Auteur Topic: kleur en afmetingen taakbalk  (gelezen 8648 keer)

Offline john

• Super Member
kleur en afmetingen taakbalk
« Gepost op: 22 april 2011, 09:45:24 »
Ik heb wat zitten hannesen met de muis van de laptop tijdens aansluiten op extern beeldscherm. Wat ik heb uitgespookt...?? In ieder geval zie ik nu dat mijn taakbalk onderin, wat altijd een keurig dun blauw balkje was nu is veranderd in een taakbalk die wel 3x zo hoog is qua afmeting in de kleur muis grijs. Heb overal met de muis rechts geklikt, in het beeldscherm in de taakbalk en help geraadpleegd en geen oplossing gevonden. Dus hoop ik dat de oplossing toch kan worden gegeven zodat ik mijn vertrouwde dunne blauwe taakbalk weer terug zie.

Offline Josette

• Super Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Windows 7 + Windows 10
    • Uize Maxx
Re: kleur en afmetingen taakbalk
« Reactie #1 Gepost op: 22 april 2011, 12:54:11 »
Misschien kan ik je helpen?

Kijk eens eerst of je niet per ongeluk
een vinkje gezet hebt bij Taakbalk vergrendelen.

Dat doe je door met je muis op de balk te gaan staan
en even recht te klikken.

Als hij vergrendelt is vinkje weg doen
en dan zou jij hem moeten kunnen smaller trekken
met je muis.

Succes.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Offline john

• Super Member
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2011, 09:16:08 »
Dat vinkje had ik al weg gehaald. Ik zie ook het aanwijs pijltje van de muis veranderen van het bekende links schuin diagonaal in verticaal maar kan enkel de taakbalk vergroten maar nog geen mm smaller krijgen. Als ik ergens in een lege ruimte van de taakbalk met de rechter muisknop klikt en vervolgens op werkbalken, zie ik dat "Snel starten"  en "Taakbalk"  zijn aangevinkt. Ook als ik naar eigenschappen ga, van alles en nog wat geprobeerd maar tot zover zonder enig resultaat. Maar misschien weet je nog een oplossing die wel zou kunnen helpen. Alvast bedankt.

Offline Han

• Admin
  • Super Member
  • PC-vragen worden alleen via 't forum beantwoord!
    • Han's Kattekids
« Reactie #3 Gepost op: 23 april 2011, 23:43:41 »
Is je taakbalk ook te breed op je laptop of alleen op het externe scherm?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Offline john

• Super Member
« Reactie #4 Gepost op: 24 april 2011, 09:56:10 »
De taakbalk is te breed (of liever gezegd te hoog) op mijn laptop. Heb nadien de laptop niet meer aangesloten op een extern beeldscherm, maar wil, als jij dat voor de volledigheid van info nodig hebt, alsnog weer doen. Vreemde is dat ik de taakbalk wel kan vergroten, dus naar boven schuiven met de muis. Maar kleiner maken; no way. Ook vind ik het vreemd dat de kleur zo maar wijzigt van normaal blauw in nu muisgrijs, beter gezegd de taakbalk is eigenlijk zwart en een dunne bovenrand van ca. 0,5 cm is grijs.

Offline Han

• Admin
  • Super Member
    • Han's Kattekids
« Reactie #5 Gepost op: 24 april 2011, 12:20:31 »
Apart, dit soort dingen (zwart/grijs) zie je eigenlijk alleen maar als er te weinig geheugen is voor de verwerking. Het eerste wat dan automatisch "gekort" wordt is de weergave van het bureaublad zoals icons die niet goed laden en zo.

Oplossing die ik me kan bedenken is degene die Josette al aandroeg. Verder zou ik het niet weten behalve dan systeemherstel, maar dat zal je al wel geprobeerd hebben.

Offline john

• Super Member
« Reactie #6 Gepost op: 24 april 2011, 19:49:16 »
Zoals je opmerkte, systeemherstel had ik al geprobeerd en dat leverde geen resultaat op. Daarom niet getreurd, de laptop doet het nog steeds alleen......met een wat bredere taakbalk als voorheen gebruikelijk en in een andere kleur. Noch thans bedankt voor de moeite mij proberen te helpen. Je kunt wat mij betreft het topic sluiten.

Offline Han

• Admin
  • Super Member
    • Han's Kattekids
« Reactie #7 Gepost op: 24 april 2011, 20:01:54 »
Ik laat 'm nog even open. Misschien weet iemand anders een oplossing voor je  ;)