WIN 7 Ultimate vervangen door WIN 7 starter

Gestart door john, 02 mei 2014, 10:51:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

De upgrade van WIN XP naar WIN 7 Ultimate op een netbook was nu niet bepaald een doorslaand succes. Volgens de upgrade advisor van Microsoft waren de de systeemvereisten toereikend maar daar is dan ook echt alles mee gezegd.
Blijkt dat met name de processor een Intel Atom het niet kan trekken. Geheugen inmiddels van 1 Gb naar 2Gb uitgebreid, gaat nu wat beter maar nog steeds niet zoals het eerder op WIN XP draaide.
Voordat ik met de installatie van WIN 7 Starter begin nog wat vragen. Wat is wijsheid, de C:schijf eerst formatteren en dan vanaf de dvd installatieschijf WIN 7 erop zetten. Kan dat of moet ik dan de BIOS veranderen.
Of gewoon een schone installatie over de huidige versie zetten en daarna de map Windows.old via verkenner verwijderen.

Han

Ik zou zelf een schone installatie doen na een format. Dan blijft er niks "hangen" van de ultimate editie. Die is veeeeel uitgebreider.
Zonde van je diskspace als er bestanden blijven die niet nodig zijn. Volgens mij kun je zo installeren. Waarom denk je dat er een bios setting veranderd moet worden?
Je hebt w.s wel die ene driver weer nodig die je eerder ook naderhand nog moest installeren.

Check Google even op Downgraden Win7 ultimate starter als je geen schone installatie wil doen. Officieel kan downgraden van Ultimate naar Starter edition niet maar er zijn "hacks" voor waarmee het wel mogelijk zou zijn. Ik heb die procedure zelf nooit gevolgd.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Dus C:schijf formatteren, daarna de optical drive met installatie dvd aansluiten op netbook en gaan. Die driver(s) heb ik op de D:schijf gezet kan ik na installatie weer naar C: verplaatsen.
Heb zelf ook geen ervaring met uitvoeren "hacks" en dus beter maar niet aan beginnen.

Han

Ik las dat hij met Win7 starten nu perfect werkt. Fijn!!

Ik sluit dan ook dit tropic  af voor je. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!