adsl modem niet compatibel met win XP?

Gestart door quantum, 25 november 2002, 11:43:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

quantum

Met mijn nieuwe pc kan ik mijn adsl modem (merk: allied data type :copperjet usb 800)niet installeren ,
Mijn bijhorend cd rom ondersteund enkel win 98 en me
ik heb eerst een driver download van allied win XP op mijn oud pc dan via cd rom proberen te installeren , de setup doet ie, plots een venster aan uit, aan ,uit met de melding mogelijk compatibiliteistsproblemen, alles installeert hij toch , en daarna plots pc uitschakelen en weer aan met de een foutmelding.logboek...
Heb een paar keer uninstal gedaan en weer installeert , maar telkens compat.. problemen
heb zelfs al systeemherstel gedaan naar eerder datum voor installatie
Is deze modem wel XP waardig of is da blijven problemen vragen
Heb vroeger nog gehoord de copperjet wel eens problemen geven ,maar deze?
Kon er maar eens iemand  wa helpen , dank
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Zandman

Als ik zoek bij google komt er wel uit dat het modem ondersteund wordt in Xp
Vraag anders even bij je provider na waar je die drivers voor het modem in Xp kan downloaden
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

quantum

http://www.allieddata.com/asp/support_product.asp?menu=support&productid=42  is de support website van allied data heb hier afgehaald
Wat betreft navraag aan provider , de helpdesk ondersteunt de copperjet modem niet alhoewel ik ze in hun pakket kochten
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Zandman

Dus als ik het goed begrijp heb je daar al de drivers van xp gedownload Quantum
En die werken niet
Ik heb nog een belgische pagina gevonden met drivers misschien heb je daar wat aan
Maak eerst wel een herstelpunt voor je die installeerd
Je kan ze hier vinden
En hier nog een url
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

quantum

okee , driver installeerde heel vlot, geen opmerkingen van XP of ander euvel
Maar, deze is niet pre configureerd van planetinternet enkel tiscali , belgium en ander provider.
Moet dus gegevens van planet hebben , of zou ik een database bestand van planetinternet kunnen vinden in mijn cd rom waar het wel is pre configureerd
Anders zal ik bellen ze moeten het maar DIRECT ;) door mailen
Wat betreft de tweede url komt men bij mijn eerste geprobeerde driver(bad)
Wat zou ik beste doen bellen of is het mogelijk een bestand te verplaatsen
alvast bedankt  8)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

quantum

heb de internet verbinding manueel geconfigureerd volgens protocol planet op website van hen
alle instellingen zijn dezelfde wat als mijn oude pc dus de goeie
na alles in te stellen moet men drukken op configuratie voltooien, doe ik , krijg een venster dat config een paar min. kan duren, Proces nog niet beeindigd krijg ik onderaan de taakbalk een melding '' enn nieuw usb apparaat aangetroffen'' enlel sec.later automatisch herstart met foutmelding;
C:\WINDOWS\Minidump\Mini112502-05.dmp
C:\DOCUME~1\EINSTE~1.000\LOCALS~1\Temp\WER1tmp.dir00\sysdata.xml
driver probleem of zou er iets aan de usb poort zijn ; waarom wordt er plots gemeld " nieuwe usb hardware gevonden?
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Zandman

Heb je die win 2000 drivers al geprobeerd die op de site van planet.be staan
Die is al geconfigureerd voor contact met het adsl netwerk
Verwijder dan eerst die Xp driver voor je deze installeerd en maak weer een herstelpunt .
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

quantum

De copperjet modem is niet geschikt voor sis usb controller,en XP is ook de schoonmoeder van allied data dus conflict haha
dus nieuwe modem moeten kopen
Indien je dat wat ver gezocht vindt zeg het me nog vlug, ben er anders straks om  :D
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Tjonge zeg dat is mooi balen.
Kan Planet.be je niet tegemoetkomen. Het lijkt mij dat er nog veel meer planet.be leden met dit probleem geconfronteerd zullen worden nu XP steeds meer gebruikt gaat worden. Ze kunnen toch onmogelijk verlangen, dat jullie allemaal een nieuw modem aanschaffen??
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Zandman

Is dit probleem al opgelost quantum ben er eigenlijk wel benieuwd naar wat de oplossing is geweest als het je gelukt is .

We zijn nu al weer een tijdje verder als je de oplossing gevonden hebt geef dan even een seintje aan de moderator van dit onderdeel dan kan die het topic weer open zetten
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.