backup en restore in XP

Gestart door luc, 18 december 2002, 18:46:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

luc

Beste mensen
Dit is mijn eerste ervaring op dit forum dat mij werd aanbevolen door een vriend. Moet zeggen dat er hier werkelijk goede raadgevers zitten.Keep up the good work.
Nu mij probleempje: Als ik onder XP een backup maak van een dir kan die dan gerestored worden op een andere pc (maar ook met XP erop) ?

luc

Ik krijg ook alleen de optie om een backup op de A: te zetten. Zou gezien de grootte graag op CDRW zetten ?

Han

Hi Luc, welkom op PCN.  :)

Ik wist niet of dat kon, dus heb ik het even voor je uitgetest hier met twee machines waar WinXP op staat :

Ik heb op PC1 een map aangemaakt met wat bestandjes erin. Daar heb ik een backup van gemaakt. Die backup is dan één bestand met een extentie *.bkf

Vervolgens heb ik dat *.bkf bestand naar PC2 gekopieerd en met het backupprogramma deze backup op PC2 gerestored. Restoren naar de oorspronkelijke lokatie kan dan uiteraard niet omdat de oorspronkelijke lokatie op PC1 is. Kies dus in de restore-wizard die je te zien krijgt, voor de optie "andere lokatie" die een beetje verstopt zit onder de knop "geavanceerd" (zie plaatjes).
Wat die andere lokatie dan wordt, dat kun je dan zelf bepalen.





Je kunt op deze manier datamappen of wat je ook maar wilt bewaren backuppen en de backup bewaren/restoren op een andere WinXP machine. Programma-mappen kan je wel backuppen vanaf PC1 maar de programma's zullen na het restoren van die backup op PC2 uiteraard niet werken omdat je met het backuppen van een programmamap niet de registerverwijzingen en systeembestanden meeneemt, die dat programma nodig heeft om te kunnen werken.

PS) Je kunt behalve A: een alternatieve lokatie kiezen waar je de backup op wilt zetten. Makkelijkste is om eerst de backup te maken, en dan daarna wegschrijven op cd-r of cd-rw
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

luc

Han,
Een welgemene bedankt voor de voortreffelijke uitleg, mijn vriend heeft zeker niet overdreven  qua de voortreffelijke  raad die je hier kan krijgen. Hiermee is mijn probleem dus totaal van de baan en kan ik beginnen.
Nog eens bedankt en ik zal hier nog veel vertoeven en hopelijk ook wat kunnen bijdragen op vragen van andere.

Han

Tnx voor het compliment  :blozen

We sluiten op PCN de topics waarbij het probleem opgelost is af.
Dat ga ik nu ook met dit topic doen.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!