Beeldscherm doet gek

Gestart door jentr, 07 september 2006, 16:10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jentr

Hoi,

Mijn beeldscherm doet gek, soms als ik mijn computer wil opstarten blijft het beeldscherm zwart en piept de computer.Ook blokkeerd het scherm soms en verdweevoudigd het beeld.
De laatste signalen is dat het beeldscherm helemaal uitvalt.
De computer wat ik heb is een me uit 01 van hp en type beeldscherm is hp pavilion mx70 uit 01.


Bugs

Ik heb even voor je op Google gekeken en kwam onder andere hier uit.

Kijk even of er een oplossing voor jou bijstaat en laat ons even weten of dat zo is of niet.
Groetjes van Bugs

jentr

Dank voor je hulp. Ik heb even een andere monitor geprobeerd dat werkt ook niet.
Verder kreeg ik net de volgende melding.
De beeldscherm......... heeft een ander apparaat in de computer. Klik op O.K om de probleem oplosser voor hadwerconflicten te starten.

Problemen die kunnen zijn:

Conflicterende hardware in Windows
Hoe goed Windows het ook probeert te regelen, er kan een conflict ontstaan tussen verschillende hardware die zijn aangesloten op je pc. Zelfs al is de monitor of videokaart niet direct betrokken in het hardwareconflict kan hierdoor toch je beeldscherm op zwart gaan.

Controleer - zeker als het probleem is ontstaan sinds je nieuwe hardware hebt geïnstalleerd – of er geen hardwareconflicten zijn. Hiervoor kijk je in het Apparaatbeheer. Daar kom je door een rechtsklik te maken op Mijn Computer, vervolgens te kiezen voor het tabblad Hardware en dan druk je op de knop Apparaatbeheer. Een conflict wordt meestal weergegeven met een rood kruisje voor het desbetreffende apparaat. Kijk vervolgens in de Eigenschappen voor meer informatie over het probleem. Gewapend met die informatie biedt de site van de hardwarefabrikant wellicht een oplossing.

Koeling van de videokaart
Sommige videokaarten zijn voorzien van een eigen fan om te koelen. Als deze fan niet meer goed functioneert, kan de kaart te heet worden. Maak je kast open en controleer deze fan en maak vervolgens de fan en koelblok (heatsink) schoon. Lees hier verder hoe je je pc schoonmaakt.

Ik pobeer deze oplossingen nu even.


jentr

Ik heb ook geen rood kruisje voor het desbetreffende apparaat gezien. Dus blijft die laatste oplossing nog over.

Hans

Ik heb soms wel eens hetzelfde probleem met opstarten.
Wat ik dan doe is: even de systeemkast openmaken en de videokaart even uit het slot trekken en terugstoppen.
Het kan zijn dat de contacten enigzins vervuild zijn.
Il diavolo caca sempre sulla grande speranza

jentr

ja maar dat is wel veel werk elke weer weer te doen.Die oplossingen die erboven stonden werken ook niet.De beeldscherm kleuren zien er soms ook raar uit. Maar het probleem is vooral als ik op internet surf dat het beeld dat dubbel word en de computer dan vastloopt.En bij het starten dat de computer niet opstart maar een piepgeluid maakt.

Hans

Hoeveel piepjes zijn  dat dan? Aan de hand daarvan is enigzins te ontdekken wat het probleem is.

2 pieptonen kan afhankelijk van wat voor bios je hebt verschillende redenen hebben.

ASI bios = Keyboard controller buffer failure
AMI bios = Memory parity error A memory parity error has occurred in the first 64K of RAM. The RAM IC is probably bad
Compaq bios = General error Unknown
IBM bios = Initialization error
MYLEX bios = Video adapter error The video adapter is either faulty or not seated properly. Check the adapter
Quadtel bios = CMOS IC error The CMOS RAM is faulty. Replace the IC if possible
Il diavolo caca sempre sulla grande speranza

jentr

Hij doet het al weer, de videokaart was stuk.

Helen

Fijn dat het opgelost is, dan sluit ik het topic af.
NON BLATERARE, SED POLIRE!