niet te verwijderen dir's (met fotobestand)

Gestart door elce, 12 oktober 2005, 17:02:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elce

Draai hier XP en wou effe de fotodirs opschonen, nu blijkt dat ik in 4 dir's (die telkens maar 1 foto bevatten) niet de mogelijkheid heb om zowel de foto als de dir te verwijderen, krijg steeds de melding dat het bestand nog in gebruik is door een ander program of door iemand anders) Heb zelf al eens gekeken in taakbeheer welke processen er lopen maar dat zijn er geen, dan de schijf ingesteld op niet meer delen (gaf ook geen verbetering). In het opstartmenu staan geen progs die aan beeldbewerking doen en met xp opstarten. Hoe kan ik uitvissen welk of wie nog gebruik maakt van die files en hoe kan ik ze van de hd wissen ?
Wat wel nog loopt is een homeversie van Avast en een legaal aangeschaft versie van Webroot SpySweeper.
Iemand die mij hier kan bij helpen ?

Han

Bestaat dit probleem nog steeds als je je PC opnieuw opgestart hebt?

Als je weet welk "een ander program" het is dan kan je taskkill uitvoeren om de taak die er niet lijkt te zijn toch te beïndigen.
- klik op start
- klik op uitvoeren
- tik in taskkill /f /im programmanaam.exe
- klik op OK

Info over het taskkill commando
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

elce

Probleem blijft idd na heropstarten, en aangaande het program, ik weet niet hoe ik dit moet achterhalen. Onder taakbeheer en processen staat alles op 00 (behalve ie )

Han

Dan houd het een beetje op, tenzij je je XP onder bestandssysteem FAT32 geinstalleerd hebt.
Dan kan je de mappen via DOS verwijderen door op te starten met een bootdiskette
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

elce

Han
Staat onder nfst , bij mij gaat hier ook het licht uit. Bedankt voor de tips en uw bereidwillige medewerking
:goed

Han

Misschien een raar idee maar kijk eens bij de eigenschappen van de betreffende mappen
of je genoeg rechten hebt om te verwijderen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

elce

Zo'n raar idee is dat niet, heb dat als een van de eerste zaken gedaan doch zonder resultaat

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Eroxnox

ik heb een zelde soort probleem met een bestand op het bureaublad... ghost.exe
dit is het wel bekende ghost van symantec dus geen virus of zo, om even die opmerkingen weg te laten.
na rebooten wil die niet worden verwijderd, en de command taskkill help ook niet
dos kan niet...NTFS

De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Han

Sinds de installatie van SP2 heb ik ook af en toe dat ik zaken niet weg kan gooien "omdat ze in gebruik zijn".
Na een reboot of na eerst sluiten van alle geopende vensters is het bij mij tot nu toe gelukt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

elce

Probleem van de baan :goed , oorzaak mij onbekend.
Had alles van die schijf naar een andere locatie gezet om dan de schijf te formateren. Dus via dos prompt in windowsscherm een format gedaan maar daar wou die niet van weten, boodschap" schijf is nog gekoppeld, schijf nu ontkoppelen?"( had deze nochthans reeds als niet gedeeld gezet) Dan wou die toch formateren en als de bliksem het commando onderbroken en via verkenner gaan zien of ik de files nu wegkreeg. Tot groot jolijt van mezelf lukte het deze keer maar daarmee weet ik nog steeds niet wat er is fout gelopen???

Han

Het had dan kennelijk toch te maken met gedeelde mappen op de schijf??

Dos-formatteren van een NTFS harddisk kan zover ik weet niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Eroxnox

ntfs kun je wel in dos formateren moet je ipv de bekende bootdisk, ntfs reader gebruken (als ik het goed heb gratis verkrijgbaar....google)
ik heb hier mee ook geprobeerd het bestand van mijn desktop te verwijderen dat wou ook niet...gaf een of andere vage melding die ik niet echt thuis kon brengen.
owrd dus maar eens tijd om weer windows op nieuw te instaleren (hij staat er toch al weer een paar maandjes op  ;D )
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Han

Als je ntfs-reader gebruikt dan is het geen dos-format meer, toch?

Maar goed het probleem is opgelost. Ik sluit het topic dus af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!