@Home ook weer sneller ?

Gestart door bjo, 24 februari 2005, 12:59:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bjo

cooool ik hoop dat @home ook weer gaat vehogen  :D
[move]there is no power like xp power[/move]

Gert

Bertus deze zomer gaat het gebeuren, in de nieuwsgroepen gaan geruchten ( van helpdeskmedewerkers) dat het een 8mb lijntje wordt a 47.95 Euries

http://www.troublesathome.nl/logboek/discus/messages/868/5590.html?1110622741
Locatie: +21.3 NAP

Gert

Snelheidsverhoging @Home Breedband

   
Geachte @Home Breedband abonnee,

@Home verhoogt de snelheid van uw @Home Breedband abonnement. De download snelheid zal van 4.000 kbit/s naar 5.000 kbit/s gaan en de upload snelheid van 512 kbit/s naar 600 kbit/s. Deze verhoging wordt stapsgewijs doorgevoerd. De nieuwe snelheid zal uiterlijk 1 juli voor alle @Home Breedband abonnees doorgevoerd zijn.

Deze snelheidsverhoging betekent onder andere dat het downloaden van internetpagina's aanzienlijk sneller gaat, u kunt genieten van hogere kwaliteit streaming audio en video en het sneller versturen van bestanden per e-mail.
Locatie: +21.3 NAP

Han

Hoe zit het met de datalimieten bij deze abbo's?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Bron : www.webwereld.nl

@Home verhoogt snelheden abonnementen Donderdag, 24 maart 2005
Kabelinternetaanbieder @Home verhoogt de snelheden van zijn abonnementen. Gebruikers van @Home Basis zijn als eerste aan de beurt.
Tussen 15 april en 15 mei verhoogt @Home de snelheden van het Basis-abonnement naar 1 Mbps downstream en 250 kbps upstream. Op dit moment is de downloadsnelheid 768 kbps en de upstream 128 kbps.

In juni gaan ook de snelheden van de andere abonnementen omhoog. Gebruikers van @Home Breedband krijgen een downstream van 5 Mbps en een upstream van 600 kbps. @Home Family gaat naar een downloadsnelheid van 2 Mbps en een upstream van 400 kbps. @Home Budget krijgt een downstream van 500 kbps en een upstream van 125 kbps.

De klantenorganisatie Troubles@Home is nog niet helemaal tevreden met de snelheidsverhogingen. "De snelheidsverhogingen bij @Home zijn dan wel een mooie inhaalslag, maar leiden nog niet direct tot de beste prijs/snelheid verhouding", meent Troubles@Home.

Ook had de organisatie op een hogere uploadsnelheid voor @Home Breedband gerekend. "Gezien de testen waarvan onze leden melding maakten, hadden wij eerder een upstream van 1 Mbps verwacht."

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

we hebben geloof ik geen data limiet han ikke in ieder geval niet  :)

nou ik heb gisteren er net een mailtje over gehad maar de verhoogingen vallen me tegen hoor waar ze eerst koplopers waren hoor die van jullie zijn sneller hoor
die van mij gaat van 4000 kbps naar 6000 kbps download en upload naar 600 kbps
en dit alles pas tegen juli dus we moeten ook nog een tijdje wachten
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Je moet ook naar de prijs kijken die jullie betalen, hoor Bertus  ;)
De snelste adsl abbo's zijn dan misschien sneller maar die mensen betalen ook veel meer.
Wij hebben een basic abbo met 3200 down + 768 up en we betalen zo'n 60 euro per maand.
Voor ADSL fast 8000 down + 1024 up betaal je meteen 20 euro meer.

Kabel is dan een stuk goedkoper. Helaas haal je met chello bij ons in de buurt bagger-snelheden,
dus blijven wij op adsl zitten. Ik ben er in iedergeval dit tevreden mee. Het is stukken beter
dan het 56K6 modempje van een paar jaar geleden.

Da's top, geen datalimiet hebben. Da's bij onze provider (xs4all) ook zo.
Dan heb je tenminste wat aan die downloadsnelheid.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

ach je weet de mensen zijn niet gouw tevreden  ;)
ik betaal 47.50 maar ben best tevreden met wat ik heb hoor
ik vergelijk joke en mij weleens met die reclame van die twee mollen als die wat downloaden ...zo van woooow nou zo snel gaat het bij mij wel dus
maar meer mag wel van me hoor  :uno

trouwens tis geen 6000 kbps maar 5000kbps er komt dus maar 1000kbps bij
[move]there is no power like xp power[/move]

Gert

Hier nog geen verbetering, ik denk wel dat ik in abbonnement een stap terug ga omdat het laden van pagina's bijna niet sneller kan. Voetbal kijk ik wel op tv en illigaal downloaden mag niet meer van stichting Brein. Scheelt toch weer 10 Euries in de maand

Locatie: +21.3 NAP

Gert

De verhoging is hier een feit, merkbaar is het nauwelijks.

Locatie: +21.3 NAP

Han

Bron : www.webwereld.nl

@Home verhoogt kabelsnelheden en schrapt pakket - Za 1 okt 2005

Kabelinternetaanbieder @Home verdubbelt de snelheid van zijn populairste pakket van 1 Mbps naar 2 Mbps. Als gevolg hiervan wordt het Family-abonnement geschrapt.
Nu nog heeft Basis een downloadsnelheid van 1000 Kbps en een upload van 250 Kbps. De downstream wordt vanaf december 2000 Kbps, zo stelt een woordvoerder tegenover Webwereld. De upload gaat naar 400 Kbps.

Hiermee wordt het Family-pakket (2000 Kbps down, 400 Kbps up) overbodig. Dit wordt dan ook geschrapt. Klanten die hier nu nog van gebruikmaken kunnen tegen het oude tarief (37,95 euro per maand) zes maanden het zwaarste pakket van @Home proberen: Breedband. Dit kost normaal 47,95. Hierna kunnen ze kiezen tussen Breedband en Basis (29,95 euro).

De downloadsnelheid van Breedband blijft overigens opvallend genoeg gelijk: 5 Mbps. De upload gaat iets omhoog: van 600 naar 750 Kbps. @Home loopt hiermee duidelijk uit de pas met andere providers, die topsnelheden van minimaal 10 Mbps aanbieden. De zegsman van @Home verklaart echter dat klanten tot nu toe geen behoefte hebben aan dergelijke snelheden. Toch stelt hij dat @Home er volgend jaar niet aan zal ontkomen ook de snelheid van Breedband te verhogen.

Tot slot wordt ook het goedkoopste pakket - Budget - iets aantrekkelijker. De downstream gaat hierbij van 500 naar 750 Kbps.

Gebruikersvereniging Troublesathome noemt het een en ander een 'rare gang van zaken'. De vereniging doelt hierbij op het feit dat de nieuwe snelheden niet officieel zijn gemeld aan de klant. Wel raadt Troublesathome klanten die relatief kort geleden zijn overgestapt van Breedband naar Family aan om in ieder geval de 20 euro administratiekosten terug te eisen. 
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Wie een Regelmatig 2000-pakket heeft, krijgt binnenkort een downloadsnelheid van 4000 kilobit per seconde (Kbps) in plaats van de huidige 2000 Kbps. De uploadsnelheid zal toenemen van 400 Kbps tot 600 Kbps. Volgens de provider is de snelheid van dit pakket sinds november 2004 vier keer zo snel geworden. ( 29.95)

Ook abonnees met een Intensief 5000-pakket kunnen vanaf juli profiteren van een snellere verbinding. Bij hen gaat de downloadsnelheid naar bijna 8 Mbps (is nu 5000 Kbps). De upload groeit van 750 Kbps tot 1200 Kbps. ( 47.95)

De snelheden van het instapabonnement Internet Soms blijven ongewijzigd. Dat betekent dat zij kunnen surfen met een downloadsnelheid van 750 Kbps en een upload van 250 Kbps.  ( 17.95)

Er zullen dus veel klanten, waaronder ikzelf terug gaan van intensief naar regelmatig. Administratiekosten 20 Euro. Verwerking binnen 3 werkdagen via email naar @home.
Veranderen naar een sneller abbo is gratis.
Locatie: +21.3 NAP

Han

Als er na een snelheidssverhoging erg veel abonnees teruggaan van een hogere snelheid naar een lagere dan denk ik toch dat @home op een gegeven moment gaat kappen met de snelheidssverhogingen, denk je niet?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

het gaat toch gebeuren  :D  net een mailtje gehad

Geachte abonnee van Internet Intensief,

Goed nieuws: uw internetabonnement wordt sneller en de prijs blijft gelijk!

@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service van Internet Intensief. Daarom gaat de snelheid binnenkort omhoog. De nieuwe maximum downloadsnelheid wordt 8.000 kbit (8 Mbit) per seconde en de nieuwe uploadsnelheid 1.200 kbit (1,2 Mbit) per seconde. Daarmee gaat u aanmerkelijk sneller internetten, online gamen en e-mailen.

Daarnaast wordt de capaciteit van uw e-mailbox vergroot van 10MB naar 25 MB. De maximum grootte van een e-mail die u kunt verzenden of ontvangen, wordt 10MB.

Uw internetsnelheid wordt overigens voor een deel bepaald door bijvoorbeeld de drukte op het internet, de instellingen op uw pc en het aantal pc's waarop in uw huis tegelijkertijd gebruik wordt gemaakt van internet. Dat zijn omstandigheden waarop @Home geen invloed heeft.

De nieuwe snelheid wordt in fasen ingevoerd vanaf 3 juli a.s. Vanaf deze datum kan het maximaal 2 weken duren voordat de nieuwe snelheid voor u gaat gelden.

Veel en vooral sneller internetplezier!

Met vriendelijke groet,


Paul Doop
Directeur Klantenservice
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Citeer@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service van Internet Intensief
Dat kan binnenkort rap over zijn.
@Home staat in de verkoop, en een van de serieuze gegadigden is..................UPC
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Er gaan geruchten dat men juist klanten terug in de snelheid wil hebben omdat men aan de maximale capaciteit zit en daardoor de ""snelheidsverhoging"" niet waar kan maken zonder eerst fors te investeren. Het kwartje rolt  ;)
Locatie: +21.3 NAP

Gert

Citaat van: Gert op 05 juni 2006, 08:10:10
Er gaan geruchten dat men juist klanten terug in de snelheid wil hebben omdat men aan de maximale capaciteit zit en daardoor de ""snelheidsverhoging"" niet waar kan maken zonder eerst fors te investeren. Het kwartje rolt  ;)

Nou die investering is zeker al geweest  :o  :o  :o  :o

Locatie: +21.3 NAP

Han

Wow, da's vlotjes   :)
Is dat steeds of was dat een piek. De upload blijft wel héél erg achter....
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

de versnelling is hier ook een feit en ik ben er zeer blij mee  ;D
[move]there is no power like xp power[/move]

bjo

bron @home  :-\

'Essent Kabelcom naar Britse durfkapitalisten'
02 augustus 2006, 22:28  (2 reacties)

AMSTERDAM (ANP) - Nutsbedrijf Essent verkoopt zijn kabeldivisie Kabelcom voor 2,6 miljard euro aan de twee Britse investeringsmaatschappijen Warburg Pincus en Cinven. Dat meldde persbureau Reuters woensdag op basis van anonieme bronnen.

De verkoop wordt mogelijk al op donderdag bekendgemaakt, aldus Reuters. Essent zette zijn kabeldivisie in juni in de etalage. Het bedrijf wil zich alleen nog richten op energieactiviteiten.

--------------------------------------------------------------------------------

De twee vermeende Britse kopers lijfden in juli nog kabelbedrijf Casema in voor 2,1 miljard euro. De durfinvesteerders kondigden aan dat Casema wordt samengevoegd met Multikabel, dat al in handen was van het consortium.

Liberty Global

Eerder op woensdag liet Liberty Global, het moederbedrijf van kabelexploitant UPC, weten niet meer in de race te zijn voor Essent Kabelcom. Daarmee zou de weg voor de Britten vrij zijn gekomen, aldus Reuters.

Kabelcom biedt kabeldiensten aan ongeveer 1,8 miljoen klanten en is actief in Noord-, Oost- en Zuid-Nederland. Het gecombineerde bedrijf Casema en Multikabel telt ruim 1,6 miljoen kabelklanten. Casema is vooral actief in het midden en westen van het land. Multikabel is gevestigd in Noord-Holland.

Tot nog toe is UPC marktleider op de Nederlandse kabelmarkt, met zo'n 2,3 miljoen klanten.
[move]there is no power like xp power[/move]