Aanschaf Webcam

Gestart door Martijn, 11 november 2002, 22:48:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn

Hallo allemaal,

Ik ben eens bezig me te orienteren op de aanschaf op een webcam, waar moet ik op letten ? (ik wil hem puur als webcam gebruiken, heb al een prima digicam)
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

bjo

je moet er echt op letten dat je hem niet laat vallen  ;D











(grapje)
[move]there is no power like xp power[/move]

bjo

kijk hier eens hier staat een test met 11 webcams  :)
[move]there is no power like xp power[/move]

Martijn

[off topic] Dat vallen gebeurt bij mij toch, je wilt niet weten hoe vaak mijn draadloze muis en toetsenbord al hebben geprobeerd of de zwaartekracht het nog doet  ;) [/off topic]

Zijn er ook webcams, die je niet een half maandsalaris kosten, tjee wat zijn die dingen duur.......
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Alleen gebruiken als webcam...
Tja zelfs dan heb je allerlei gradaties. De ene cam geeft veel beter beeld dan de andere wat te maken heeft met het aantal beeldjes per seconde dat ie maakt.

Ik heb hier een Philips ToUcam Pro (PCVC740K).
Niet goedkoop maar ook geen maandsalaris en prachtig beeld. Bovendien een ingebouwde microfoon. Ik heb 'm bij de kijkshop gekocht. Ik heb voor deze cam een andere Philips gehad die ook perfect beeld gaf. Helaas geen driver voor WinXP.
Daarna heb ik een Logitec gekocht. Men, dat viel tegen. Kreeg het beeld gewoon niet scherp. Ben ook verpest met die Philips-Cam. Dussss nu weer een Philips waar ik beslist geen spijt van heb. Er is van deze cam ook een versie zonder ingebouwde microfoon.

Hehe z'r zit ook geinige software bij. Webcam-games. Kan je een strandbal wegkoppen. Zit je daar als een jojo achter je PC te huppen. Lachen hoor  ;D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!