Printer delen met laptop.

Gestart door ghelsing, 21 mei 2008, 20:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ghelsing

Ik heb op mijn PC een printer aangesloten HP Photosmart 8250. nu wil ik deze delen met mijn laptop. Ik heb een draadloos netwerk, Als ik nu via wizzard printer toevoegen toevoegen, zoeken printer , dan krijg ik (microsoft windows netwerk) en (MSHOME) maar geen lijst van printers, vanwaar ik mijn printer kan halen HP Photosmart 8200 Series. Als ik nu MSHOME selecteer, en klik op de wizzard op volgende , dan krijg ik de melding u dient een geldige netwerkprinternaam opte geven. Ik heb ook nog geprobeerd om via Mijn Netwerklocaties een printer te delen. (Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen) Maar dat lukt ook niet.
Mijn printer delen met laptop heeft 2 jaar goed gewerkt, maar na binnenhalen van SP3 , lukt dat niet meer, en kan ik mijn printer niet meer delen.

Groeten van gerard 
Gerard Elsing

Han

Welk besturingssysteem heeft de laptop. Is dat ook XP-SP3?
Ik heb op mijn laptop alleen Vista Business. Ik heb de printer gedeeld onder WinXP-SP3 en dan kan ik via WiFi gewoon de gedeelde printer selecteren in Vista. Met het delen onder SP3 is dus niets veranderd. Misschien een firewallprobleem?

Je HP Photosmart 8200 is geen netwerkprinter. Dat houd in dat je 'm zal moeten delen op een PC waarop hij geinstalleerd en aangesloten is. Noem hem bij het delen daar HP8250. Op de laptop zoek je in de printerwizard naar de werkgroep (MSHOME), dan naar de PC waarop de printer aangesloten is en dan naar de HP8250.
De geldige netwerknaam van die printer is:   \\naampc\HP8250
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ghelsing

Besturingssysteem is idd Windows XP Home. nog geen week geleden Servicepack3 geinstalleerd,Ik ga het onderstaande proberen, ik laat het weten.

Groeten van Gerard
Gerard Elsing

Han

Ik heb expres mijn laptop er ook even bijgepakt om mijn verhaal te testen. Je weet immers maar nooit of SP3 toch iets veranderd heeft. SP3 staat er hier ook  nog maar pas op. Ik heb zelfs de printer op de laptop verwijderd maar ik kan 'm op bovenstaande manier zo weer toevoegen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Kan je wel een map delen op de PC en die vanaf de laptop benaderen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ghelsing

Ik moet zeggen, dat dat ook moeizaam ging , als ik een map op mijn pc wilde delen, duurde het even, of door opnieuw op te starten dat het lukte, maar het gaat niet van harte.
Ik ga het een en ander wat je schreef eens uitproberen, komt vanavond niets meer van, een beetje zat van een vermoeiende werkdag, morgen heb ik een vrije dag.
Alvast bedankt.

Groeten van Gerard
Gerard Elsing

Han

Ik heb eenzelfde probleem hier eerder gehad in ons thuisnetwerk. De PC's zagen elkaar de ene keer wel, de andere keer niet en alles stond toch echt goed om te delen. Ik heb toen uiteindelijk de netwerkkaart in de PC's vervangen en daarmee was het probleem opgelost. Hou dit even in overweging.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ghelsing

Nog even over printer delen met mijn laptop. Ik heb inmiddels een nieuwe laptop Acer Extensa 5620
daar mijn laptop afgelopen Vrijdag gestolen is. Dus nu maar opnieuw beginnen met mijn printer die op mijn pc is aangesloten te delen met mijn laptop. Mijn laptop draait op Windows Vista en mijn pc op Windows XP. Hoe deel ik nu in Windows Vista een printer die op mijn PC is aangesloten.
Ik had de vorige keer nogal problemen mijn printer te delen met mijn laptop, dat lukte niet.
Het kan natuurlijk zijn dat mijn netwerk niet goed meer werkt, maar  ik kan wel gewoon Internetten met mijn laptop als met mijn PC. dus neem ik aan dat het netwerk gewoon werkt.

Groeten van Gerard
Gerard Elsing

Bugs

Dat is minder, dat je laptop is gestolen. Ik hoop dat er geen vertrouwelijke gegevens opstonden en dat je een backup van de voor jou waardevolle bestanden hebt. Ik sluit dit onderwerp af, en dan kunnen we verder in het nieuwe onderwerp welke je hebt geopend.
Groetjes van Bugs