Problemen met Tegels (Apps) in Windows 8.1

Gestart door averheijden, 06 februari 2014, 14:50:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

averheijden

Geacht Forum,
Pas gekocht een Laptop ASUS met nu Windows 8.1 erop (via update), dus geen ervaring hiermee!

Maar plotseling heb ik een probleem met tegels op het startscherm, sommige gaan bij aanklikken even open maar sluiten weer direct

Niet die van door mij geinstalleerde programma's zoals van het Office 2013 Pakket, e;a, ook niet van Paint, Skydrive en Browsers, maar wel die van b.v Skype, Yahoo, Het weer, Mijn printer, Nieuws en zelfs de Store Tegel

Wat kan de reden zijn van deze plotselinge verandering en hoe kan ik dat verhelpen?
In afwachting
MVG
Alfons
[move]AV[/move]

Han

Werkte het eerst wel naar behoren? Weet je wanneer het misgegaan is? Dan zou je systeemherstel naar een datum waarop dit nog niet fout ging kunnen uitvoeren.

Hieronder een youtubefilmpje van seniorenweb waarin precies verteld wordt hoe je systeemherstel start in Window8.




Als het tegelprobleem meteen na de update van Win8 naar 8.1 begonnen is, dan is er misschien iets verkeerd gedaan met deze update.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

Han,

Ik ben een week geleden op een andere manier te werk gegaan, ik heb WINDOWS 8.1
Dat doe ik dus NIET meer, ben 2 dagen bezig geweest om alles weer te installeren en te updaten
En dan werkten de Tegels wel weer voor een paar dagen en toen was het weer hetzelfde, waarom dat is nu de vraag?
Van de PC fabrikant ASSUS nog niets gehoord, MICROSOFT trekt zijn handen er vanaf
zie verder:

Ik heb dat blad van Systeemherstel in Windows 8.1 geopend,  te bereiken via de Charmbalk – Instellingen –PC Instellingen – Bijwerken en herstellen – SYSTEEMHERSTEL
Als je de bovenste optie neemt: UW PC VERNIEUWEN ZONDER INVLOED OP UW BESTANDEN (vergeet het!!, zie verder)

Je krijgt eerst;
* Ga naar Windows Store om Windows 8.1 en de Apps opnieuw te installeren.
* Installeer de andere Apps van CD's en Websites
* Gebruik Windows Updates om alle updates opnieuw te installeren

VOLGENDE
*Als U de Apps opnieuw wilt installeren nadat u de PC hebt vernieuwd hebt u schijven of bestanden nodig

En dan krijg je een lijst wat je reeds op je PC zelf hebt geïnstalleerd

Bij mij is dat o.a "Corel Draw X3," een foto bewerkings programma
"Dreamweaver", om website te maken
"Dropbox
"en zelfs mijn "Office Pakket" OFFICE 2013
"Windows Live mail", enz.

Zonder INVLOED OP JE BESTANDEN is dus een misleidend en een leugen!

De Tegels (Apps) werkten weer een paar dagen, en toen was weer het zelfde
Voorlopig begin ik daar dus NIET weer aan
MVG
Alfons

PS: Dat andere systeem moet ik nog bekijken, maar is blijkbaar voor Windows 8
[move]AV[/move]

averheijden

L.S.

Het systeem van Senioren.net blijkt van Windows 8 te zijn en zit niet in Windows 8.1

Groet
Alfons
[move]AV[/move]

Han

Tja Alfons, ik heb geupdate van 8 naar 8.1 gedaan op mijn Sony VAIO laptop en er veranderde niets aan wat ik al geinstalleerd had.
Mijn tegeltjes bleven gewoon werken.

Je zou eens kunnen googles op jouw typenummer PC in combinatie met update 8.1, om rond te lezen of er meer mensen zijn die hetzelfde probleem ervaren.

Waarschijnlijk gaat er iets mis op jouw PC. Sorry, ik heb verder ook geen idee wat er mis is gegaan. Ik begrijp dat het frustrerend om met een niet werkend systeem te zitten en geen feedback te krijgen van ASUS. Microsoft heeft er in dit geval niets mee te maken als de update niet goed verloopt. Dat is het pakkie aan van ASUS en van jou. Wat ik zou doen in jouw geval is. Backup maken van je eigen data en de PC met behulp van de ASUS factory restore terugzetten naar origineel fabrieksinstellingen. Dan ziet ie er na die actie weer uit zoals hij was toen je hem nieuw voor het eerst opstartte. Dan direct updaten naar Windows 8.1 doen. Als het al misgaat bij fabrieksinstellingen en update naar 8.1, dan heb je een poot om op te staan bij ASUS. Eerder dan dat kun je niet aantonen dat het probleem niet veroorzaakt wordt door iets wat jij geinstalleerd hebt.
Gaat de update naar 8.1 wel zonder problemen dan installeer je een voor een je programma's en kijk je of het goed blijft gaan. Uiteraard is je virusscanner software dan het eerste wat je daarna installeerd.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

Han,

Ik wacht even af of ASUS een oplossing weet
Weet ik meer dan laat ik het zeker weten, als dit Topic nog niet is gesloten

Nu heb ik ook een Microsoft Office Pakket 2013 er op gezet, voor dat probleem met de Tegels
Dat is tegenwoorden met een kaartje waar een code op staat en moet je downloaden van Internet
CD's worden blijkbaar niet meer verstrekt ook niet bij de PC van ASUS, ook geen recovery CD
Deze zelf maken? HOE, een brander zit er ook niet op voor zover ik weet

Nu ben ik bijna zeker als ik mijn PC moet herstellen dat het Office Pakket ook verdwenen is
Programma's verdwijnen met "herstellen", je reeds gemaakte documenten niet

Dus morgen contact nemen met Microsoft hoe dat zit

Alfons
[move]AV[/move]

Han

Recovery-cd's worden al een héle poos niet meer geleverd bij computers. Die moet je zelf maken. Of je gebruikt je recovery partitie die elke nieuwe PC heeft.
In het boekje wat bij de PC geleverd werd staat hoe dat herstellen naar fabrieksinstellingen gaat. De huidige generatie nieuwe PC's/laptops hebben allemaal een dvd brander ingebouwd.

Microsoft helpdesk kennende zullen ze je wijzen op een oplossing. http://support.microsoft.com/contactus/?ln=nl-be
Waarschijnlijk kun je een backup dvd/cd kopen. Bij een recovery van je PC (via de recovery partitie of via zelfaangemaakte recovery-dvd's) heb je ook de al op de aanwezige pc voorgenstalleerde versie van office weer terug. Je kunt die dan weer activeren met de code die je hebt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

Han e.a.,

Op aanraden van velen, ook ASUS, windows 8, weer volledig hersteld, allerlei probeersels van diverse forums leverden niets op, de Windows tegels bleven weigeren

Na installeren, verschillende keren een update verricht van tegels en KB's, de eerste maal 91 updates en daarna nog tientallen, totdat er werkelijk geen meer waren voor W8

Toen de store tegel geopend en toen stond er de grote w8.1 tegel om te updaten, voor de updates niet!!!
Dat downloaden en installeren duurt enige uren, althand bij mij, daarna opnieuw opstarten en alles werkte weer
Daarna weer enkele malen ge-updat want die bleven binnenstromen.

Momenteel is sinds 3dagen alles weer werkende, hoop dat het zo blijft

Verschillende malen updaten, ook al lijkt er niets te zijn is BELANGRIJK!, volgens mijn  bescheiden mening
Han, mijn dank voor de aandacht hiervoor

Gegroet
Alfons
[move]AV[/move]

Han

Ik klik ALTIJD op de link om te checken of er updates zijn. Vaak geeft Win8(.1) aan dat er geen updates zijn en check je ervoor dan zijn ze er wel.
Fijn dat het weer in orde is. Veel plezier gewenst met  je Win8.1  :goed

Kan ik je topic afsluiten?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!