3e generatie muizen in aantocht : De Lasermuis.

Gestart door Han, 02 september 2004, 15:14:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Bron : www.webwereld.nl


Logitech vervangt optische muis door laser
Logitech heeft woensdag de derde generatie muizen geïntroduceerd. De nieuwste muis neemt bewegingen via een laser waar.
De hardwarefabrikant zegt de eerste te zijn met een lasermuis. De Logitech MX 1000 is een draadloze muis die beweging niet met rood optisch led-licht waarneemt, maar met een bijna onzichtbare laser. Deze laser wordt opgevangen door een 5,8 megapixel sensor.

Hierdoor is de muis gevoeliger en nauwkeuriger dan andere muizen, aldus Logitech. Uit een test zou blijken dat de lasermuis tot twintig keer gevoeliger is voor bewegingen dan een optische muis. Via een usb-aansluiting kan het maximaal 127 signalen per seconde doorgeven.

Na de muis met de trackbal en de optische muis is dit de derde generatie computermuizen. Volgens de fabrikant is de laser voor het menselijk oog nauwelijks zichtbaar en vormt het geen gevaar voor de gezondheid.

In eerste instantie richt Logitech zich op de 'early adopters' en de mensen die precisiewerk met de muis verrichten zoals beeld- en videobewerking en games. Het apparaat wordt verkocht voor 79,95 euro.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

Ik zat kwijlend de specs te lezen op de site van logitech, de ideale gamersmuis, was al zowat opweg naar de winkel (beetje overdreven) tot mijn oog op het volgende viel: Comfortabele vorm voor rechtshandigen, en ik ben een linkshandige muizer  :-\.

Maar dat maakt um niet minder goed, en hopelijk binnenkort ook in een iets minder design vorm.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Ik ben tot nu toe nog altijd zéér tevreden met m'n optische logitec muis. Mijn muis is zo vormgegeven dat je met links én met rechts kunt muizen.
Ik hou niet zo van muizen die zo vormgegeven zijn, dat je met je duim al op knopjes drukt als je 'm alleen maar vast hebt.

Bovendien €79,95 voor 'n muis  :martijn
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Mijn optische doet het ook goed. 8)
Die draadloze vreten batterijen.

En een muis ik vang ze zelf wel.  ;)

Josette  :-[
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Martijn

Das idd een nadeel van draadloze muizen, de mijne lopen op oplaadbare batterijen scheelt een hoop.

Maar idd 80 euro voor een muis is een beetje te, ik hoop dat de lasertechniek snel in prijs zakt en ook in gewone muizen leverbaar word.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Optische muizen waren in het begin ook best duur!

Ik heb vroeger een draadloze muis gehad. Dat was er nog eentje met muisballetje. De batterijen waren erg snel leeg en ik was 'm steeds kwijt omdat m'n kattekids ermee gingen voetballen  ::)
De Optical die ik nu heb zit gewoon weer aan een draadje. dat werkt prima  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

De mijne hangt ook vast, want met dat muispad op die lap,
kom ik er niet!
Duurt zolang eer ik juist zit.

Josette  ;D ;D
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Mijn draadloze optical snoept ook batterijen alsof het dropjes zijn. Ik ga mijn oplaadbare penlights even uit de verhuisdozen in de berging proberen te vissen.
Groetjes van Bugs