outlook naast outlook installeren?

Gestart door ineke67, 13 januari 2005, 03:15:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ineke67

Ik zou graag mijn mails vanop mijn oude harde schijf naar outlook kopiëren. Die schijf zit in mijn nieuwe pc. Moet ik dan het programma outlook dat op die oude schijf staat installeren naast outlook op mijn nieuwe pc. Het gaat in beide gevallen om outlook 6 denk ik. Ik gebruikte windows 98 op die oude schijf. Nu gebruik ik windows xp. Ik durf niet goed iets uitproberen want ik wil mijn nieuwe pc niet naar de knoppen helpen. Heeft iemand enig idee om dit op te lossen. Ik zou er heel blij om zijn.
Hartelijk dank
Ineke

Han

Hoi Ineke67, welkom op PCN  :)

Hebben we het hier nu over Microsoft Outlook of over Outlook Express?
- Microsoft Outlook is onderdeel van het Office pakket en niet gratis.
- Outlook Express is het mailprogramma wat meegeleverd wordt bij Internet Explorer en is gratis..

Backup en restore Outlook Express
Over het maken en terugzetten van je mail en je adresboek in Outlook expres hebben we een special geschreven.
Die staat hier : http://www.pcnavigator.nl/forum/index.php?topic=1819.0

Backup en restore Microsoft Outlook
In Microsoft Outlook is het allemaal veel makkelijker. Al je mail en adressen staan verzameld in één bestand. Dat bestand heeft een extentie pst. Dus bijvoorbeeld ineke.pst. Bewaar dat bestand van je oude MS Outlook en importeer dat pst-bestand via de inportfunctie in je nieuwe MS Outlook
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ineke67

Hallo Han,

Het gaat om outlook express. Ik las die special maar daarin wordt ervan uitgegaan dat je een back-up h

ineke67

Hallo Han,

Zoals je kunt zien ben ik nog onhandig op de koop toe  :-\  en drukte ik iets te enthousiast op die toetsen.
Ik las die special  en ik vrees dat ik geen backup heb van outlook. Ik heb outlook express zowel op mijn nieuwe als op mijn oude schijf, ik heb windows xp op mijn c-schijf, op mijn oude d-schijf staat windows 98 en outlook express maar daar is niets van geïnstalleerd, dat staat daar allemaal los. Ik zou al blij zijn indien ik mijn mails alleen naar mijn huidige outlook express kon kopiëren maar ik heb geen backup dus, op mijn oude schijf staat outlook express in Program Files maar er staat zelfs geen .exe om dit te installeren. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Heb je enig idee? Ik hoop dat mijn probleem niet idioot is ofzo, ik ben niet erg thuis in de pc-wereld.
Hartelijk dank
Ineke

Han

Ineke je hoeft geen backup te hebben. Je schrijft dat op je oude schijf Outlook Express nog staat. Ik neem aan dat daar alle mailtjes en het adresboek nog inzitten. Met behulp van de special kan je nu dus een backup maken en die terugzetten op de nieuwe schijf. Duidelijker uitleggen dan al in de special staat kan ik echt niet. Het staat daar al stap voor stap.
Misschien moet je er dan maar iemand bijhalen, die het je kan laten zien. Via een forum kan je helaas niet alles zo uitleggen dat iedereen het snapt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ineke67

Han, ik probeer mij nog even te verduidelijken. Op die oude schijf staan windows 98 en outlook express maar die zijn niet geïnstalleerd. Ik heb daar geen toegang toe. Dus kan ik ook geen backup maken. Moet ik dan outlook en windows 98 op die oude schijf opnieuw installeren? Dank je. Als mijn vraag onduidelijk blijft, niets aan te doen. groetjes.
Ineke

Han

Je schrijft in je 1e vraag : "Ik zou graag mijn mails vanop mijn oude harde schijf naar outlook kopiëren"
Nu zeg je : Op die oude schijf staan windows 98 en outlook express maar die zijn niet geïnstalleerd. Ik heb daar geen toegang toe.

Als ik het goed begrijp is heb je op je nieuwe C-schijf dus WinXP staan met het NTFS besturingssysteem. Op de oude D-Schijf staat wel van alles maar doordat XP alleen NTFS kan lezen en de D-Schijf Fat32 is kan je daar dus niets vandaan kopieren???
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ineke67

Han,
Inderdaad. Windows xp met NTFS op de nieuwe c-schijf (2 partities) en windows 98 met fat 32 op de oude d-schijf maar die oude schijf komt uit mijn gecrashte oude pc. Dus niets, ook geen windows 98 of outlook express, staat geïnstalleerd op die oude schijf. Zeg asjeblief niet dat ik windows 98 naast windows xp moet installeren om aan die mails van mijn vroegere outlook te kunnen raken. Ik wil windows 98 wel op die oude schijf installeren om het er dan weer af te kunnen gooien maar window 98 naast xp op mijn c-schijf, dat durf ik niet.
groetjes
Ineke

Han

Je kunt alleen Win98 (fat32) draaien naast WinXP (NTFS) als je éérst Win98 installeert en daarna pas WinXP.
Andersom kan niet. Je kunt geen gegevens van een FAT32 partitie leesbaar maken in NTFS.
Als je je email van de E-Schijf weer zou willen gebruiken dan is voor jou de enige oplossing..... WinXP omzetten naar FAT32 met Partition Magic. Als je WinXP (C + D-schijf) net als je info op de E-schijf weer FAT32 is dan kun je starten met WinXP en alles weer lezen + kopieren wat er op de D-schijf staat. Je kunt dan ook bij de map waarin Win98 destijds je mailtjes en adresboek heeft opgeslagen.

Wil je WinXP op NTFS houden dan ben je je oude mailtjes van de D-schijf  en het adresboek kwijt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ineke67

Han,
Je bent heel erg bedankt. Ik wist niet dat fat 32 en NFTS niet samengingen, en ook niet dat ze wel samengingen door eerst 98 en dan xp te installeren. Je gaf me heel nuttige info. Ik zal verder uitzoeken hoe ik Partition Magic moet gebruiken om XP naar FAT32 om te zetten. Hartelijk dank. Veel succes nog, dit is een schitterende site waar men echt geholpen wordt. Keep up the good work.
groetjes
Ineke

Han

Ik heb het niet helemaal duidelijk uitgelegd of je hebt me niet goed begrepen......  ;)
FAT32 en NTFS kunnen wel samen op één computer maar doordat elk een heel ander bestandssysteem is, zal je nooit van FAT32 naar NTFS kunnen lezen en bestanden uitwisselen en andersom ook niet.
Je hebt dus 2 mogelijkheden :
1) Je zet de schijf waar 98 op stond met je mailtjes erin om van Fat32 naar NTFS
    Dat kan alleen als je niet meer opstart van die Win98 partitie. Win98 kan zelf niet met NTFS werken
2) Je zet je XP partitie om naar FAT32.
Zolang het maar beide of FAT32 is of NTFS dan kan je bestanden uitwisselen. Met Partition Magic van je van FAT <-->NTFS zonder bestandsverlies.

Ik werk in zo'n geval altijd met Partition Magic omdat ik het een erg fijn programma vind. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wel wat! Er staat erg veel info over Van NTFS naar FAT32 converteren op internet. Zie google : "NTFS naar FAT32"

Ik ga dit topic overigens sluiten als je het ermee eens bent. Het omzetten van NTFS naar FAT32 heeft eigenlijk niets meer te maken met email en de vraag hierover hoort hier dus eigenlijk niet meer thuis.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ineke67

Han,
Ik heb jou werk bezorgd  hé, je kunt het zelfs niet meer uitleggen   :o
Ik had het nog niet volledig door, blijkbaar. Maar nu heb je het zo duidelijk uitgelegd dat ik zelfzeker durf herhalen: Ik zet die oude schijf om naar NFTS. Spreek mij niet tegen aub en sluit deze topic. Bedankt en hoera voor Han :uno

groetjes
Ineke

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!