkel volstaan met de pictogrammen op de taakbalk. Ik hoor het graag.

Offline Han

• Admin
  • Super Member
  • Geslacht: Vrouw
  • PC-vragen worden alleen via 't forum beantwoord!
    • Han's Kattekids
Re: Snelkoppeling op buroblad
« Reactie #1 Gepost op: 23 november 2012, 14:04:55 »
Nee, voor zover ik weet is dat onzin. Een snelkoppeling (waar ie ook staat) start pas een programma zodra jij erop klikt en gaat dan pas ram verbuiken omdat dat betreffende programma gestart is.

Wat wel veel ram verbruikt is dat sommige programma's van alles direct op laten starten met het starten van windows. Doe je dat niet dan start hert betreffende programma iets trager op als je op de snelkoppeling klikt. Een indictie voor programma's die dat doen is wanneer bij installatie gevraagd wordt of programma's een icon mogen krijgen op je quickstartbalk.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Offline john

• Super Member
« Reactie #2 Gepost op: 24 november 2012, 02:21:51 »
Duidelijk dus "een broodje aap verhaal". Wat mij betreft, mag je er een slotje op doen :slotje.

Offline Han

• Admin
  • Super Member
  • Geslacht: Vrouw
  • PC-vragen worden alleen via 't forum beantwoord!
    • Han's Kattekids
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2012, 02:26:26 »
Okido gaat ie :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!