Auteur Topic: computer sneller a.u.b  (gelezen 5265 keer)

Offline veraweb

• Starter
  • *
  • Geslacht: Vrouw
computer sneller a.u.b
« Gepost op: 27 december 2010, 13:30:03 »
Windows gaat op mijn computer erg langzaam. Ik geloof niet dat ik een virus heb omdat ik zo een gratis anti-virus programma op mijn laptop heb. Wat kan ik doen om hem weer een beetje vooruit te branden.
Oja ik heb een compaq laptop met Windows Vista. :goed

Bedankt

emanders7

• Gast
Re: computer sneller a.u.b
« Reactie #1 Gepost op: 27 december 2010, 15:13:51 »
Windows kan om verschillende redenen traag gaan. Een virus is een van de meest voorkomende factoren van een trage pc.
Heb je de laatste virus definitie van je ant-virus programma gedownload en dan gescand?
Als het geen virus is kun je je computer sneller maken door je computer een beetje op te schonen. Want dat veel mensen niet.
Je kunt bijvoorbeeld programmas die je niet gebruikt verwijderen, harde schijf opschonen en defragmenteren dat soort dingen.
Zal je een site doorsturen waar je meer van dat soort tips kunt vinden: Edit Bugs: link verwijderd
Maar ik zou beginnen met je anti-virus te updaten en opnieuw te scannen.
Success er mee!!

Offline Han

• Admin
  • Super Member
  • PC-vragen worden alleen via 't forum beantwoord!
    • Han's Kattekids
« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2010, 19:01:18 »
Klooien met je register en dan speciaal nog met programmaatjes die dat voor je "regelen" raad ik ten strengste af. Je weet nooit wat die programma's op de achtergrond precies doen. Ik heb al menige pc onder handen gehad die daarmee softwarematig naar de knoppen zijn geholpen.

Waarschijnlijk heb je iets van malware of toch een virus op je PC.
Wil je daarmee geholpen worden volg dan exact de stappen in dit topic op: Hulp vragen via PCN, voor het verwijderen van malware/spyware
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Offline veraweb

• Starter
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 03 januari 2011, 16:38:47 »
Mijn probleem was inderdaad een virus! Volgens mijn avira anti-virus had het te maken met scvhost virus.
Een virus dat lijkt op een bestaand process in windows, een virus dat je pc nogal belast. Ik heb dat in ieder geval gelezen (op de site: Edit Bugs: link verwijderd).
Ik wilde in ieder geval laten weten dat het opgelost is! Bedankt voor de tijd en moeite!

Offline Bugs

• Admin
  • Super Member
  • Geslacht: Man
  • Favor the road, traveled by few
« Reactie #4 Gepost op: 04 januari 2011, 00:47:47 »
De links in de berichten hierboven heb ik verwijderd. Zoals Han al schreef raden wij het gebruik opschoningsprogramma's af, en de links verwezen naar sites die meerdere van dergelijke programma's aanbieden. Als iemand toch tegen ons advies in deze programma's wil gebruiken is Google je beste vriend, maar via PCN wordt er niet naar gelinkt.

Aangezien het probleem van is opgelost sluit ik dit onderwerp hiermee af.
Groetjes van Bugs