Eset geeft Updates aan van Windows?

Gestart door feao †, 12 november 2015, 12:00:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

feao †

Goedemorgen Han of Bugs,

gisteren kreeg ik via Eset de waarschuwing dat er  15 Windows Updates klaar stonden voor me en toen ik op het veld klikte zag ik tot mijn verbazing erbij staan "Bijwerken naar Windows10"
Ik heb met rechts op "Bijwerken naar Windows10" geklikt en daar stond "Optionele download".
Ik heb de updates niet laten uploaden via Eset, ik heb het veld open laten staan en ik ben naar Windows Update zelf gegaan en daar stonden er 14 updates voor me klaar en geen 'Bijwerken naar Windows 10"...
Kan het kloppen dat Eset die functie overneemt van Windows zoals ook het geval was bij McAfee die ik hier voor er op had staan ?

Bij windows update had ik haar staan op: Naar updates zoeken maar laat mij bepalen enz. 3e van de lijst)..
Nu heb ik  haar weer terug gezet naar: Updates uploaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren enz 2e van de lijst?
Welke van de twee is nu het beste om  haar op te zetten Han, zodat ik niet windows 10 er op ga krijgen  ?

Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Bugs

Ik heb nét ook de updates geïnstalleerd op mijn desktop. Eset gaf de melding dat er updates waren, ik klik altijd op die melding en dan word ik naar de updatepagina van Microsoft gebracht. Geen meldingen van W10 gezien. Ik update hoe dan ook alleen alleen maar via Microsoft update.
Maak anders even een snelkoppeling van Microsoft update op je bureaublad of zo. Dan gebruik je voortaan die link, ook al krijg je een waarschuwing van Eset. Die verdwijnt toch wel als je die updates hebt uitgevoerd.
Ik heb trouwens (W8.1) twee mogelijkheden: Updates automatisch installeren en laat mij kiezen. Uiteraard gebruik ik de laatste optie.
Groetjes van Bugs

Han

Ik heb een icoontje voor windows update op mijn bureaublad. Ik update alleen via mijn snelkoppeling als windows of eset me een melding geeft.
Dan kan ik ook in de list met updates zien of en geen win10 update tussenzit.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Net nog even naar updates gezocht, zelf, dus niet via Eset. En daar kwam hij ook binnen, de optionele update naar W10. Ik heb er rechts op geklikt en het (on)ding op verborgen gezet. Oppassen dus met updaten!
Groetjes van Bugs

feao †

Goedemorgen Han en Bugs,

hartelijk dank beiden voor jullie hulp..
Vanmorgen bij het opstarten kreeg ik gelijk al de melding dat er updates waren die ik moest installeren..
Via Windows updates gaan kijken en daar stonden alleen updates voor 8.1.
Ik zou bijna zeggen helaas niet die van win10 zodat ik haar op verborgen kan zetten...
Nog even opnieuw gecheckt en ik heb haar hetzelfde staan als jullie beiden en ja ik let heel erg goed op voor ik win10 op mijn laptop ga krijgen...Fijne zaterdag Han en Bugs voor beiden...

Ps Ik heb nu ook een icoontje voor windows update op mijn bureaublad geplaatst Han, thanks voor de tip..
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Oke, dan sluit ik je topic hiermee af. ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!