Notebook wilt niet meer opstarten

Gestart door john, 27 mei 2017, 05:37:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

john

Al een aantal opeenvolgende dagen dat dit notebook na opstarten geen internet verbinding meer had.
Melding, geen netwerken beschikbaar.  WiFi staat aan en de overige apparaten hebben wel internetverbinding.
Kijk ik in apparaat beheer bij netwerkadapters en open Eigenschappen is status: dit apparaat werkt correct (dus niet)!!!!
Als ik het notebook met de kabel rechtstreeks aansluit op het WiFi modem is er niks aan de hand en dus wel internet.
Eerst getracht met systeemherstel dit op te lossen. De meest recente gekozen dat alles nog naar behoren werkte.
Systeemherstel start, wordt uitgevoerd en dan, na enige tijd, mededeling kan systeemherstel niet voltooien, probeer een ander herstel punt.
Welke herstelpunt ik ook probeer, steeds opnieuw de eerder genoemde mededeling. Frappant dat mijn laatste herstelpunt was na het downloaden en installeren van een aantal updates voor Windows.
Zette ik gisteren het notebook aan, verschijnt een scherm Windows herstellen (aanbevolen).
Zo gezegd, zo gedaan. Via de recovery partitie wordt dus Windows opnieuw geïnstalleerd.
Even zo vrolijk is het probleem met internet niet opgelost en dus enkel weer als ik het notebook met de kabel aansluit op het modem.
Ben het even zat en zet het notebook uit, althans dat is de bedoeling, blijft ie hangen in het scherm Afsluiten.
Na 15 min. nog steeds niet afgesloten en toen maar de batterij los gekoppeld en alsnog afgesloten.
Zet vanochtend het notebook weer aan, verschijnt de melding dat Windows niet correct is afgesloten (nou dat kan kloppen natuurlijk). Kies voor Windows normaal opstarten.
Verschijnt daarna een scherm met Updatebewerking 0001 van toepassen 270104.
Bij Updatebewerking ergens in de 13200 ineens een zwart scherm en niks meer.
Aanzetten, gebeurt er niks als enkel een zwart scherm. Hoe los ik dit op?

Han

Leest lastig dit verhaal.  :D

Waarschijnlijk heb je gewoon een defecte wifi adapter. Schakel de oude uit in apparaatbeheer.
Koop een losse wifi adapter en steek die in een van de usb-poorten. Kijk of het dan wel lukt.

Wat het zwarte scherm betreft..... Doe opnieuw een fabrieksherstel


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik heb alle ins en outs genoemd om daarmee het probleem zo volledig mogelijk te beschrijven. Aanleiding was het feit dat deze laptop geen verbinding meer kreeg met het internet. Het aansluiten met de kabel op het modem is geen oplossing. Ik heb overigens zo'n wifi adapter voor usb. Ik wilde echter het probleem "netjes" oplossen.
Systeemherstel heeft er uiteindelijk een zooitje van gemaakt waardoor Windows opnieuw moest worden geïnstalleerd.
Dat het afsluiten vervolgens niet vlekkeloos verliep en geforceerd heeft plaats gevonden, deed er geen goed aan. Me volledig van bewust.
Een herstart met uodate bewerking gaf vervolgens de geest...........!
Zojuist geprobeerd met de Asus image dvd die ik ooit direct na aanschaf laptop heb aangemaakt de boel op te starten, lukt ten ene male niet. Goede les voor de volgende keer daar niet op te kunnen vertrouwen.
Ik wil je hier ook niet verder mee lastig vallen. Ik ben in het verleden al zo vaak geholpen op het forum. Dit blijkt toch wat lastiger te zijn.
Volgende week maar een lokale pc boer inschakelen en kijken wat die kan betekenen.
Jij bij deze een prettig weekend gewenst.

Han

We willen je best helpen John maar op een gegeven moment kun je er op afstand niet veel meer mee.
Windows 7 is inmiddels ook al behoorlijk verouderd. De updates van Microsoft gooien de boel vaak overhoop of de updates installeren niet eens meer.
Enige optie om een dergelijke machine draaiende te houden is met een image-programma.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Zonder enige twijfel zou je zeker getracht hebben mij verder te helpen ware het niet dat...................
Wacht eerst even af of dat notebook weer aan de praat te krijgen is en dan daarna (diepe zucht) maar Windows 10 erop zetten of misschien toch zo'n image prog gaan gebruiken. Ik kan er nog een paar nachtjes over slapen.
Dit topic kan in ieder geval afgesloten worden en dus  :slotje er op.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!