bewegend beeldscherm

Gestart door Pluk, 13 november 2002, 11:45:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pluk

Na een crash, mijn allereerste en het opnieuw installeren van alle Hard en software heb ik nog een probleem!!
Een heel irritant beeldscherm wat niet stil wil blijven staan het is net een knijpreflex, van binnen naar buiten en omgekeerd.
Alle stekkers ed zijn goed aangesloten.  Hij geeft nergens foutmeldingen. Dus ik weet het niet meer.

Groetjes Joke

Zandman

Joke heb je de juiste drivers van je beeldscherm geinstalleerd
Probeer eens om de verversing van je beeldscherm hoger te zetten dan heb je minder last van het geflikker.
Dat kun je regelen door op je buroblad te klikken dan naar eigenschappen en bij de beeldschermeigenschappen op te geven hoeveel Hz die moet zijn .
Bij mij staat hij op 85Hz.
En wat je ook nog zou kunnen proberen is de drivers van de videokaart opnieuw installeren en evt de nieuwste van de site van de leverancier te downloaden.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Heb je de driver van je videokaart geinstalleerd én de driver van je beeldscherm Joke, of heb je nu de standaard drivers in gebruik die windows standaard toekent aan videokaart en monitor?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Zandman

Joke wat voor beeldscherm heb je merk en type nummer
En wat is jou videokaart kunnen wij even voor je kijken of we die drivers kunnen vinden
Want de problemen die je nu hebt worden veroorzaakt door het niet goed geinstalleerd zijn van de juiste drivers
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Kan je misschien even antwoorden op de vraagjes die we je stellen, Joke.
Dan kunnen we je beter helpen  ;)

Citaat van: Han op 13 november 2002, 15:46:20
Heb je de driver van je videokaart geinstalleerd én de driver van je beeldscherm Joke, of heb je nu de standaard drivers in gebruik die windows standaard toekent aan videokaart en monitor?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Cees †

Heb je al gëprobeert Windows zélf naar de nieuwste(beste) driver te laten zoeken op internet?????
Kan verrassende resultaten opleveren.
Probeer ook de resolutie op ware kleuren (24 bits) kan ook nog uitmaken.
Succes ermee.

Cees de Leeuw

Zandman

Hier vindt je de driver van de monitor
Bij die videokaart heb ik meer info nodig joke heb je ook een nummer van de videokaart
meestal is er een type nummer vanjou kaart kijk eens of je die info kan vinden in een boekje dat erbij geleverd is als je dat nog hebt
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Martijn

Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Martijn

Er is dus maar 1 resolutie waar op de monitor raar doet ?, welke is dat ?
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Zandman

Heb je de juiste drivers nu geinstalleerd joke ? Dus niet de standaard windowsdrivers
En heb je nog steeds last van dat probleem?
Hoe oud is jouw monitor heb je misschien nog een andere monitor om uit te proberen of het niet aan de monitor zelf ligt?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Gert

Ik heb eens het volgende gedaan bij een bewegend/onrustig beeld.
Klik rechts op het buroblad - eigenschappen - tabblad instellingen.
Klik in het venster op geavanceerd en dan prestaties.
Hier zie je nu een hardware versnelling staan, zet dit schuifje eens wat terug, klik op toepassen en probeer het weer eens uit. Zonodig nog een stap terug.
Bij mij stond ie eens voluit waardoor ik bijna lasogen kreeg  ::)
Locatie: +21.3 NAP

Han

Eerst de driver van de videokaart even installeren, Joke.
Windows pakt standaard vaak een stuurprogramma waarmee je beeld hebt, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Na het installeren van de juiste driver kan je de schermresolutie en het aantal kleuren weer goed instellen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Joke, heb je de driver van je videokaart nou al eens geinstalleerd....
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Citaat van: Gert op 14 november 2002, 13:04:23Ik heb eens het volgende gedaan bij een bewegend/onrustig beeld.
Klik rechts op het buroblad - eigenschappen - tabblad instellingen.
Klik in het venster op geavanceerd en dan prestaties.
Hier zie je nu een hardware versnelling staan, zet dit schuifje eens wat terug, klik op toepassen en probeer het weer eens uit. Zonodig nog een stap terug.
Bij mij stond ie eens voluit waardoor ik bijna lasogen kreeg  ::)


En dit geprobeerd  ???
Locatie: +21.3 NAP

Han

Als dat allemaal niet helpt dan lijkt het erop dat je beeldscherm defect is, al geloof ik nog steeds dat het een driverprobleem is.

Succes!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Uit berichten van Joke elders op het forum blijkt dat het beeldscherm defect is ven dat er een momteur langskomt ervoor.
Dir topic gaat dus dicht  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!