Belkin kaartlezer usb2 type F5U248

Gestart door lucdec, 15 augustus 2008, 21:16:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lucdec

Wil de Belkin kaartlezer usb2 type F5U248 gebruiken op mijn usb poort (winXP)
In de verkenner krijg ik vier verwisselbare schijven. De onderste is de sd schijf.

Ik heb 3 sd cards: een van 16mb, 1 gig en 2 gig
Het is enkel die van 16mb die goed gelezen en geschreven kan worden met de belkin.
Nochtans had ik graag die van 2 gig hiermee bewerkt om wat snelheid te winnen, want via mijn toestel gaat het traag.

Heb ook de driver installed, zonder results.

http://www.belkin.com/support/download/download.asp?download=F5U248&lang=1&mode

Mijn vraagjes:  waarom gaan die 1 en 2 gig sd cards niet op die belkin
Is er een mogelijkheid om het te laten werken ?

dank
Lucdec

Han

Grote vraag is dus of de Belkin F5U248 cardreader die grote sd kaarten van 1 en 2 gb ondersteunt. Het lijkt erop van niet. Het is een "8 in 1" cardreader dus echt uitgebreid is ie in ieder geval niet.
Ik zie in het manual op pagina 4 de installatie procedure voor deze cardreader staan voor Windows 98SE, ME, 2000 en XP. Als WinME erbij staat kan je er vanuit gaan dat het echt een behoorlijk oud type cardreader is. Dat zie je ook al aan het jaartal van de drivers op jouw link. In 2003 bestonden er nog niet eens 1gb en 2gb kaartjes.

Een recentere driver uit 2007 Kun je hier nog downloaden. Het valt altijd te proberen of het daarmee wel lukt. Toen waren de grotere kaartjes er wel al.

Ik ben bang dat je voor de grotere kaartjes toch aan een recentere cardreader moet gaan denken. Gelukkig kosten die haast niks. Ik heb laatst zelf deze Hama 1000 & 1 cardreader gekocht voor nog geen 15 euro. Fantastisch ding. Zelfs die hele kleine micro-sd kaartjes die in je telefoon gaan die passen er zonder adapter in. Makkelijk!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

lucdec

driver is niet nieuwer, maar juist dezelfde bestandsnaam. lukt niet.

Bedankt voor je antwoord.

Jammer, want die kaartlezer is nog als nieuw.
Zal toch moeten denken aan een nieuwe

mvg
Lucdec